Palau Solità i Plegamans

Palau Solità i Plegamans
Palau Solità i Plegamans
IniciMapa webContacteCanvia mida font
dilluns, 24 de setembre

Sol·licitud de reconeixement i/o revisió del grau de discapacitat

Descripció

Sol.licitar el reconeixement i/o revisió del grau de discapacitat.

 

Document administratiu que acredita legalment el grau de discapacitat i facilita l’accés a diversos drets, serveis, programes i prestacions que tenen com a objecte compensar els desavantatges socials derivats de la discapacitat o de les barreres socials que limiten la participació plena i efectiva en la societat 


Organisme competent / responsable
Departament de Treball, Afers socials i Familia.


Àrea tramitadora
Àrea de Serveis Socials de l'Ajuntament i Generalitat de Catalunya


Classificació temàtica
Ajuts Socials i Famíles


Qui el pot demanar
Qualsevol persona amb malaltia/es: física, psíquica, retard mental, malaltia mental, sensorial visual, sensorial auditiva….


Internet

Observacions
Per tramitar telemàticament es requereix certificat digital. Adjunteu la documentació a la instancia genèrica.


 Per tramitar l'ajut amb l'àrea de Serveis Socials de l'Ajuntament cliqueu el botó:

 

Tramitar

 

Per tramitar directament amb la Generalitat de Catalunya, cliqueu el següent link:

Sol.licitud de reconeixement i/o revisió del grau de discapacitat.


Presencial

Observacions
OAC Área de Serveis Socials


On es fa

Serveis Socials
C/Anselm Clavé, 11
T. 938643012
c/e: serveissocials@palauplegamans.cat
Horari: De dilluns a divendres de 9 a 14h

 

El formulari de sol·licitud es pot presentar a:


Període de l'any en que es pot demanar
En qualsevol moment de l'any


Termini de la sol·licitut
En qualsevol momento de l'any


Requisits previs

Tenir un tipus de discapacitat:  física, psíquica, retard mental, malaltia mental, sensorial visual, sensorial auditiva o altres malalties.


Preu / Taxa
No subjecte a pagament


Documentació a aportar

Reconeixement: 

  • Original i fotocòpia compulsad del DNI o NIE de la persona beneficiària. 
  • Original i fotocòpia compulsad del Llibre de familia o de la partida de naixement (menors de 16 anys). 
  • Original i fotocòpia compulsada dels informes mèdics, psicològics, psiquiàtirs o socials emesos per professionals autoritzats, en format paper.
  • Original i fotocòpia compulsada de la resolució de l'INSS en cas d'incapacitat permanent total, absoluta o gran invalidesa. 

Per revisió: 

  • Original i fotocòpia compulsada dels informes mèdics, psicològics, psiquiàtrics o socials emesos per professionals autoritzats (actuals) en format paper.
  • Original i fotocòpia compulsada de la resolució de l'INSS en cas d'incapacitat permanent total, absoluta o gran invalidesa.

 

 

Consulteu en la Norma de presentació de documents al registre el format que han de tenir els documents que aporteu en la vostra sol·licitud

 


Impresos del tràmit

Sol.licitud de reconeixement i/o revisió del grau de discapacitat


Normativa

Termini de resolució

A partir de l'any es realitza la citació per al reconeixement.


Silenci administratiu
No opera


Normativa del silenci administratiu
  • Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
  • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Vies de reclamació
Les ordinàries del procediment administratiu


Altra informació d'interès

En primer lloc es realitza la citació pel reconeixement i/o revisió en els Centres D'Atenció al Discapacitat pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies. 

 

Posteriorment ariibarà resolució administrativa del resultat del grau per correu oridinari.


Informació actualitzada el dia 14/05/2018