Palau Solità i Plegamans

Palau Solità i Plegamans
Palau Solità i Plegamans
IniciMapa webContacteCanvia mida font
dimecres, 14 de novembre

Finalitza la reforma del tram superior de la Carrerada i el seu entorn

24 de febrer de 2015



Amb el nou disseny, més segur per als vianants, s'han creat 8 noves places d'aparcament 'stop & go'

 

Les obres de reforma del cèntric sector format pel tram superior del passeig de la Carrerada, la cruïlla d'aquesta via amb l'avinguda Catalunya i un tram del carrer Plegamans es donen ja per finalitzades. Això no treu que durant uns dies encara hi haurà operaris finalitzant detalls. Carme Sanz, Tinenta d'Alcaldia i regidora de Manteniment d'Espais Públics, admet sentir-se "molt orgullosa de rebre moltes felicitacions de la ciutadania pel resultat final de la reforma i el canvi d'imatge brutal de la zona". Amb tot, Sanz anima les persones que hi detectin "errades o detalls mal acabats" a comunicar-ho a l'Ajuntament. L'objectiu principal de la reforma ha estat la millora de l'accessibilitat i de la seguretat dels vianants, si bé s'ha aprofitat l'actuació per millorar l'estètica de l'espai urbà i renovar parcialment les xarxes soterrades.

 

Entre altres millores, la reforma ha inclòs la creació de 8 noves places d'aparcament a banda i banda d'aquest tram del passeig de la Carrerada. Són places especials, inèdites fins ara a la vila. Estan pintades de color vermell i s'anomenen 'stop & go'. Els vehicles poden aparcar de forma gratuïta però amb un temps màxim d'estacionament de 10 minuts (de dilluns a dissabte, de 07.30 a 20.30h) amb l'obligació d'indicar l'hora d'arribada. Estan pensades per a què hi hagi el màxim de rotació possible de vehicles i que tothom tingui la màxima probabilitat de trobar-hi un lloc a l'hora de fer gestions àgils a la zona, com treure diners d'algun dels caixers automàtics propers o fer compres breus. És la zona amb més trànsit del municipi i on s'hi concentren més serveis i comerços. Històricament, molts conductors estacionaven a la calçada de la Carrerada o a les voreres de l'avinguda Catalunya per fer aquesta mena de gestions, entorpint el trànsit i potenciant la perillositat. La reforma impedeix aquests hàbits perquè la calçada de la Carrerada és més estreta i s'han col·locat pilons a les voreres de l'avinguda Catalunya.

 

Millora de l'espai urbà

"La valoració general que fem des del consistori és que l'obra suposa una millora notable per a la vila i per a totes les persones", afirma la regidora Sanz, qui posa l'accent "en el fet d'haver eixamplat voreres que ara són accessibles a tothom i en haver potenciat la seguretat dels vianants, que és molt important". A més de l'actuació en les voreres s'ha creat un nou pas de vianants i s'han renovat els semàfors de la cruïlla entre les dues artèries principals del poble (pg. Carrerada i av. Catalunya). Pel que fa a la millora estètica, Sanz subratlla que "visualment s'ha guanyat molt". "Aquesta cruïlla és la porta d'entrada al centre i estava molt deteriorada; hem de lluir el nostre poble, que és molt maco", afegeix la regidora, qui apunta que "s'han guanyat dues placetes, amb nou mobiliari urbà i la plantació de dos arbres". A tot això cal afegir-hi la renovació i millora de l'enllumenat, així com l'asfaltat dels carrers afectats.

 

La satisfacció expressada per la regidora Carme Sanz no fa oblidar el retard que hi ha hagut en la data de finalització prevista, fixada inicialment al desembre passat. Les causes de la demora han estat diverses. Per exemple, l'Ajuntament va paralitzar les obres durant la campanya de Nadal. "No volíem que s'entorpís l'activitat comercial ni el trànsit de vehicles i vam optar per fer que la Cavalcada dels Reis Mags passés per aquest sector com ha fet sempre", recorda Sanz. "Per garantir la seguretat de la Cavalcada, a més d'aturar els treballs vam fer que es retirés bona part del material d'obra i que es tapés amb terra totes les rases i forats". Una altra causa de la demora són els treballs que s'hi han fet sota terra, ja que s'han renovat xarxes de subministrament –aigua, enllumenat i infraestructura per instal·lar-hi fibra òptica- i part de les canonades de clavegueram. "En obrir per actuar-hi sempre ens hem anat trobant sorpreses i problemes que han fet més complexes del que es preveia totes aquestes operacions", comenta Sanz. Per últim, el mal temps també ha obligat a aturar els treballs durant algunes jornades.



Imatges relacionades

  • Vista oest del tram reformat de la Carrerada, des de l'av. Catalunya.

    Vista oest del tram reformat de la Carrerada, des de l'av. Catalunya.

  • Places noves d'aparcament 'stop & go' creades al pg. de la Carrerada.

    Places noves d'aparcament 'stop & go' creades al pg. de la Carrerada.

  • Nova placeta creada al pg. de la Carrerada, amb bancs i la plantació de dos arbres.

    Nova placeta creada al pg. de la Carrerada, amb bancs i la plantació de dos arbres.

  • Nova placeta creada a l'av. Catalunya en eixamplar la vorera i posar-hi mobiliari urbà.

    Nova placeta creada a l'av. Catalunya en eixamplar la vorera i posar-hi mobiliari urbà.

  • Tram reformat de la Carrerada, entre el c. Anselm Clavé i l'av. Catalunya.

    Tram reformat de la Carrerada, entre el c. Anselm Clavé i l'av. Catalunya.

  • Vista del tram reformat de la Carrerada, des del Camí Reial i fins l'av. Catalunya.

    Vista del tram reformat de la Carrerada, des del Camí Reial i fins l'av. Catalunya.

Enllaços relacionats