Palau Solità i Plegamans

Palau Solità i Plegamans
Palau Solità i Plegamans
IniciMapa webContacteCanvia mida font
dimarts, 18 de setembre

Una vintena de docents de diversos municipis participen de la 4a Jornada d’Escoles d’Adults

29 de maig de 2017



Aquest matí s’ha celebrat a l’Espai Jove l’Escorxador la 4a Jornada d’Escoles d’Adults, organitzada per l’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans amb la finalitat que els professionals dels diferents centres educatius posin en comú experiències i bones pràctiques.

 

A més dels docents de l’Escola d’Adults local, hi han acudit una vintena de diversos municipis: Caldes de Montbui, Santa Perpètua, Castellar del Vallés, Polinyà, la Llagosta, Sentmenat, Lliçà de Vall i Lliçà d’Amunt.

 

La jornada ha tingut com a ponents Miquel Àngel Fort, professor de l’Escola d’Adults de la Verneda des del 1978; Gemma Argelaga, docent del CFA el Roure de Polinyà; i Montse Pedrol, directora del nou Institut Can Periquet, amb una llarga experiència com a professora i cap d’estudis de l’Institut Ramon Casas i Carbó –ambdós centres, de Palau-solità i Plegamans-.

 

Gemma Argelaga, professora del CFA el Roure, de Polinyà, ha estat l’encarregada de fer la introducció de la xerrada-col·loqui. Ha explicat què és l’EPA, un grup de docents nascut al 2016 que pretén promoure millores en la formació d’adults i en l’accés a l’educació. Entre d’altres, una de les finalitats del grup “és crear un rigor històric i donar aixopluc a les entitats”. Posteriorment ha detallat els passos dels que constaria la xerrada i els exercicis per posar idees en comú.

 

A la segona presentació, Miquel Àngel Fort, ha exposat una xerrada sobre l’aprenentatge dialògic en la formació bàsica de persones adultes, tractant la metodologia d’alfabetització, materials i aplicació dels grups interactius a la formació instrumental.

 

Per tancar la jornada, Montse Pedrol, directora del flamant Institut Can Periquet, ha donat una xerrada sobre la mediació i els seus beneficis. La mediació és una estratègia que serveix com a alternativa a la resolució de conflictes entre dues o més parts. És una aposta que s’utilitza a l’àmbit escolar, però també en el món judicial, comunitari, familiar i laboral. La jornada s’ha desenvolupat de forma molt participativa i satisfactòria per als i les professionals.



Imatges relacionades

  • 170529 jornadaescolaadults01

    170529 jornadaescolaadults01

  • 170529 jornadaescolaadults03

    170529 jornadaescolaadults03

  • 170529 jornadaescolaadults02

    170529 jornadaescolaadults02