Palau Solità i Plegamans

Palau Solità i Plegamans
Palau Solità i Plegamans
IniciMapa Web offContacte offCanvi font off
divendres, 6 de desembre

Una vintena de docents de diversos municipis participen de la 4a Jornada d’Escoles d’Adults

29 de maig de 2017



Aquest matí s’ha celebrat a l’Espai Jove l’Escorxador la 4a Jornada d’Escoles d’Adults, organitzada per l’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans amb la finalitat que els professionals dels diferents centres educatius posin en comú experiències i bones pràctiques.

 

A més dels docents de l’Escola d’Adults local, hi han acudit una vintena de diversos municipis: Caldes de Montbui, Santa Perpètua, Castellar del Vallés, Polinyà, la Llagosta, Sentmenat, Lliçà de Vall i Lliçà d’Amunt.

 

La jornada ha tingut com a ponents Miquel Àngel Fort, professor de l’Escola d’Adults de la Verneda des del 1978; Gemma Argelaga, docent del CFA el Roure de Polinyà; i Montse Pedrol, directora del nou Institut Can Periquet, amb una llarga experiència com a professora i cap d’estudis de l’Institut Ramon Casas i Carbó –ambdós centres, de Palau-solità i Plegamans-.

 

Gemma Argelaga, professora del CFA el Roure, de Polinyà, ha estat l’encarregada de fer la introducció de la xerrada-col·loqui. Ha explicat què és l’EPA, un grup de docents nascut al 2016 que pretén promoure millores en la formació d’adults i en l’accés a l’educació. Entre d’altres, una de les finalitats del grup “és crear un rigor històric i donar aixopluc a les entitats”. Posteriorment ha detallat els passos dels que constaria la xerrada i els exercicis per posar idees en comú.

 

A la segona presentació, Miquel Àngel Fort, ha exposat una xerrada sobre l’aprenentatge dialògic en la formació bàsica de persones adultes, tractant la metodologia d’alfabetització, materials i aplicació dels grups interactius a la formació instrumental.

 

Per tancar la jornada, Montse Pedrol, directora del flamant Institut Can Periquet, ha donat una xerrada sobre la mediació i els seus beneficis. La mediació és una estratègia que serveix com a alternativa a la resolució de conflictes entre dues o més parts. És una aposta que s’utilitza a l’àmbit escolar, però també en el món judicial, comunitari, familiar i laboral. La jornada s’ha desenvolupat de forma molt participativa i satisfactòria per als i les professionals.


Imatges relacionades

  • 170529 jornadaescolaadults01

    170529 jornadaescolaadults01

  • 170529 jornadaescolaadults03

    170529 jornadaescolaadults03

  • 170529 jornadaescolaadults02

    170529 jornadaescolaadults02