Escut Ajuntament de Palau-solità i Plegamans

Innovació i Eficiència Energètica, és la nova regidoria de l’Ajuntament

#Espais Publics
#Medi Natural

25/1/2021

S’encarregarà de vetllar per la instal·lació i manteniment dels edificis municipals, de l’estalvi energètic i de promoure l’ús d’energies renovables als edificis públics

 

Aquest mes de gener ha entrat en funcionament la nova regidoria d’Innovació i Eficiència Energètica (AIRE). Aquesta àrea es crea amb l’objectiu de gestionar totes les instal·lacions municipals amb la finalitat de controlar la despesa d’energia, la introducció de mesures d’innovació i eficiència energètica, la seguretat i el manteniment.

 

La necessitat de crear aquesta regidoria sorgeix per donar resposta a la tendència actual de la societat a la declaració d’emergència climàtica mundial. D’aquesta manera servirà per introduir polítiques de reducció energètica i crear àrees específiques per la gestió de les instal·lacions i de l’energia.

 

L’actual regidor del govern municipal Sergi Plaza ocuparà la cartera d’aquesta regidoria i estarà acompanyats de tècnics municipals i de la brigada d’electricitat que passar a ser l’equip de manteniment d’AIRE i que s’encarregarà del manteniment i innovació energètica de les instal·lacions i edificis municipals i de l’enllumenat públic.

 

L’oficina estarà situada al primer pis de l’edifici de la nau de serveis municipals al carrer Ter cantonada amb carrer Maria Aurèlia Campmany.

 

La regidoria pretén fer de les instal·lacions municipals un exemple d'eficiència dels recursos i de l’energia a la ciutadania, des dels més petits a les escoles fins als més grans a qualsevol dels edificis municipals o a l'enllumenat dels seus carrers, i que puguin veure les instal·lacions del seu poble com un exemple motivador per fer un ús racional de l’energia i de les noves tecnologies.

 

Les competències i tasques de la nova regidoria seran les següents:

  • Realitzarà la gestió de les instal·lacions dels edificis municipals (electricitat, aigua, gas, ascensors, alarmes, climatització, SAI’s, etc. ) així com de l’enllumenat públic pel que fa al manteniment, a les innovacions i millores, a la implantació de fonts d’energia renovable, a l’eficiència energètica, a la seguretat, als contractes, a la facturació, etc.
  • S’encarregarà de totes les gestions amb les diferents companyies de serveis no municipals (gas, electricitat i telèfon ) pel que fa a manteniment de les seves xarxes, millores, noves instal·lacions, incidents, etc.
  • Gestionarà el servei municipal d’aigua potable i/o la relació amb el corresponent concessionari.
  • Es realitzaran i executaran els projectes dins de l’àmbit de les instal·lacions, i s’establiran els criteris a seguir dels possibles projectes que es puguin desenvolupar des d’altres àrees de l’Ajuntament pel que fa a les instal·lacions municipals, tant d’equipaments com a la via pública.
  • Es marcaran les prioritats pel que fa a les inversions en l’àmbit de les instal·lacions i l’eficiència energètica dels equipaments i instal·lacions municipals existents.
  • Els equips de treball donarà suport a altres àrees amb el muntatge de les instal·lacions d’actes, festes o fires, entre d’altres.

Torna



Comparteix aquest contingut