Palau Solità i Plegamans

Palau Solità i Plegamans
Palau Solità i Plegamans
IniciMapa webContacteCanvia mida font
dimarts, 14 d'agost

Un total de 180 línies fixes de telèfon i Internet estan sense servei per sabotatges

27 de maig de 2015



Des de Telefónica es demana que els usuaris afectats insisteixin i comuniquin de nou les incidències

 

Segons ha informat Telefónica als Serveis Tècnics de l'Ajuntament, actualment hi ha 180 línies fixes de telèfon i Internet que estan sense servei a causa dels nombrosos sabotatges que s'han fet les darreres setmanes en armaris de connexions d'aquesta companyia situats al municipi i a la via pública. Els afectats poden ser clients de qualsevol operadora, ja que depenen de la infraestructura que proporciona Telefónica. La manca del servei afecta a famílies i empreses de barris i polígons industrials de bona part del municipi.

 

La companyia destaca que els usuaris han d'insistir a l'hora de comunicar que estan sense servei, ja que en tractar-se d'una avaria massiva la companyia no porta un registre individualitzat, cosa que significa que algunes de les línies tallades poden romandre sense reparar i sense que Telefónica en tingui constància. I és que alguns dels usuaris afectats fa aproximadament un mes que continuen sense telèfon fix ni Internet. Segons Telefónica, el darrer sabotatge patit a la vila es va efectuar el passat divendres. La companyia calcula que de les 180 línies que assegura que estan actualment sense servei, unes 135 són víctimes del darrer sabotatge que esmenta l'empresa.

 

Per enèsima vegada, des de l'Ajuntament s'ha demanat a Telefónica que es reparin els sabotatges el més aviat possible i s'ha recordat les importants afectacions que té sobre les persones i les empreses del municipi aquesta manca de servei. Preocupa especialment el cas de persones grans o discapacitades que poden quedar-se sense servei de teleassistència per aquesta causa.

 

Wi-Fi a equipaments municipals

Davant aquesta situació, l'Ajuntament recorda que existeix la xarxa Wi-Fi AJPSPNET oberta i gratuïta en diversos equipaments municipals:

  • Biblioteca Municipal i altres sales de la Masia de Can Cortès
  • Espai Jove l'Escorxador
  • Pavelló Municipal d'Esports Maria Víctor
  • Centre Cívic (antic CAP)
  • Edifici de Promoció Econòmica (Palau Avança)
  • Edifici de Serveis Socials
  • Casa Consistorial 

S'hi pot connectar qualsevol persona sense dur a terme cap gestió prèvia. No cal fer cap procés d'alta ni aportar dades personals. Només cal fer que el dispositiu informàtic (ordinador portàtil, telèfon intel·ligent o altres) cerqui la xarxa sense cable AJPSPNET i s'hi connecti. Un cop fet això es pot iniciar el navegador que utilitzi l'usuari per accedir a Internet. En obrir-se el programa de navegació, la primera pàgina web que es mostrarà serà la de la Xarxa Wi-Fi AJPSPNET. En aquest punt només cal acceptar les condicions del servei i ja es pot navegar per Internet.

 

Ara bé, per motius legals, la connexió pública està limitada a un ample de banda de 256Kb. Està dissenyada per cobrir les necessitats d'accés a Internet i correu electrònic, però no per descarregar fitxers multimèdia o de mida gran, ni per accedir a continguts en streaming. La connexió està limitada a 60 minuts. Passat aquest temps es desconnecta automàticament de la sessió, però es pot restablir immediatament repetint el procés de connexió a la xarxa AJPSPNET.

 

Compensacions

Des de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) de l'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans es recorda que les persones i empreses afectades tenen dret a rebre una compensació de l'empresa operadora per manca del servei. Es pot acudir a l'OMIC i al Servei d'Atenció Ciutadana per demanar assessorament.

 

Com reclamar

Cal que comuniqueu l'avaria i les vostres peticions al vostre operador. És imprescindible anotar el número de referència per reclamar la compensació. Totes les empreses de telecomunicacions, d'acord amb el Codi de Consum de Catalunya, han d'oferir a la seva clientela un servei telefònic gratuït al qual es puguin adreçar per posar en coneixement de l'operador les eventuals incidències, esdeveniments i circumstàncies que afectin el funcionament normal de les relacions de consum i formular reclamacions sobre els serveis rebuts. Aquest servei s'ha de prestar de manera que l'usuari final tingui constància de les reclamacions. A aquests efectes, l'operador està obligat a comunicar a l'abonat el número de referència de les reclamacions, queixes, peticions o gestions. L'operador ha d'admetre, en tot cas, la via telefònica per a la presentació de reclamacions.

 

L'establiment o l'empresa us ha de donar una resposta com abans millor i, en qualsevol cas, en el termini d'un mes des que heu presentat la queixa o reclamació. Formulada la reclamació, si no heu obtingut una resposta satisfactòria de l'operador en aquest termini, podeu presentar una queixa/reclamació/denúncia a un Organisme de Consum.

 

Servei de veu

L'operador està obligat a indemnitzar-vos almenys amb una quantitat que es determina a partir del temps en què la línia va estar interrompuda i de la mitjana de consum dels darrers tres mesos. Si la quantitat resultant és superior a 1 euro, la compensació es realitzarà automàticament a la factura següent. En interrupcions per causes de força major, l'operador s'ha de limitar a compensar automàticament l'abonat amb la devolució de l'import de la quota d'abonament i d'altres independents del tràfic, prorratejat pel temps que hagi durat la interrupció. El contracte d'abonament del servei telefònic ha de recollir els termes i les condicions en què s'ha de donar compliment a aquesta obligació.


Connexió a Internet

L'operador us ha de compensar amb la devolució de l'import de la quota d'abonament i altres quotes fixes, prorratejades pel temps que hagi durat la interrupció. A aquests efectes, l'operador està obligat a indemnitzar-vos automàticament , en la factura corresponent al període immediat al considerat, quan la interrupció del servei s'hagi produït de forma contínua o discontínua i sigui superior a sis hores en horari de 8 a 22. A la factura s'hi ha de fer constar la data, la durada i el càlcul de la quantia de la compensació que us correspon.

 

Als efectes del dret a indemnització o compensació per la interrupció del servei d'accés a Internet, i per determinar-ne la quantia, quan un operador inclogui a la seva oferta la possibilitat de contractar conjuntament serveis de telefonia i altres serveis com el d'accés a Internet, pot indicar a l'oferta la part del preu que correspon a cada servei. Si no ho fa, es considera que el preu de cada un és el proporcional al de la seva contractació per separat. Si l'operador no comercialitza els serveis per separat, es considera que el preu corresponent al servei d'accés a Internet és el 50 per cent del preu total.