Palau Solità i Plegamans

Palau Solità i Plegamans
Palau Solità i Plegamans
IniciMapa webContacteCanvia mida font
dimarts, 20 de novembre

“Que no te’ls tallin!”, nou díptic sobre com actuar davant el possible tall de subministraments energètics

7 de març de 2018



L’Ajuntament, a través de la regidoria de Serveis Socials, ha publicat un nou díptic amb l’objectiu “que la gent conegui els seus drets en matèria energètica”, explica Luisa Fernández, regidora d’Acció Social. El díptic recull informació sobre com han d’actuar les persones afectades per possibles talls de llum, aigua o gas i l’assessorament que Serveis Socials pot oferir.

 

Segons la Llei 24/2015, les companyies subministradores tenen l’obligació de notificar del possible tall de subministraments a Serveis Socials i demanar un informe de vulnerabilitat que acrediti si la unitat familiar es troba en situació d’exclusió social. El 2017, la regidoria va rebre un llistat d’un total de 425 famílies en risc de patir un tall de subministraments, una xifra que tendeix a l’alça, ja que, al mes de febrer d’aquest 2018, ja n’eren 176. Serveis Socials va enviar una carta a totes aquestes famílies per convidar-les a realitzar l’informe de vulnerabilitat que sol·liciten les companyies, del qual Luisa Fernández destaca la seva importància: “No tothom s’hi ha adreçat i és important que ho facin perquè sinó l’Ajuntament no té eines per poder aturar el tall”. Serveis Socials només va realitzar 120 informes de vulnerabilitat durant el 2017, dels 425, perquè les persones afectades no van recórrer a Serveis Socials. Fins al febrer, se n’han fet 24.

 

Serveis Socials comprova si la persona afectada es troba en situació d’exclusió social o dependència energètica seguint uns barems establerts per la Llei 24/2015. Si és així, s’elabora un informe de vulnerabilitat que es remet a la companyia, la qual no podrà procedir al tall dels subministraments durant un any, moment en el que caldrà revisar la situació de la unitat familiar i realitzar un nou informe de vulnerabilitat.

 

Els ajuts d’urgència social, una altra eina per lluitar contra la pobresa energètica

En el cas que la família no es consideri en situació de vulnerabilitat segons la Llei 24/2015, però tingui dificultats per assumir el pagament dels subministraments de llum, aigua i/o gas, Serveis Socials podrà atorgar ajuts d’emergència per tal de cobrir el deute o les factures impagades si la unitat familiar es troba dins el barem d’ajuts individualitzats d’urgència social, el qual estableix els criteris de concessió de prestacions econòmiques de l’àrea de Serveis Socials destinades a atendre situacions de necessitats socials puntuals, urgents, bàsiques i de subsistència. “És important que les persones afectades vinguin abans que la pilota es faci gran”, comenta Fernández, i afegeix que “de moment, hem pogut ajudar a tothom amb els ajuts d’emergència”.

 

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) col·labora amb la regidoria de Serveis Socials, oferint assessorament en la lectura de les factures i el consum responsable i mediacions de consum amb companyies subministradores.



Imatges relacionades

  • Fragment del díptic "Que no te'ls tallin!"

    Fragment del díptic "Que no te'ls tallin!"

Documentació adjunta