Escut Ajuntament de Palau-solità i Plegamans
Inici |

Noticia

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) ajuda a recuperar uns 300.000€ en 10 anys

#Consum-OMIC

19/2/2018

En una dècada, l'OMIC ha gestionat més de 7.000 casos


El 26 de gener del 2008 l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) obria les seves portes. En els seus deu anys d'història, ha atès més de 7.000 casos, entre els quals hi ha al voltant de 5.500 consultes, 1.196 reclamacions, 188 queixes i 77 denúncies. Tot plegat es tradueix en gestions que han permès que els usuaris i usuàries del servei hagin recuperat en global uns 300.000€ durant aquesta dècada.

 

Carmen Cabeza, Tinenta d’Alcaldia i regidora de Consum, destaca que “més enllà de les dades, cal posar en relleu la tasca pedagògica i de conscienciació que desenvolupa l'OMIC des de fa una dècada, perquè moltes persones que han utilitzat el servei ja coneixen els seus drets i els exerceixen; o, en tot cas, fan consultes abans d’iniciar una reclamació”. "Veus usuaris amb qui vas començar, i et vas fent gran i veus la seva evolució", afegeix Roser Costajussà, tècnica de l'OMIC.

 

Al llarg dels anys, amb aquest objectiu de difondre els drets dels consumidors, l'OMIC també ha organitzat tallers i xerrades en diversos centres educatius i equipaments municipals i assessorat treballs de crèdit de síntesi sobre temes de consum que els alumnes d'ESO de l'Institut Ramon Casas i Carbó fa anys que realitzen.


Els temes que es presenten a l'OMIC també han evolucionat amb els anys. Quan  es va crear el servei, la majoria de consultes giraven al voltant del consum bàsic a les botigues, és a dir, canvis i devolucions, la telefonia i els subministraments. Actualment, les consultes sobre temes relacionats amb entitats financeres, sobretot clàusules abusives de les hipoteques, són les més habituals a l'OMIC. Tot i això, el servei ha gestionat casos de temàtiques molt diverses, com ara serveis professionals considerats deficients, retards de vols comercials, pràctiques comercials abusives, subministraments bàsics o problemes amb companyies telefòniques.


Durant els 10 anys del servei, l'OMIC ha aconseguit recuperar uns 300.000€ pels seus usuaris. En el que portem del 2018, ja arriba als 2.743,91€. Aquestes dades són només orientatives, ja que, en molts casos, les compensacions no són únicament econòmiques i no és possible  quantificar-les.

Enllaços relacionats

Comparteix aquest contingut