Palau Solità i Plegamans

Palau Solità i Plegamans
Palau Solità i Plegamans
IniciMapa webContacteCanvia mida font
dimecres, 14 de novembre
Preguntes freqüents
    |
  • Imprimeix la pàgina

 

 

Sobre les sol·licituds electròniques

 

A l'identificar-se amb certificat digital per fer una sol·licitud, apareix el missatge d'error "Error amb el certificat electrònic. No podeu validar la vostra identitat amb certificat electrònic perquè no s'ha trobat cap certificat electrònic vàlid". Quin pot ser el motiu?

 

Si en intentar validar la vostra identitat amb certificat digital apareix el missatge d'error següent:

 

Error certificat electrònic

 

La raó és que no es troba cap certificat electrònic vàlid en l'equip des del qual esteu fent la sol·licitud. Seguiu les instruccions que s'indiquen en el missatge per solucionar-ho.

 

Error generant PDF (Codi d'error: 1003). S'ha enviat la sol·licitud?

 

Si a l'enviar la vostra sol·licitud apareix el següent missatge d'error:

 

Error generant PDF

 

La raó és que el sistema no ha aconseguit generar el rebut de registre de la sol·licitud, tot i que la sol·licitud s'ha registrat correctament en el Registre electrònic general de l'Ajuntament. Si voleu disposar d'un rebut de registre que acrediti la data i hora de presentació de la vostra sol·licitud, torneu-la a presentar.

 

No es poden adjuntar documents a la sol·licitud. Quin pot ser el motiu?

 

Per poder adjuntar documents a les sol·licituds cal que afegiu la pàgina a la vista de de compatibilitat del navegador.

 

 

 

Sobre les notificacions electròniques

 

Quins missatges rebrà el destinatari d'una notificació electrònica?

 

Quan l'Ajuntament dipositi la notificació electrònica, el destinatari rebrà un correu electrònic i un SMS (opcional, només si s'ha indicat el mòbil) informatnt que disposa d'una notificació i l'enllaç per accedir-hi.

 

Avisos notificacio eNOTUM

 

Es necessita alguna identificació especial per accedir a una notificació electrònica?

 

Es pot accedir a les notificacions mitjançant dos mètodes d'accés: amb certificat digital i amb contrasenya d'un sol ús.

 

  • Respecte al certificat digital, aquest pot ser emès pel Consorci AOC o bé per un prestador de Serveis de Certificació inclòs en la llista d'entitats certificades pel Consorci AOC.
  • Pel que fa a la contrasenya d'un sol ús, aquesta es sol·licita en la mateixa pàgina d'accés a les notificacions. Cal tenir en compte que aquest mètode d'accés no estarà sempre disponible, però en tot cas el destinatari sempre ho sabrà perquè s'indicarà en el correu electrònic d'avís de notificació electrònica.

Avís notificació contrasenya

 

Des d'on puc accedir a les meves notificacions electròniques?

 

Podeu accedir a una notificació concreta des de l'enllaç indicat en el correu electrònic o missatge SMS d'avís d'aquesta notificació.

 

 Enllaços avisos notificació

 

O bé podeu accedir a totes les vostres notificacions des de l'apartat Notificacions electròniques de la seu electrònica de l'Ajuntament.

 

Quins passos he de seguir per accedir a la notificació que m'han enviat?

 

Els passos per accedir a les notificacions electròniques són els següents:

 

Pas1. Cliqueu l'enllaç Accés a la notificació en l'avís que us ha arribat per correu electrònic.

 

Avís notificació prova

 

Pas 2. Escolliu la forma d'accés a la notificació. Si no disposeu de DNI electrònic, idCAT o qualsevol altra sistema de signatura digital, haureu de sol·licitar una contrasenya. Indiqueu el NIF i el correu electrónic i/o telèfon mòbil (cal que coincideixin amb els que vau facilitar a l'Ajuntament) i, a continuació, premeu el botó Envia'm un codi.

 

Identificació notificació paraula de pas

 

Pas 3. Es mostrarà un missatge informant que se us ha enviat un codi a l'adreça electrònica o telèfon mòbil indicada. Espereu a rebre la contrasenya.

