Escut Ajuntament de Palau-solità i Plegamans

L'OMIC de Palau-solità i Plegamans fa el balanç trimestral de consultes i reclamacions de la ciutadania

#Consum-OMIC

15/10/2018

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor OMIC, presenta el seu balanç de consultes i reclamacions, fetes al trimestre dels mesos d'estiu. En total es van atendre 105 consultes i 31 reclamacions de consum. Les temàtiques més destacades van ser telecomunicacions, subministraments bàsics (aigua, llum i bo social), i com no podia ser menys, el transport aeri per ser mesos de vacances.

Un dels temes que continua d'actualitat, és el d'iDental, que el passat 17 de setembre, es va publicar en el Butlletí Oficial de l'Estat (núm. 225), el concurs de creditors. Per tant, les persones afectades pel tancament de les clíniques iDental, i que van pagar el seu tractament en efectiu, amb targeta de crèdit o mitjançant un crèdit personal –és a dir, no finançat per una entitat financera d'iDental–, ja podeu comunicar el vostre crèdit/reclamació a l'Administració concursal, per intentar recuperar els diners que vau pagar per un servei que no us han prestat.

El procediment és el següent. Disposeu d'1 mes, fins al 17 d'octubre de 2018, inclòs, per comunicar el vostre crèdit a l'Administració concursal per via postal o electrònica a:

ERNST AND YOUNG ABOGADOS, S.L.P.
JESÚS BORJABAD GARCÍA
Avenida de la Palmera, 33, Sevilla
concursodentalglobaley@gmail.com

També heu de comunicar els vostres crèdits amb detaills, de la manera que preveu l'article 85 de la Llei concursal: per escrit i firmat pel consumidor/a, interessat o qui acrediti representació suficient, fent constar el nom, cognoms, domicili i altres dades de la identitat del/del consumidor/a, a l'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans, de forma presencial o per correu electrònic a OMIC@palauplegamans.cat
Feu-hi constar també aquestes dades d'identificació del concurs: Concurs ordinari 829/2018, amb Número d'Identificació General de procediment 28.079.00.2-2018/0095546. Interlocutòria de data 31/07/2018. Finalment, Les persones interessades a personar-se en el concurs ho han de fer amb advocat i procurador. Es tramitarà per procediment ordinari. Les resolucions del concurs es publicaran en el web del Registre Públic Concursal www.publicidadconcursal.es

Un altre tema, pendent de tramitar-se són els afectats per aiguats. Si heu patit danys personals o materials provocats per les pluges dels darrers dies, us recomanem que:
1. Comproveu quines assegurances teniu contractades i si cobreixen els danys. Només tindreu dret a una indemnització si els béns afectats estaven assegurats en el moment del sinistre.
2. Si la vostra pòlissa d'assegurança cobreix els béns danyats, cal que comuniqueu els fets a l'entitat asseguradora dins el termini de 7 dies naturals a partir del moment en què us n'heu assabentat –excepte que la pòlissa estableixi un termini superior–. És recomanable que informeu del sinistre per algun mitjà que en deixi constància (per exemple, trucant al servei d'atenció al client i demanant un número de referència).
3. En els casos en què el sinistre és provocat per riscos extraordinaris o catastròfics, com ara una inundació produïda per la pluja, també podeu contactar amb el Consorci de Compensació d'Assegurances mitjançant el telèfon 900 222 665 per demanar informació i, si escau, fer una sol·licitud d'indemnització.

Tingueu en compte que:
Si no esteu d'acord amb la valoració dels danys de la companyia asseguradora, podeu presentar-los una reclamació per un mitjà que en deixi constància (full oficial de reclamació, carta certificada o burofax amb justificant d'enviament, telèfon d'atenció al client o correu electrònic amb número de seguiment...).
En cas que no rebeu una resposta satisfactòria abans d'un mes, adreceu-vos a l'Agència Catalana del Consum per formalitzar la reclamació, adjuntant-hi tota la documentació.
Si teniu algun dubte, podeu omplir el nostre formulari de consulta.

Torna



Comparteix aquest contingut