L’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans segueix el procés d’actualització de l’EDUCA16
4/2/2021
Es durà a terme fins el mes de novembre, amb el suport de la Diputació de Barcelona
Després de l’elaboració d’una nova diagnosi de la situació socioeducativa de la vila amb el suport tècnic de la Diputació de Barcelona, s’ha iniciat una segona fase per a l’avaluació i actualització del Pla local Educa16.
Per tal de fer-ho, l’Ajuntament compta amb el suport de la Diputació de Barcelona i de la consultora d-CAS Col·lectiu d’analistes socials, ajudaran a captar una visió integral de l’Educació dins del municipi, realitzant una diagnosi de tota la tasca educativa que es realitza i constituint els òrgans de treball per l’actualització del Pla local d’Educació dels propers anys.
Els objectius claus d’aquesta fase son:
- Conèixer el grau d’implementació del pla durant el període 2015-2019 i els impactes aconseguits.
- Avaluar les necessitats educatives actuals de Palau-solità i Plegamans.
- Actualitzar el Pla Educa16, readaptant les actuacions previstes a les necessitats actuals amb perspectiva de futur.
Aquest procés es durà a terme fins el novembre d’aquest mateix 2021, amb la col·laboració dels agents clau de l’ecosistema educatiu del municipi.
Participació ciutadana
La proposta de l’Educa 16 va sorgir de la participació vinculant ciutadana, amb el recolzament de totes les forces polítiques del municipi i amb una gran dedicació dels representants dels diferents professionals de l’educació de la vila.
És aquest exercici de co-responsabilitat i la suma d’esforços el que fa d’aquest pla una eina contundent per poder millorar el treball en educació a Palau-solità i Plegamans en cadascun dels seus sis eixos: entorn, orientació, formació permanent, xarxa educativa, participació i infraestructures.
Fins ara, l’Educa 16 ha creat espais com el fòrum d’educació on es podria presentar l’actualització o modificació del pla i el consell d’infants, i també s’han aconseguit altres fites com l’increment dels tallers tecnològics, la prevenció dels abusos de la tecnologia, el reforç de les llengües estrangeres en la formació permanent o la vinculació més forta amb el teixit empresarial.
Enllaços relacionats
Comparteix aquest contingut