Palau Solità i Plegamans

Palau Solità i Plegamans
Palau Solità i Plegamans
IniciMapa webContacteCanvia mida font
diumenge, 15 de setembre
Caminades arreu del municipi
    |
  • Imprimeix la pàgina

 

Caminades arreu del municipi

ITINERARIS

 

DATA SORTIDA ITINERARI
25 de gener

Escola Can Periquet

(veure mapa itinerari)

Gallecs-Camí dels Bandolers-

Església de Gallecs-Can Periquet

22 de febrer

Pavelló Municipal d’Esports

(veure mapa itinerari)

Can Duran-Cementiri Parroquial-Carretera Sentmenat-

Can Capella-Ca l’Aiguader-Pont de Sant Roc- La Pineda-

Pavelló

29 de març

Ajuntament

(veure mapa itinerari)

Can Padró-Can Falguera-Ca n‘Arimon-Camí de la Serra-

Castell-Ajuntament

26 d’abril

Pavelló Municipal d’Esports

(veure mapa itinerari)

La Sagrera-Can Clapés-Serra de Can Riera-

Santa Magdalena (visita)-Ronda Verda-Pavelló

31 de maig

Pavelló Municipal d’Esports

(veure mapa itinerari)

La Pineda-Pont de Sant Roc-Can Pujol-

Torre Marimon (visita al celler)

 

  

Distància dels recorreguts: de 6 a 7,5 km aproximadament.
L’organització es reserva el dret a limitar el nombre de participants per raons de seguretat.
L’organització es reserva el dret de modificar els recorreguts.
L’activitat es pot suspendre per causes meteorològiques o per altres incidències alienes a l’organització.

 

OBJECTIU

  • Adquisició d’hàbits Saludables
  • Exercici físic òptim
  • Increment de les relacions socials
  • Conèixer els espais naturals propers.
  • Incrementar la practica del caminar.
  • Conèixer els recursos d’aquesta pràctica.

 

COM ENS HEM D’EQUIPAR?

  • Roba esportiva i còmoda
  • Calçat apropiat per caminar
  • Gorra
  • Es recomana portar impermeable i bastons d’excursions
  • Motxilla petita per portar aigua i alguna cosa per picar (com fruita, fruits secs...)

INFORMACIÓ I INSCRIPCIONS


Pavelló Municipal d’Esports Maria Víctor
Dimecres de 16 a 20 h
Tel. 93 864 55 02


Data límit d’inscripció: el dia anterior a la caminada a les 13 h.
Assistència lliure per a qualsevol veí/veïna del poble que sigui
major d’edat.

 

EXPLICACIÓ

 

Aquest programa ha estat dissenyat per promoure la practica d’activitat física i facilitar aquest bon hàbit i reduir el sedentarisme de la població, així com promocionar la salut.


La pràctica continuada del Senderisme aporta molts beneficis per al benestar general de les persones, principalment per la pràctica de l’activitat física. Els més evidents són la millora de l’estat físic general, i una millora del sistema cardiovascular, del fet de caminar i respirar aire fresc. Et sorprendran també les teves reaccions als simple contacte amb la Natura. Segurament et sentiràs molt més calmat/da, més sociable, i tendiràs a relativitzar molts dels problemes i situacions de la teva vida, i és que en la immensitat de la Natura, ens adonem de la nostra veritable posició al món.
Si a més aquesta activitat es realitza en grup, els seus beneficis es multipliquen. Està demostrat que practicar una activitat física en companyia allunya els sentiments de solitud, avorriment i depressió; crea lligams d’amistat i ens fa sentir part d’una comunitat on afirmem la nostra personalitat alhora que participem activament.


Caminar ajuda a mantenir una respiració constant més saludable, millora la circulació sanguínia i ens ajuda a mantenir-nos en forma. Però també pot afavorir en el desenvolupament dels nostres sentits.

 

1. És molt fàcil de practicar.

És una activitat física bàsica pels humans, que ha permès alliberar els braços i poder aguantar objectes. Caminar és un comportament innat que s'adquireix progressivament de forma natural. I, en adults sans, és una manera excel·lent de fer esport i apta per a totes les edats.


2. Ajuda a respirar millor per oxigenar el cos.

Quan es camina en un entorn agradable, aprenem a estar atents a la respiració, a fer-ho profundament i a notar com oxigenem el nostre cos. Mentre tot el cos es mou, l'oxigen arriba a través de la sang i dóna energia als nostres músculs, millorant la capacitat pulmonar i cardiovascular. D'altra banda, caminar permet gaudir de l'aire lliure.

 

3. Millora la nostra condició física.

Moltes vegades ens oblidem que caminar és bo per l'organisme. Ajuda a combatre malalties, millora el sistema immunològic, la densitat i la qualitat dels ossos, augmenta el flux sanguini i el nostre nivell d'energia, millora l'agilitat i estimula el creixement dels més petits. A més, preveu el desenvolupament de malalties metabòliques i cardiovasculars -com la diabetis i la hipertensió- i manté la funció de les articulacions. També és una de les formes de prevenir el sobrepès i l'obesitat.

 

4. Estimula els sentits mentre gaudim de l'entorn.

Quan es camina, s'aprèn a utilitzar els cinc sentits. Per exemple, olorar les flors, sentir l'aire a la pell i escoltar el vent entre les branques, completen la nostra experiència sensorial

 

5. Estimula el cervell amb els elements de l'entorn.

Mentre caminem, també aprenem a conèixer d'una manera diferent els elements del nostre entorn, ja sigui urbà, semi urbà o rural. Estimulen la nostra creativitat i imaginació, descobrint tot allò que normalment no apreciem. Encara que es faci el mateix recorregut, sempre es poden descobrir nous aspectes, com la llum, la flora que canvia o el moviment dels núvols.

 

6. Afavoreix a la cooperació i millora la comunicació.

Fer activitat física en família afavoreix aspectes com la cohesió familiar, la comunicació i la interacció, així com la transmissió de valors com la perseverança, la cooperació i el treball en equip.

 

7. Ens fa sentir millor físicament i anímicament.

L'activitat motora és necessària perquè un se senti bé. Després de fer esport, es tenen més ganes, més força i ànims per continuar les nostres activitats quotidianes. Caminar millora la sensació d'energia, l'autoestima, la capacitat de relacionar-nos amb les altres persones i de treballar en equip. En conclusió, ens ajuda a tenir una visió més positiva de les coses. Per algunes persones, un passeig també suposa una oportunitat per meditar i desconnectar.

 

8. Ens relaxa i permet descansar millor.

Caminar ajuda a reduir els símptomes físics de l'estrès. Afavoreix la relaxació de la musculatura i la ment, de manera que després el cos descansa millor i el nostre son és més reparador.

 

9. Ens ensenya a planificar.

Aquesta activitat es pot convertir en una costum. No ens ho hem de prendre com una obligació, sinó com un plaer. Es pot preparar una sortida, tenint en compte els elements bàsics de la comoditat i seguretat com, per exemple, utilitzar el calçat adequat i la roba més còmode. També s'ha de tenir en compte que les primeres hores del matí i les últimes de la tarda, són les més adequades per evitar insolacions.

 

10. Incorpora nous hàbits per compartir en família.

Finalment, caminar és una de les activitat saludables que es pot fer en grup i que permet difondre un estil de vida saludable. Si els pares transmeten als seus fills la il·lusió de fer determinades activitats físiques, com caminar, ho identificaran com a bons hàbits.


Grup(s) específic(s) als quals s'adreça: Tota la població major d’edat.