 

Confirmació enviament contrasenya

 

Pas 4. Rebreu un missatge amb la contrasenya personal d'un sol ús al correu electrònic o al telèfon mòbil que hagueu indicat. Aquesta contrasenya té un període de validesa de 30 minuts.

 

Missatge contrasenya

 

Pas 5. Escriviu la contrasenya que heu rebut (només serà vàlida durant 30 minuts) i premeu el botó Verifica.

 

Verificació del codi

 

Pas 6. S'obrirà la pantalla on es troba la vostra notificació electrònica, que podeu descarregar a l'ordinador.

 

Notificació electrònica

 

Qui podrà obrir una notificació enviada a una empresa?

 

En funció de la configuració indicada en la notificació es podrà obrir d'una manera o una altra:

 

Opció 1. Notificació enviada amb "Accés mitjançant paraula de pas"

 

Si la notificació s'ha enviat amb accés mitjançant paraula de pas i únicament s'ha indicat com a destinatari el CIF de l'empresa, sense vincular cap persona, es podrà acceptar de les següents maneres:

  1. Amb paraula de pas, indicant el CIF de l'empresa i el correu associat a la notificació
  2. Amb certificat personal d'un treballador vinculat a l'empresa notificada (pot ser de signatura avançada o reconeguda)
  3. Amb certificat de l'empresa notificada (pot ser de signatura anaçada o reconeguda)

Opció 2. Notificació enviada amb "Accés mitjançant certificat digital de signatura avançada"

 

Si la notificació s'ha enviat amb accés mitjançant certificat digital de signatura avançada i únicament s'ha indicat com a destinatari el CIF de l'empresa, sense vincular cap persona, es podrà acceptar de les següents maneres:

  1. Amb certificat personal d'un treballador vinculat a l'empresa notificada (pot ser de signatura avançada o reconeguda)
  2. Amb certificat de l'empresa notificada (pot ser de signatura anaçada o reconeguda)

 

Opció 3. Notificació enviada amb "Accés mitjançant certificat digital de signatura reconeguda"

 

Si la notificació s'ha enviat amb accés mitjançant certificat digital de signatura reconeguda i únicament s'ha indicat com a destinatari el CIF de l'empresa, sense vincular cap persona, es podrà acceptar de les següents maneres:

  1. Amb certificat personal d'un treballador vinculat a l'empresa notificada (ha de ser de signatura reconeguda, en suport targeta)
  2. Amb certificat de l'empresa notificada (ha de ser de signatura reconeguda, en suport targeta)

 

En intentar l'accés a una notificació, apareix el missatge d'error "Esta pagina no se puede mostrar". Quin pot ser el motiu?

 

Si en intentar l'accés a una notificació electrònica apareix el missatge d'error següent:

 

Error TLS2.1 activat

 

La raó pot ser que teniu habilitat el protocol TLS 1.2 en el navegador.

 

Per deshabilitar-lo, feu el següent:

  1. En Internet Explorer, aneu al menú Herraminetas, trieu Opciones de Internet i, a continuació Opciones avanzadas.
  2. Desmarqueu la casella de verificació Usar TLS1.2.
  3. Tanqueu el navegador per aplicar els canvis. 

 

En intentar l'accés a una notificació, apareix el missatge d'error "Forbidden 403". Quin pot ser el motiu?

 

Si en intentar l'accés a una notificació electrònica apareix el missatge d'error següent:

 

Error acces prohibit

 

La raó és que per accedir a la notificació cal un certificat digital i no en teniu cap instal·lat en el vostre equip.

 

Instal·leu un certificat electrònic vàlid per accedir a la notificació i torneu-ho a aprovar.

 

En intentar l'accés a una notificació amb certificat digital, apareix el missatge d'error "La notificació no pertany al destinatari". Quin pot ser el motiu?

 

Si en intentar l'accés a una notificació electrònica amb certificat digital apareix el missatge d'error següent:

 

Error de destinatari

 

La raó és que la persona que s'ha indicat com a detinatària de la notificació no està vinculada amb el certificat digital que esteu utilitzant.

