Palau Solità i Plegamans

Palau Solità i Plegamans
Palau Solità i Plegamans
IniciMapa webContacteCanvia mida font
dilluns, 24 de setembre

Abonament reduït i nou recorregut per potenciar l’ús del bus urbà

26 d'octubre de 2011



Ja estan a la venda els bitllets de 10 viatges a 3. El nou itinerari, a partir del 2 de novembre

 

L’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans ha introduït canvis significatius en la línia de bus urbà per potenciar-ne l’ús.

 

Abonament reduït

En primer lloc, s’ha aprovat un abonament subvencionat pel consistori que redueix notablement el cost del servei per als usuaris. Ja estan a la venda els nous abonaments, que costen només 3€ i donen dret a realitzar 10 viatges. Amb aquest bitllet, cada viatge costarà per a l’usuari 0,30€, quan fins ara el bitllet senzill costava 1,30€.

 

Aquest abonament només és vàlid, de forma exclusiva, per a l’autobús urbà. No es pot utilitzar per a cap altra línia de les que passen pel municipi. La ciutadania interessada pot comprar el nou abonament a l’edifici de Serveis Tècnics de l’Ajuntament (cantonada entre el c. Barcelona i el Camí Reial) o a la Casa Consistorial. Són els dos únics punts de venda on es pot aconseguir aquest abonament. Només es poden comprar en aquestes ubicacions de dilluns a divendres, de 10 a 13h. Es venen a qualsevol persona, sense cap límit d’edat i sense que es demani cap document ni condició.

 

Nou recorregut

A partir del 2 de novembre canvia el recorregut. Aquesta és l’altra mesura aprovada per augmentar el nombre d’usuaris. La modificació en l’itinerari implica alhora una major freqüència de pas a les parades de Can Duran, la Sagrera i Can Riera. El recorregut s’ha simplificat esdevenint únic i circular. Això fa que l’autobús passi sempre en el mateix sentit i cada mitja hora per totes les parades (dins l’horari de funcionament del servei). El servei funciona de dilluns a divendres en horari de matí. A la tarda, hi haurà modificacions en l’horari respecte al que ha funcionat fins ara: només circularà els dilluns, dimarts i dijous, adaptant-se als horaris de l’Institut Ramon Casas i Carbó.

 

Una altra novetat important és que el nou recorregut inclou el barri de la Pineda (nord i sud), si bé elimina part de l’itinerari i de les parades als barris de Can Duran i la Sagrera, que continuaran connectats al servei malgrat que l’autobús redueixi el seu recorregut en aquestes dues zones del municipi. “Es manté el nombre de quilòmetres totals que fa l’autobús però es redueix en aquelles zones on s’ha detectat que no es feia servir per poder ampliar el servei a un altre barri on hi ha molta població que pot esdevenir usuària i sense haver d’augmentar la despesa”, explica el regidor de Transports, Pedro Sánchez.

 

Reducció del dèficit

L’elevat dèficit que suposa el manteniment del bus urbà, del qual se’n fa càrrec íntegrament l’Ajuntament, ha obligat al consistori i a l’empresa que presta el servei “a negociar i cercar solucions per mirar d’augmentar els usuaris i reduir el cost, després d’estudiar molt detingudament les estadístiques en l’ús del servei”, explica el regidor. En l’exercici 2010 l’autobús urbà va tenir un dèficit de 102.772,04€ “i això és inassumible per a un ajuntament com el nostre”, manifesta Sánchez.

 

Ara bé, el regidor considera que “l’autobús urbà és un molt bon servei, necessari per a part de la població en un municipi tan extens com el nostre, però és imprescindible per poder-lo mantenir que reduïm i minimitzem el dèficit a uns nivells que el facin viable”. En aquest sentit, el titular de Transports és clar: “Com més usuaris, menor serà el dèficit i l’aportació de l’Ajuntament, que podrà destinar part dels recursos que ara inverteix en l’autobús a altres finalitats”.

 

De fet, l’augment del retorn en la inversió que fa l’Ajuntament s’espera que arribi per dues vies, sempre que es compleixi la previsió d’augmentar els usuaris. D’una banda, l’aportació econòmica directa dels propis viatgers en comprar els abonaments. De l’altra, les subvencions que s’atorguen en funció del nombre d’usuaris de la línia. En concret un 50% de les ajudes s’adjudiquen segons el nombre d’usuaris. Un 25%, tenint en compte la població total del municipi, i l’altre 25%, segons el cost del servei que ha d’assumir l’Ajuntament.

 

Sánchez conclou: “Som optimistes; creiem que aquests canvis tindran l’efectivitat desitjada i que siguin un èxit per a la ciutadania i per a l’Ajuntament”. Així, el consistori vol allunyar l’amenaça de la inviabilitat econòmica del servei, cosa que “provocaria que determinades persones amb problemes de mobilitat i/o econòmics quedessin confinades a casa seva per no poder utilitzar o mantenir un mitjà de transport privat”, reflexiona el regidor.



Imatges relacionades

  • El bus urbà de Palau-solità i Plegamans

    El bus urbà de Palau-solità i Plegamans

Documentació adjunta