Palau Solità i Plegamans

Palau Solità i Plegamans
Palau Solità i Plegamans
IniciMapa webContacteCanvia mida font
divendres, 17 d'agost

La factura electrònica: molts avantatges per a proveïdors i clients

11 de març de 2015



L'Ajuntament ha explicat en una xerrada com se li han de girar les factures per via electrònica i eines útils per fer-ho fàcil

 

Una quarantena d'empresaris i autònoms van acudir la setmana passada a una xerrada informativa que va organitzar l'Ajuntament per explicar de forma didàctica com s'han de fer les factures electròniques (fitxer .xml en format facturae, obligació de signar-les electrònicament...) i com s'han de tramitar. Alhora es van presentar eines útils per fer-ho de forma fàcil i àgil. Tota la informació necessària es troba a l'apartat Factures electròniques del web municipal, o bé es poden consultar dubtes al Servei d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament, presencialment i al número de telèfon 93.864.80.56, de dilluns a divendres, de 9 a 14h.

 

Des del passat mes de febrer és obligatori presentar les factures a l'Ajuntament per via electrònica quan l'import és superior a 1.200€. Amb tot, és recomanable que tots els proveïdors, també els que emeten factures amb imports inferiors, les presentin en format electrònic. S'implanta la factura electrònica en compliment de la Llei 25/2013 d'Impuls de la Factura Electrònica i, en el cas de l'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans, pel que estableix el reglament propi aprovat al Ple Municipal del 27 de novembre del 2014.

 

Es recomana la via electrònica per facturar a l'Ajuntament en tots els casos pels avantatges que presenta en comparació amb el paper. En primer lloc, per l'estalvi en costos. Es calcula que cada factura electrònica suposa un estalvi de 6€ per a l'emissor, incloent-hi els d'impressió (tinta, paper, impressores...), els d'enviament i els de manipulació (personal, arxivadors, espai...). A banda, implica més agilitat en tot el procés i més celeritat en el pagament, se simplifica la gestió per l'automatització de tasques administratives, millora la seguretat i es disminueixen les errades humanes. Per últim, la factura electrònica permet la traçabilitat, de manera que l'emissor pot consultar en tot moment en quin estat es troba: lliurada, registrada, conformada, rebutjada o pagada.

 

Signatura electrònica i eines útils

Per tal que una factura electrònica sigui vàlida cal que estigui signada electrònicament amb un certificat digital reconegut per l'Agència Catalana de Certificació, com el FNMT, CATCERT, idCAT o l'eDNI, entre altres. Els autònoms i persones físiques poden sol·licitar el certificat idCAT al Servei d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament.

 

Si no es té un certificat digital o resulta problemàtic el procés per obtenir-lo, es poden emetre igualment factures electròniques utilitzant eines on-line, com ara el web www.b2brouter.net, que està recomanat pel Consorci de l'Administració Oberta de Catalunya (AOC). Tal i com es va dir a la xerrada, de tots els serveis adherits a e.FACT és l'únic que permet fer i emetre factures electròniques de forma gratuïta i signar-les electrònicament malgrat no disposar de certificat digital. Això és possible perquè en registrar-s'hi l'usuari dóna el seu consentiment per delegar a aquest portal la capacitat de signar electrònicament cada factura. És obligatori quan s'envia una factura a l'Ajuntament a través d'aquest portal, seleccionar l'opció "e-FACT" al camp "Formato y transporte de facturas preferido".

 

El servei e.FACT és la bústia única de lliurament de factures electròniques per a les administracions catalanes. Independentment de les eines que s'utilitzin per generar i signar factures electròniques, sempre s'han de presentar a l'Ajuntament mitjançant la Bústia de Lliurament de Factures Electròniques e.FACT. Allà s'hi indiquen tots els passos que cal seguir i, un cop presentades, s'hi pot consultar el seu estat de tramitació. Per crear factures electròniques en el format que requereixen les administracions públiques (fitxer .xml en format facturae) i trametre-les via e.FACT és també recomanable l'aplicació gratuïta creada pel govern espanyol www.facturae.es, però en aquest cas sí cal disposar de certificat digital propi per tal de signar-les electrònicament. A banda d'aquestes eines on-line existeixen altres plataformes, gratuïtes i de pagament, algunes d'entitats bancàries, per generar i trametre factures electròniques. 



Imatges relacionades

  • Captura de pantalla de la Bústia de factures electròniques eFACT.

    Captura de pantalla de la Bústia de factures electròniques eFACT.

Documentació adjunta

Enllaços relacionats