Palau Solità i Plegamans

Palau Solità i Plegamans
Palau Solità i Plegamans
IniciMapa webContacteCanvia mida font
dilluns, 24 de setembre

Un afectat de la vila per participacions preferents recupera els diners mitjançant l’OMIC

6 de juny de 2013



L’OMIC tramita les reclamacions a la Junta Arbitral de Consum, que és una de les vies més efectives per recuperar el capital

 

Un ciutadà de Palau-solità i Plegamans que estava afectat per la problemàtica de les participacions preferents ha aconseguit recuperar el 100% del seu capital en dictar-se un laude de la Junta Arbitral de Consum satisfactori per als seus interessos. El laude ha decretat la nul·litat del contracte que en el seu dia li va fer Catalunya Caixa, amb el qual van transformar els seus estalvis en participacions preferents d’aquesta entitat.

 

Aquest usuari és la primera persona del municipi que ha aconseguit recuperar els seus diners a través de les gestions fetes per l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de l’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans. Va fer la seva primera consulta a l’OMIC al setembre del 2012. A l’octubre es va interposar la reclamació per anar a la Junta Arbitral, ens que ha dictat el laude satisfactori a finals de maig del 2013.

 

Carme Cabeza, Tinenta d’Alcaldia d’Acció Social i regidora de Consum de l’Ajuntament, recomana a totes les persones afectades de la vila “acudir a l’OMIC per informar-se sobre com poden recuperar els seus diners, ja sigui en la problemàtica de les participacions preferents com en el cas del deute subordinat”. De fet, des de l’OMIC s’aconsella presentar la reclamació i la tramita a la Junta Arbitral de Consum com a via més efectiva per recuperar els diners. Aquest organisme declara la nul·litat d’aquests contractes, i el conseqüent retorn dels diners, si es demostra que es va fer amb manca d’informació i/o sense que l’entitat financera facilités a l’usuari tota la documentació necessària. La regidora Cabeza afegeix que “poden presentar aquestes reclamacions totes les persones afectades, també les que van acceptar canviar les participacions preferents o el deute subordinat per accions”. De fet, poden fer-ho també les que s’han vist afectades per aquests productes de Bankia, ja que aquesta entitat ha comunicat, a finals del mes de maig del 2013, que també accepta els laudes de la Junta Arbitral de Consum.

 

A dia 5 de juny l’OMIC ha atès un total de 48 consultes de persones que han vist afectats els seus estalvis per participacions preferents o deute subordinat de diverses entitats financeres. A més ja ha tramitat un total de 19 reclamacions a la Junta Arbitral de Consum, incloent-hi la del ciutadà que ha recuperat els seus diners. La resta estan pendents de resolució. L’OMIC atén totes les persones que vulguin fer una consulta o una reclamació per temes de consum, de dilluns a divendres, de 10 a 14h. Cal concertar hora de visita al telèfon 93.864.80.56. L’OMIC es troba a la Casa Consistorial (plaça de la Vila, número 1).



Imatges relacionades

  • Única oficina de Catalunya Caixa a Palau-solità i Plegamans

    Única oficina de Catalunya Caixa a Palau-solità i Plegamans

Enllaços relacionats