L'OMIC adverteix sobre els riscos de facilitar dades a qui diu ser comercial però no s'identifica
17/7/2013
L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) de l'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans ha detectat que recentment uns comercials que diuen ser de l'empresa Endesa es dirigeixen a llars del municipi demanant a la persona que els atén que els lliuri una factura del servei de subministrament elèctric sense mostrar la seva credencial i abans que la persona que obre la porta es mostri interessada en la suposada oferta que haurien de presentar.
Des de l'OMIC es recorda que aquesta pràctica no és correcta i que facilitar dades a desconeguts implica riscos per al consumidor, com que s'estableixin contractes a nom seu sense el degut consentiment. A més, es considera sospitós que un comercial que diu ser d'Endesa demani una factura del servei que subministra aquesta companyia, ja que com a treballador de l'empresa té altres vies per accedir a aquesta informació. Encara s'ha de tenir més prudència, recorden des de l'OMIC, si a més a més qui diu ser comercial no s'identifica correctament presentant la seva credencial.
Davant el coneixement d'aquesta manera d'actuar d'alguns suposats comercials a les llars del municipi, des de l'OMIC es recorda que ningú té dret a pressionar perquè se l'atengui ni per entrar a un domicili. Si algú es troba en aquesta situació pot trucar a la Policia Local (93.864.96.96) o al telèfon 112.
Si per contra es decideix atendre la visita d'un comercial per escoltar l'oferta, l'OMIC recorda les següents recomanacions:
1. No faciliteu documentació (factures, NIF, comptes corrents, etcètera) si no esteu segurs que voleu contractar.
2. Demaneu la credencial al comercial i comproveu que és veraç abans d’iniciar qualsevol compra o contractació.
3. No us fieu dels comercials si al contracte només hi consta un apartat de correus com a adreça.
4. Penseu si realment necessiteu el producte que us ofereixen i NO us sentiu obligats a comprar o contractar.
5. Fixeu-vos a qui carreguen les despeses d’enviament, acostuma a sortir en lletra petita al contracte.
6. Assegureu-vos que ho enteneu tot i que us convé la forma de pagament que us proposen.
7. Recordeu que teniu el dret de desestiment, 7 DIES NATURALS des de la RECEPCIÓ del producte per retornar-lo i recuperar la quantitat pagada.
8. El comercial té l’obligació de lliurar el full de desestiment amb la comanda.
9. El comercial respon dels defectes que es presentin durant 2 anys (garantia).
10. S'entén que els defectes que apareixen dins els 6 primers mesos ja existien en el moment de la compra. Passats aquests 6 mesos caldrà demostrar que són un defecte de fabricació.
11. Davant qualsevol problema, aviseu la Policia Local (93.864.96.96) o al telèfon 112.