72 empreses es beneficiaran de les subvencions de l’Ajuntament per a empreses i persones autònomes afectades per la Covid-19
28/2/2022
El consistori haurà entregat un total de 155.000 euros en les tres convocatòries
L’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans va obrir el passat mes de novembre una tercera partida de 100.000 euros de subvencions per a la recuperació econòmica del sector empresarial, comercial i de serveis, dirigida a empreses i autònoms/es que haguessin vist afectada la seva activitat de forma significativa com a conseqüència de les mesures adoptades per a la contenir la propagació de la pandèmia de la Covid-19.
En aquesta tercera edició es van presentar 74 sol·licituds dins del termini establert, de les quals dues no complien amb els requisits exigits, de manera que, finalment, un total de 72 empreses es beneficiaran d’aquesta subvenció de 1.000 euros. Les subvencions es van aprovar per Junta de Govern Local el divendres 4 de febrer i en aquests moments estan en procés per tramitar-se el pagament.
D’aquesta manera, en aquesta tercera convocatòria s’entregaran 72.000 euros dels 100.000 disponibles (els restants 28.000 no s’han pogut atorgar per la manca de sol·licituds).
En la primera convocatòria es van presentar 50 sol·licituds, de les quals 41 es van aprovar i 9 van ser denegades. De manera que es van entregar un total de 41.000 euros. A la segona edició també es van presentar 50 sol·licituds, de les quals 42 van ser aprovades i 8 denegades, entregant-se finalment 42.000 euros. Sumant les tres convocatòries, l’Ajuntament haurà entregat 155.000 euros en subvencions a empreses i autònoms/es.
Els/les sol·licitants de la primera i la segona convocatòria no podien repetir petició, ja que eren per diferents sectors. Però a la tercera edició sí que es podia repetir i, finalment, hi ha hagut 24 sol·licituds noves i 47 que ja s’havien presentat en les altres dues convocatòries.
Qui podia beneficiar-s’hi
Podien beneficiar-se d’aquesta tercera subvenció aquelles persones físiques o jurídiques que desenvolupessin una activitat empresarial, comercial i/o de serveis a Palau-solità i Plegamans amb una facturació inferior a 1 milió d’euros en l’exercici econòmic 2019.
Qui volgués optar a aquests ajuts havia d’estar afectat/da per una d’aquestes dues situacions, o totes dues:
1) Haver patit un tancament total o parcial de l’establiment degut a les mesures de confinament decretades per la pandèmia Covid19.
2) En cas d’haver pogut continuar la seva activitat durant l’estat d’alarma del 14 de març havien de poder demostrar haver patit una davallada dels seus ingressos en relació a l’any anterior.
Comparteix aquest contingut