Palau Solità i Plegamans

Palau Solità i Plegamans
Palau Solità i Plegamans
IniciMapa webContacteCanvia mida font
dijous, 16 d'agost

L’Ajuntament i les AMPA signen diversos convenis de col·laboració

15 d'octubre de 2012



L’Ajuntament i les Associacions de Mares i Pares d’Alumnes (AMPA) dels centres educatius públics del municipi han signat diversos convenis de col·laboració, un per cada AMPA. L’objectiu principal de la col·laboració és donar suport a les AMPA en la seva tasca de suport a la funció educativa dels centres, com ara els projectes i els activitats socioeducatives que s’organitzen fora de l’horari lectiu. A banda del compromís d’ambdues parts per col·laborar en diversos aspectes, els convenis estableixen una aportació econòmica que fa l’Ajuntament per ajudar les AMPA a organitzar activitats i comprar material, entre altres qüestions.

 

En concret, s’atorguen 2.430€ a cada AMPA de les escoles de primària i de l’Institut Ramon Casas i Carbó. L’aportació per a les AMPA de les escoles bressol és sensiblement inferior, 250€ per a cadascuna, si bé l’Ajuntament es fa càrrec de moltes més despeses d’aquests centres que als demés. Tots ells són convenis anuals, amb especificitats segons si les diverses AMPA són d’una escola bressol, d’un centre de primària o de l’institut Ramon Casas i Carbó. Així, a banda d’aquest centre, els convenis afecten a les escoles bressol el Sol i Patufet i a les escoles de primària Josep M. Folch i Torres, Can Cladellas, Palau i Can Periquet.

 

Bona part dels convenis van ser signats el dijous 11 d’octubre per part de l’Alcaldessa de Palau-solità i Plegamans, Teresa Padrós, i representants de la majoria d’AMPA centres públics de la vila. El Tinent d’Alcaldia d’Educació i Cultura de l’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans, Joan Carles Tinoco, també va participar de l’acte de signatura. Les AMPA que no van poder enviar cap representant a la cita comptaran de tota manera amb el mateix conveni.

                                    

El regidor Joan Carles Tinoco va especificar que el consistori col·labora amb les AMPA des de fa molt de temps, però que enguany s’ha canviat el model; en lloc d’atorgar subvencions se signen convenis “perquè és molt més formal i perquè estipula de forma més concreta les finalitats a les quals es dedica l’aportació de diner públic”. El regidor va resumir el procés de redacció dels convenis, “amb la participació de les parts involucrades, reunint els punts bàsics i canviant el format per fer més àgil el tràmit anual”.

 

Tot seguit, l’Alcaldessa, Teresa Padrós, va agrair les actuals representants de les AMPA i les que ho han estat en cursos anteriors “perquè gràcies a elles i a ells, i al seu treball, s’han pogut millorar petites i grans coses als centres donat que sovint, el departament d’Ensenyemant de la Generalitat no arriba a tot el que hauria de fer”. I és que, segons Padrós, “el departament fa l’edifici i posa el mobiliari però una escola necessita molt més que això: cal material, equips d’audiovisuals i informàtica...”. “He vist escoles on les AMPA han fet biblioteques, aules d’informàtica, sala de teatre i fins i tot, cuines”, va continuar. Com a conclusió, l’Alcaldessa va lloar aquesta tasca: “Han fet moltíssim i han ajudat moltíssim a les administracions. Se’ls ha de posar una nota molt alta”.

 

En valorar l’inici del curs actual, Padrós va criticar l’ofensiva del govern estatal en anunciar que vol restar competències a les administracions locals: “Els ajuntaments fem un gran esforç, fem moltes coses a l’àmbit escolar i ara l’Estat ens vol treure les competències, cosa que em preocupa molt perquè es pot perdre la col·laboració directa i propera entre ajuntaments i escoles”. L’Alcaldessa va recordar que “l’Ajuntament fa arranjaments als edificis de forma directa, que costarien molt més si es fessin des de fora, i contracta i paga el sou dels bidells dels centres, entre altres qüestions”. “Em preocupa molt com pot ser el futur després dels anuncis que ens fan últimament en malaurats divendres. Si treuen les competències en sanitat i ensenyament als ajuntaments, aquests ja no podran resoldre per la via ràpida i directa moltes de les qüestions que han estat fent fins ara”.

 

Projectes

Pel que fa als convenis signats, diverses de les representants de les AMPA van valorar què suposa aquesta col·laboració amb l’Ajuntament.

 

Sílvia, de l’AMPA de l’Escola Bressol el Sol, va recordar que l’aportació és més petita que la que s’atorga a les escoles, bàsicament perquè l’Ajuntament es fa càrrec de més despeses de forma directa a les escoles bressol. “Tenim projectes pensats on invertir aquests diners, des d’electrodomèstics de la cuina a l’organització d’alguna activitat lúdica amb els petits”, va comentar la representant d’aquesta AMPA, que va mostrar un cert neguit “per la previsible pujada de taxes de les escoles bressol, si bé encara està per definir”.

 

Emma Chevallard, de l’AMPA de l’Escola Can Periquet, comenta que “el conveni estableix una garantia econòmica que permet plantejar i preparar com cal projectes per fer durant el curs, tals com activitats a les aules o amb les famílies”. Alhora, “permet millorar el material del centre, que és una part molt important perquè el departament acostuma a quedar-se molt curt en les dotacions; així podem donar suport per adquirir allò que el claustre de professors consideri més oportú”. Respecte a la situació en aquest curs, Chevallard, posa l’accent “en la tristesa que suposa que aquest any no hagi entrat cap línia d’una nova generació, havent-se quedat fora del centre els germans petits d’alumnes de Can Periquet”. Això és degut a la negativa del departament d’Ensenyament de la Generalitat en acceptar noves línies al centre perquè considera que no hi ha una ràtio suficient de nous alumnes al municipi. Malgrat això, la representant de l’AMPA orienta en positiu l’actitud dels pares i les mares: “Tenim grups reduïts i hem de treballar perquè els alumnes que hi són s’hi estiguin de la millor manera possible, que no tinguin cap mancança i puguin aprofitar tant com es pugui l’etapa escolar. Les mancances que té el centre s’han de suplir amb esforç i il·lusió perquè tot vagi tan bé com ha d’anar”.

 

Per últim, la representat de l’AMPA de l’Institut Ramon Casas i Carbó, Teresa Mayoral, especifica que la dotació que els atorga el conveni “s’invertirà en el centre, com altres anys, tot i que aquesta vegada hi ha hagut una petita reducció”. “En cursos anteriors s’han equipat les aules del centre amb pantalles i projectors, però manca substituir el projector més antic del centre, que està en una aula molt gran i ha quedat obsolet”. A més d’aquest nou projector, l’AMPA ja té decidit dedicar una part de la dotació “a la despesa que suposen dues línies d’ADSL que assumeix l’AMPA i que s’han posat a l’institut per complementar l’única que va posar el departament, que era totalment insuficient tenint en compte que el centre té 800 alumnes que, quan treballen a l’hora amb els ordinadors, és impossible que ho puguin fer en condicions amb una sola línia”.



Imatges relacionades

  • L'acte de signatura dels convenis es va fer a la Sala de Plens

    L'acte de signatura dels convenis es va fer a la Sala de Plens