Palau Solità i Plegamans

Palau Solità i Plegamans
Palau Solità i Plegamans
IniciMapa webContacteCanvia mida font
dimecres, 15 d'agost

Una quinzena d'avis i àvies visiten la seu de l'empresa que presta el servei de teleassistència

17 de gener de 2014



Una quinzena d'avis i àvies de Palau-solità i Plegamans han visitat aquest matí la seu que l'empresa Televida té a Barcelona, que és des d'on es coordinen les funcions associades al servei de teleassistència que es presta al municipi. Hi han anat acompanyats per la regidora de Gent Gran de l'Ajuntament, Carme Sanz, i una de les tècniques de Serveis Socials i Gent Gran de l'Ajuntament.

 

"La visita ha estat molt interessant per al col·lectiu de gent gran que hi ha anat, fins al punt que alguns d'ells, que no havien sol·licitat aquest servei, ara veuen que els pot ser molt útil", explica la regidora Carme Sanz un cop finalitzada la sortida. Tal i com explica Sanz, "en la visita s'ha explicat que més enllà de socórrer en cas d'accident o d'emergència mèdica, fins i tot poden instal·lar detectors de gas, de fums o d'aigua per actuar de seguida si hi ha una fuita o qualsevol altre problema".

 

El servei de telassistència es va instaurar a Palau-solità i Plegamans al 2005 amb 2 usuaris. Actualment són 149 les persones que l'utilitzen mitjançant l'Ajuntament. Durant l'any 2013, es van produir 3.468 trucades per atendre els usuaris del municipi. D'aquestes, el 58% són trucades fetes pels professionals de Televida per saber si l'usuari es troba bé, pateix alguna urgència o es tracta d'una falsa alarma. 117 de les trucades van activar el protocol d'emergències. Segons la naturalesa de l'incident, s'envia directament una ambulància o bé la unitat mòbil de la mateixa empresa que presta el servei. A més, compten amb la col·laboració de la Policia Local, que custòdia les claus de les llars de les persones que viuen soles.

 

Per sol·licitar el servei de teleassistència només cal adreçar-se als Serveis Socials del consistori i exposar el cas. Es recomana concertar visita prèviament, al telèfon 93.864.30.12, de 9 a 14h. El servei es presta mitjançant un copagament entre l'usuari i l'Ajuntament. Cada part es fa càrrec d'una proporció major o menor segons la situació del demandant. Com a màxim, cada usuari paga 21€ per trimestre. L'Ajuntament compta amb el suport de la Diputació de Barcelona per oferir aquest servei.

 



Imatges relacionades

  • El grup que ha fet la visita davant la Masia de Can Cortès, just abans de pujar a l'autocar que els ha dut a Barcelona.

    El grup que ha fet la visita davant la Masia de Can Cortès, just abans de pujar a l'autocar que els ha dut a Barcelona.

Enllaços relacionats