Palau Solità i Plegamans

Palau Solità i Plegamans
Palau Solità i Plegamans
IniciMapa webContacteCanvia mida font
dimarts, 14 d'agost

La telefonia copa la majoria de consultes i reclamacions de l'OMIC

4 de febrer de 2009



El sector de la telefonia ha acaparat durant el 2008 la majoria d'expedients que ha tramitat l'Oficina Municipal d'Informació i Defensa del Consumidor (OMIC) de Palau-solità i Plegamans. Malauradament, no és tracta d'una novetat ja que aquesta estadística es repeteix en la majoria de balanços anuals.

Cal precisar que l'OMIC de la vila ha celebrat aquest 26 de gener de 2009 el seu primer aniversari, però la telefonia ja estava al capdamunt del rànquing en els anys anteriors a 2008, quan la ciutadania palauenca tramitava les consultes, reclamacions, queixes o denúncies a través de la Diputació de Barcelona o de l'antiga regidoria de Consum. En l'estadística de 2008 de l'OMIC es pot comprovar que les companyies de telefonia més reclamades són Telefónica i Vodafone, seguides de France Telecom, Jazz Telecom, Movistar i Tele2.

Així, en el seu primer any, l'OMIC ha tramitat 225 expedients. En concret, aquests expedients es divideixen en 104 consultes (46%), 103 reclamacions (46%), 12 denúncies (5%) i 6 queixes (3%). Si desglossem les xifres per sectors, veiem que els serveis —que inclouen la telefonia— lideren la llista amb 68 expedients, seguits de lluny per l'habitatge, que n'aglutina 26. Altres sectors que han motivat expedients són els electrodomèstics (17), comerços (17), serveis turístics (13), assegurances (9), automòbils (9), entitats bancàries (8), sanitat (5), transports (3), ensenyament (2), i mobles (2). A més, hi ha un grup de 29 expedients classificats com a altres sectors.

Pel que fa a l'estat de tramitació dels casos en tancar l'exercici de 2008, l'OMIC ha informat de 101 expedients, n'ha resolt 60, n'ha derivat 37 i resten pendents 27.

Més que expedients
En qualsevol cas, és important destacar que l'OMIC s'ocupa de moltes altres funcions més enllà de la tramitació d'expedients. Per exemple, ha dut a terme una campanya informativa bàsica per tal que els comerciants palauencs siguin conscients dels drets i deures dels consumidors i dels d'ells mateixos. En l'any 2008, a més, l'OMIC va realitzar inspeccions especials junt amb la Policia Local i la seva Unitat de Medi Ambient per l'alerta de llet contaminada amb melamina procedent de la Xina, si bé no es va trobar cap producte sospitós. Es va seguir el mateix protocol per fer front a l'elevat volum d'alertes relatives a joguines procedents de països diferents. En aquest cas es van retirar diversos productes i es van fer les oportunes comunicacions a l'Agència Catalana de Consum per tal que realitzin les actuacions convenients.

A banda d'aquestes actuacions especials, l'OMIC organitza activitats formatives regulars per tal que la ciutadania sàpiga com actuar en aspectes generals del consum i de resolució de conflictes. En aquest sentit, s'han realitzat xerrades i conferències a la Masia de Can Cortès i a Ràdio Palau, així com diverses iniciatives formatives a les escoles i instituts del municipi.


Imatge


Imatges relacionades