 

Utilitzeu un certificat digital en el qual constin les dades (NIF/NIE) de la persona destinatària de la notificació.

 

En intentar l'accés a una notificació amb certificat digital, apareix el missatge d'error "El certificat del signant per aquesta notificació ha de ser de nivell 4". Quin pot ser el motiu?

 

Si en intentar l'accés a una notificació electrònica amb certificat digital apareix el missatge d'error següent

 

Error certificat signatura reconeguda

 

La raó és que la notificació ha de ser acceptada amb un certificat digital de signatura reconeguda (targeta). La normativa vigent estableix que només es pot accedir a les notificacions electròniques de contractació mitjançant un certificat digital de nivell 4 (signatura electrònica reconeguda) 

 

No funciona la contrasenya d'un sol ús per accedir a una notificació. Quin pot ser el motiu?

 

Al generar la contrasenya d'un sol ús d'accés a una notificació es guarda un identificador d'aquesta en la sessió per a després poder-lo validar juntament amb la paraula de pas que es rep al correu.

 

Si es tanca el navegador abans d'accedir a la notificació, es perd la sessió i amb ella aquest identificador de la contrasenya i, per tant, aquesta no funciona i n'heu de demanar una altra.

 

Es pot obrir una notificació d'un procediment de contractació amb un certificat de programari instal·lat en el navegador (signatura avançada)?

 

Les notificacions dels procediments de contractació només es poden visualitzar amb un certificat en targeta (signatura reconeguda).

 

Es pot obrir una notificació d'un procediment de contractació amb el DNI electrònic?

 

El DNI electrònic pot ser de dos tipus: Certificat de signatura de ciutadà (nivell 4) i Certificat d'autenticació de ciutadà (nivell 2). Podeu consultar aquesta informació a l'apartat "2.8. Dirección General de Policia (DGP)" del document "Llista d'entitats classificades" (pàgina 17) que us podeu descàrregar en el blog del servei Validador de l'AOC.

 

L'accés a les notificacions de contractació només serà possible amb el Certificat de signatura de ciutadà (nivell 4). Podeu revisar quin és el nivell de seguretat mitjançant el test de validació de certificats que trobareu aquí. Un cop validat  el certificat, clicant el botó "Detalls" es pot veure el nivell de seguretat del certificat (tingueu en compte que aquest test requqereix Java i, per tant, no es pot fer amb el navegador Chrome).

 

Quin és etermini legal per acceptar o rebutjar una notificació?

 

El termini per acceptar una notificació és de 10 dies naturals des del moment que la notificació ha estat dipositada (5 dies naturals en l'àmbit contractació).

 

La notificació es considerà rebutjada si passat aquest termini no s'ha realitzat cap acció.

 

 

 

Sobre l'eina web de signatura electrònica

 

La pàgina web de l'eina de signatura no mostra les opcions per signar documents. Quin és el motiu?

 

Si a l'accedir a la pagina web de l'eina de signatura aquesta no es carrega completament i no es mostren les opcions per signar documents, heu d'activar el mode de compatibilitat del navegador per la pàgina.

 

En obrir la pàgina web de l'eina de signatura es mostra un missatge indicant que el java està obsolet. Quin és el motiu?

 

Si a l'obrir la pagina web de l'eina de signatura apareix el missatge següent:

 

Error de java EACAT

 

La raó és que la versió de la màquina virtual de java instal·lada en el vostre ordinador s'ha d'actualitzar.

 

Actualitzeu la màquina virtual de java a la última versió disponible i torneu-ho a aprovar.

 

En iniciar el procés de signatura es mostra un missatge indicant que no hi ha certificat disponible per signar. Quin és el motiu?

 

Si a l'inciar el procés de signatura d'un document apareix el missatge següent:

 

Error certificat EACAT

 

La raó és que per signar electrònicament un document cal un certificat digital i no en teniu cap instal·lat en el vostre equip.

 

Instal·leu un certificat electrònic vàlid per signar el document i torneu-ho a aprovar.