Palau Solità i Plegamans

Palau Solità i Plegamans
Palau Solità i Plegamans
IniciMapa webContacteCanvia mida font
divendres, 21 de setembre

L’Ajuntament detecta pràctiques comercials abusives i adverteix la gent gran al respecte

14 de gener de 2013



L’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans ha tingut coneixement mitjançant l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) que en els darrers dies s’han comès pràctiques comercials abusives per part de venedors a domicili que ofereixen productes sanitaris. Sembla que l’objectiu preferit per aquests comercials és la gent gran, especialment aquelles persones que tenen algun grau de dependència o pateixen alguna mena de discapacitat. Un dels productes que tracten de vendre són llits sanitaris o terapèutics per un preu d’uns 3.000€, amb ofertes que inclouen assistència mèdica, servei tècnic i regals com butaques o altres.

 

“De seguida que vam conèixer els casos d’algunes persones que s’han vist afectades per aquestes pràctiques comercials hem organitzat una xerrada al Casal de la Gent Gran per advertir les persones que tenen més punts de resultar afectades”, explica la Tinenta d’Alcaldia d’Acció Social, Carme Cabeza. La regidora, que s’ocupa de l’àrea de Consum, recorda que “la ciutadania pot acudir a l’OMIC de l’Ajuntament davant qualsevol dubte; allà se’ls atendrà, se’ls informarà dels seus drets i podran iniciar l’acció més adient per preservar-los”. De fet, l’OMIC ha atès aquests darrers dies queixes i consultes de persones que han estat visitades per aquests comercials, i alguna d’elles fins i tot ha acabat signant el contracte.

 

Consells

L’Ajuntament, en conèixer les queixes, va organitzar una breu xerrada al Casal de la Gent Gran dijous passat per advertir la cinquantena de persones que hi eren d’aquestes pràctiques i què poden fer si acaben signant un contracte. La xerrada va ser introduïda per la regidora de Gent Gran, Carme Sanz, i va ser duta a terme pel coordinador de l’Àrea de Seguretat Ciutadana i sotsinspector de la Policia Local, Joan Gràcia, i per la tècnica de Consum de l’Ajuntament, Roser Costajussà.

 

Joan Gràcia va explicar que les persones afectades van ser abordades per comercials molt insistents: “Han arribat al punt d’amenaçar les persones que es negaven a signar el contracte que ho notificarien a la Generalitat i que aleshores corrien el risc que els retiressin les pensions o ajuts”. El sotsinspector els va recordar que això no es pot donar en cap cas i que truquin a la Policia Local (Tel.: 93.864.96.96) o al servei d’emergències (Tel.: 112) davant de qualsevol pressió que facin els comercials per ser atesos o perquè els hi obrin la porta de casa.

 

Al seu torn, Costajussà, tècnica de Consum, va recordar que “els productes miracle no existeixen” i els va donar alguns consells:

 

  • Considerar si realment es necessita o es vol el producte i no sentir-se mai obligats a comprar.
  • Fer ús del dret de desestiment per anul·lar la compra i recuperar els diners. Aquest dret s’esgota després de 7 dies naturals des de la recepció del producte. El venedor està obligat a lliurar el full de desestiment amb la comanda.
  • No signar cap paper en blanc
  • Demanar que el comercial s’identifiqui, ell i l’empresa per la qual treballa
  • No refiar-se dels venedors que aporten un contracte on només hi consta un apartat de correus com a adreça
  • Assegurar-se que s’entén tot el que es firma i que convé la forma de pagament que es proposa
  • El venedor respon dels defectes que es presentin al llarg de 2 anys (garantia). Ara bé, si apareixen després de 6 mesos des del moment de la compra cal demostrar que es tracta d’un defecte de fabricació.


Imatges relacionades

  • Masia de Can Cortès

    Masia de Can Cortès

Documentació adjunta