Palau Solità i Plegamans

Palau Solità i Plegamans
Palau Solità i Plegamans
IniciMapa webContacteCanvia mida font
dimecres, 19 de setembre

La comunitat educativa posa mans a l'obra per elaborar el Pla Local d'Educació

10 de juny de 2014



L'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans ha engegat l'elaboració del Pla Local d'Educació (PLE), que pretén definir les polítiques educatives locals a partir del treball en xarxa de la comunitat educativa, incloent-hi totes les entitats i serveis educatius del municipi, tant formals com no formals i també de l'àmbit del lleure, ja siguin públics o privats. L'elaboració del PLE compta amb el suport econòmic i tècnic de la Diputació de Barcelona, mitjançant els recursos inclosos al catàleg de serveis que aquesta administració ha ofert als consistoris aquest any.

 

Joan Carles Tinoco, Tinent d'Alcaldia d'Educació i Cultura explica: "En aquests moments ens trobem immersos en la fase d'anàlisi i diagnosi de l'estat actual de l'oferta educativa al municipi". Tal i com especifica el regidor, "això es fa des d'un punt de vista ampli, des de la formació reglada fins als cursos o tallers que ofereixen associacions i entitats". Així, l'Ajuntament ja té previstes reunions amb els diversos col·lectius, que es volen dur a terme al llarg d'aquest mes de juny, amb la intenció de redactar el PLE després de l'estiu.

 

Es vol que en cadascuna d'aquestes reunions el col·lectiu en qüestió identifiqui els punts forts i els febles de l'educació al municipi i quins aspectes caldria millorar. La primera reunió on es tracta el tema és el Consell Escolar Municipal que se celebra el 10 de juny. Tot seguit es duu a la Comissió d'Orientació Acadèmica, el dia 12. Després s'ha programat tractar el tema en sessions específiques: amb les AMPA, l'alumnat i les entitats i associacions de la vila que desenvolupen activitats educatives. Per a Joan Carles Tinoco, "el gran objectiu d'aquest procés és que el PLE respongui a les expectatives de la comunitat educativa, donat que serà responsable de la seva elaboració i aplicació, i que aquesta generi propostes d'acció des de l'etapa 0-3 anys fins a la majoria d'edat, des d'una visió transversal, tant pel que fa a les edats dels alumnes com a les àrees temàtiques de l'educació". El regidor considera, a més, que "els plans d'educació són una mostra més de la importància dels ajuntaments en les polítiques de proximitat i d'impacte efectiu en el territori".

 

Els tres pilars bàsics en els que PLE vol incidir són els següents:

  1. Coneixement del territori. Divulgar el patrimoni cultural, ambiental i històric del municipi, connectant amb les entitats culturals i establint ponts entre els recursos del territori i les diferents necessitats didàctiques.
  2. Creixement personal. Generar un programa d'orientació formativa i laboral de llarg recorregut, així com potenciar les línies postobligatòries, de lleure i no formal que complementen el creixement personal, connectant aquest PLE amb l’actual Pla de Formació Permanent.
  3. Participació activa. Augmentar la participació de la comunitat educativa en la presa de decisions de les polítiques educatives de territori. Potenciar la participació de les famílies en les associacions educatives i les dinàmiques de format escola de mares i pares. A la vegada, donar suport a totes les activitats que augmentin la interacció entre serveis.

 



Imatges relacionades

  • Escola Municipal d'Adults.

    Escola Municipal d'Adults.

  • Classe de música a l'Escola Josep M. Folch i Torres.

    Classe de música a l'Escola Josep M. Folch i Torres.