Palau Solità i Plegamans

Palau Solità i Plegamans
Palau Solità i Plegamans
IniciMapa webContacteCanvia mida font
dimarts, 14 d'agost

L’Ajuntament crea una nova àrea per coordinar les tasques de seguretat ciutadana

15 de juny de 2012



L’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans ha creat l’Àrea de Seguretat Municipal per coordinar l’àrea de Seguretat Pública (on s’integra el cos de la Policia Local) i la de Seguretat Civil i Emergències (on s’integra l’Associació de Voluntaris de Protecció Civil de Palau-solità i Plegamans).

 

La nova Àrea de Seguretat Municipal té l’objectiu de dirigir, planificar, coordinar i gestionar ambdós àmbits, tenint en compte les directrius de la regidoria de Seguretat Ciutadana i per aconseguir els objectius fixats per l’Alcaldia. Aquesta nova organització implica modificacions en l’organigrama de la regidoria de Seguretat Ciutadana.

 

La regidora de Seguretat Ciutadana, Àngels Marcuello, destaca que “la creació de la nova àrea no suposa cap cost econòmic per a l’Ajuntament. La persona que s’encarrega, el sots-inspector Joan Gràcia, no es converteix en càrrec de confiança ja que manté la mateixa categoria professional i el mateix sou. Senzillament es tracta d’una reorganització interna que requereix un canvi, que pot ser temporal, en la comissió dels serveis que presta Gràcia a l’Ajuntament”. Marcuello afegeix que els més de 25 anys d’experiència professional a Palau-solità i Plegamans del sotsinspector s’han d’aprofitar en benefici de la seguretat ciutadana del municipi.

 

Les funcions bàsiques de la nova Àrea de Seguretat Municipal són:

  1. En relació a la Seguretat Pública:
  • Donar les directrius oportunes als comandaments policials per tal d’aconseguir els objectius fixats per la regidoria de Seguretat Ciutadana i Alcaldia
  • Fer estudis i/o propostes sobre els recursos humans, tècnics i materials de què de disposa el cos de Policia Local
  • Supervisar les tasques dels comandaments policials, recollir propostes dels mateixos i elevar-les a la regidoria de Seguretat Ciutadana
  1. En relació a la Seguretat Civil i Emergències:
  • Gestió i coordinació de les relacions entre l’Associació de Voluntaris de Protecció Civil de Palau-solità i Plegamans i l’Ajuntament
  • Supervisió, actualització i manteniment dels Plans d’Actuació Municipal, especials i específics, i de Seguretat de caràcter municipal, així com d’evacuació dels edificis municipals
  • Elaborar els informes d’interès d’acord amb el Decret 82/2010 de plans d’autoprotecció

 

La creació de l’Àrea de Seguretat Municipal implica el nomenament de Joan Gràcia, funcionari de carrera de l’Ajuntament amb la categoria de sotsinspector de la Policia Local, com a nou responsable per dirigir i coordinar totes les funcions i subàrees esmentades. “Es reorganitza l’estructura interna perquè hi hagi un referent clar en totes les situacions en què cal coordinació amb altres cossos de seguretat, experts en determinades matèries, altres departaments de l’Ajuntament, en operacions, esdeveniments o dispositius especials...”, clarifica el sotsinspector. Gràcia cita alguns exemples concrets: “Cal una coordinació clara en casos d’emergència com incendis, en projectes com la senyalització viària on intervenen tècnics municipals o d’altres administracions i moltes altres situacions”.



Imatges relacionades

  • Joan Gràcia (a l'esquerra) en la signatura del conveni de col·laboració amb els voluntaris de Protecció Civil

    Joan Gràcia (a l'esquerra) en la signatura del conveni de col·laboració amb els voluntaris de Protecció Civil