Escut Ajuntament de Palau-solità i Plegamans

L'OMIC adverteix sobre una campanya de trucades a les llars en què s'ofereix analitzar l'aigua

#Consum-OMIC

16/4/2014

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) de l'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans ha detectat que durant aquesta setmana s'estan produint unes trucades a les llars del municipi sol·licitant cita per tal que un suposat tècnic analitzi l'aigua que arriba a la casa. Se sospita que sota aquest oferiment hi pugui haver intencions comercials.

 

L'Ajuntament no està efectuant cap campanya d'anàlisi d'aigua a les llars. Les empreses concessionàries del subministrament d'aigua potable realitzen d'ofici les seves anàlisis, però fora del domini dels habitatges.

 

Des de l'OMIC es recorda que facilitar dades a desconeguts implica riscos per al consumidor, com que s'estableixin contractes a nom seu sense el degut consentiment. A més, cal desconfiar si l'interlocutor fa alguna referència a l'Ajuntament o a alguna empresa concessionària d'aquest servei públic, ja que aquest no és el procediment establert. Encara s'ha de tenir més prudència, recorden des de l'OMIC, si a més a més qui diu ser tècnic o comercial no s'identifica correctament presentant la seva credencial.

 

Per últim, l'OMIC recorda que ningú té dret a pressionar perquè se l'atengui ni per entrar a un domicili. Si algú es troba en aquesta situació pot trucar a la Policia Local (93.864.96.96) o al telèfon 112.

 

Si per contra es decideix atendre la visita d'un tècnic o d'un comercial per atendre una oferta, l'OMIC recorda les següents recomanacions:

 

1. No faciliteu documentació (factures, NIF, comptes corrents, etcètera) si no esteu segurs que voleu contractar.

2. Demaneu la credencial al comercial i comproveu que és veraç abans d’iniciar qualsevol compra o contractació.

3. No us fieu dels comercials si al contracte només hi consta un apartat de correus com a adreça.

4. Penseu si realment necessiteu el producte que us ofereixen i NO us sentiu obligats a comprar o contractar.

5. Fixeu-vos a qui carreguen les despeses d’enviament, acostuma a sortir en lletra petita al contracte.

6. Assegureu-vos que ho enteneu tot i que us convé la forma de pagament que us proposen.

7. Recordeu que teniu el dret de desestiment, 7 DIES NATURALS des de la RECEPCIÓ del producte per retornar-lo i recuperar la quantitat pagada.

8. El comercial té l’obligació de lliurar el full de desestiment amb la comanda.

9. El comercial respon dels defectes que es presentin durant 2 anys (garantia).

10. S'entén que els defectes que apareixen dins els 6 primers mesos ja existien en el moment de la compra. Passats aquests 6 mesos caldrà demostrar que són un defecte de fabricació.

11. Davant qualsevol problema, aviseu la Policia Local (93.864.96.96) o al telèfon 112.

Torna



Comparteix aquest contingut