Palau Solità i Plegamans

Palau Solità i Plegamans
Palau Solità i Plegamans
IniciMapa webContacteCanvia mida font
dimecres, 21 de novembre

Arriba l'estiu, arriba la calor...

23 de juliol de 2010



Ha arribat l'estiu i, amb ell, arriba la calor. Per a moltes persones també representa l'arribada de les vacances, amb viatges, passejades a l'aire lliure, anades a la platja, excursions per la muntanya...

L'estació més calorosa de l'any ens permet gaudir de més activitats al aire lliure i passar més estona al sol. Us recordem que estem parlant d'una important font de salut, necessària per la síntesi de vitamina D, per la millora d'algunes malalties de la pell etc.

D'altra banda, hem de tenir present que l'excessiva exposició solar pot provocar, de forma més immediata, deshidratació, insolació, cremades solars, cops de calor... Si pensem a llarg termini, envelliment precoç de la pell i, fins i tot, càncer de pell.

Hem preguntat a la Laura Puy, tècnica de Salut Pública de Palau-solità i Plegamans: quins consells o recomanacions bàsiques de salut donaries als joves?

 

"Les temperatures molt extremes i l'excés de calor poden provocar deshidratació i esgotament, sobretot a les persones grans, als infants i a les persones que estan malaltes.
Les cremades, les insolacions i les molèsties oculars són alguns dels problemes relacionats amb el sol més freqüents en els nens i els joves durant l'estiu.


Recordeu que el sol és una font de salut però s'ha de prendre amb precaució. Una exposició perllongada al sol produeix danys i un envelliment prematur de la pell.


Uns consells a tenir en compte:


• Eviteu estar-vos llargues hores al sol, sobretot al migdia quan hi ha màxima intensitat solar (de 12h a a6h). Eviteu l'exposició prolongada o adormir-se al sol.


• Protegiu-vos encara que estigui ennuvolat, els efectes de les radiacions solars es mantenen (gorres, barrets, ulleres, samarretes...).


• Utilitzeu protecció solar adequada a cada pell. Recordeu que els infants, els adolescents i les persones amb la pell molt blanca tenen més facilitat de cremar-se.


• Mantingueu una bona hidratació, eviteu menjars molt calents i no prengueu begudes alcohòliques.


• Limiteu l'activitat física intensa i preneu sovint dutxes fresques.”


Com veieu, és molt important tenir cura de l'alimentació, de la hidratació, de l'exposició al sol, de la roba utilitzada, dels canvis sobtats de temperatura amb l'entrada i sortida de llocs climatitzats, del consum de begudes alcohòliques a les platges, entre altres.

També hem preguntat a la Laura Puy: creus que hi ha algun factor que es queda una mica oblidat?

“Cada estiu, quan comencem a prendre el sol hauríem de fer-ho de forma progressiva i no fer-ho a les hores de més intensitat solar.

Quan parlem de les cremes fotoprotectores no s'han de considerar una forma segura de protegir-nos del sol per si soles i s'han d'aplicar correctament. Hem d'utilitzar un factor de protecció solar adequat al nostre tipus de pell i s'han d'aplicar de 20 a 30 minuts abans de l'exposició al sol. Aplicar-les sobre la pell seca, no escatimar-ne i repetir l'aplicació periòdicament (quan et banyes, si sues molt, cada dues hores...). No hem d'oblidar l'ús dels protectors labials i les ulleres amb filtre solar.

També heu de recordar que quan practiquem activitats a l'aire lliure també hem d'utilitzar cremes solars, roba clara, lleugera i que deixi transpirar, ulleres de sol i protecció labial.

Recordeu, gaudiu del sol però amb protecció!!!

Bones vacances.”

Res més a dir-vos, que passeu-vos-ho bé!

(Per Àlex dos Anjos)