Palau Solità i Plegamans

Palau Solità i Plegamans
Palau Solità i Plegamans
IniciMapa webContacteCanvia mida font
dimarts, 13 de novembre

Sol·licitud de teleassistència mòbil per a víctimes de violència de gènere

Descripció

L’alarma social generada malauradament per l’augment de casos de violència masclista fa necessària l’activació de mesures protectores per evitar el desemparament de les víctimes.

 

És en aquest context on neix la teleassistència mòbil per a violència de gènere, la TAMVG. Un servei fruït de la col•laboració entre Creu Roja, Vodafone i la Fundació Tecsos, finançat 100% pel Ministeri.

 

El serveis de teleassistència mòbil per a víctimes de violència de gènere és una modalitat de servei que, amb la tecnologia adequada, ofereix a les víctimes de la violència una atenció immediata i a distància, assegurant una resposta ràpida front les eventualitats que puguin passar, les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any.

 

La usuària disposa d’un telèfon mòbil localitzable via GPS.  En situació de perill, la víctima pot prémer un botó situat a la part superior del terminal i en activar-se, el telèfon envia el senyal d’alerta a la central.  Un minut després s’activa la trucada mans lliures i s’enregistra la conversa.  Això serveix per a que la central pugui donar resposta ràpida a la crisi plantejada, bé per ells mateixos o mobilitzant altres recursos humans i materials.

 

Els tipus d’emergències més comuns en aquests casos són: 

  • Les prealarmes: trucades on la usuària comunica que ha advertit la proximitat de l’agressor o l’existència d’una persona potencialment perillosa.
  • Trucades per agressió: trucades on la usuària comunica que s’està produint una agressió o que aquesta es pot produir de forma imminent.
  • Emergència sanitària: trucades en les que es demana atenció front un problema de salut que requereixi una ràpida actuació. 
  • Demanda d’atenció psicosocial: trucades en les que es demana atenció front situacions de crisi, soledat, angoixa, necessitat de comunicació, etc.

És un programa a través del qual es facilita un terminal de telefonia mòbil, gratuït, a les víctimes de violència de gènere.  La finalitat és protegir-les de possibles agressions garantint, a través de la telelocalització, una atenció immediata i adequada a les demandes d’auxili davant situacions d’emergència, mobilitzant els recursos més adients d’acord amb cada situació, i activant els protocols establerts que permeten avisar els recursos de protecció (policia, sanitat, etc.) i, si n’és el cas, també a les persones de l’entorn de la víctima.


Organisme competent / responsable
Ajuntament


Àrea tramitadora
Àrea de Serveis Socials


Classificació temàtica
Ajuts


Qui el pot demanar
Qualsevol persona


Internet

Observacions
Per tramitar telemàticament es requereix certificat digital vigent. Adjunteu la documentació i impresos necessaris a la instancia genérica.


Per tramitar l'ajut amb l'àrea de Serveis Socials de l'Ajuntament cliqueu el botó:

Tramitar

 


Presencial

Observacions
OAC Área de Serveis Socials


On es fa

Serveis Socials
C/Anselm Clavé, 11
T. 938643012
c/e: serveissocials@palauplegamans.cat
Horari: De dilluns a divendres de 9 a 14h

També podeu fer arribar la documentació per correu postal.


Període de l'any en que es pot demanar
En qualsevol moment de l'any


Termini de la sol·licitut
En qualsevol moment de l'any


Requisits previs
  • No conviure amb la persona o persones que les han sotmès a maltractament. 
  • Tenir orde de protecció, sempre que el jutge que la va emetre no consideri contraproduent aquest servei per a la seguretat de la usuària.

Preu / Taxa
No subjecte a pagament


Documentació a aportar
  • Volant de convivència. 
  • Ordre judicial de protecció

 

Consulteu en la Norma de presentació de documents al registre el format que han de tenir els documents que aporteu en la vostra sol·licitud

 


Impresos del tràmit

Instància Genèrica (descarregar document per sol.licitud presencial)

Sol·licitud d'incorporació al Servei de Teleassitència Mòbil 


Normativa
  • Ley organica 1/2004 de medidas de protección integral.  
  • Ley 27/2003 sobre la Orden de protección.

Termini de resolució

1 Setmana


Silenci administratiu
No opera


Normativa del silenci administratiu
  • Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
  • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Vies de reclamació
Les ordinàries del procediment administratiu


Altra informació d'interès

També intervenen en la gestió del tràmit: Creu Roja, FEMP Mossos d'esquadra, Ministerio de Sanidad, Servicios Sociales e Igualdad.

 


Informació actualitzada el dia 14/05/2018