Escut Ajuntament de Palau-solità i Plegamans
Inici |

Noticia

Obertes les inscripcions al concurs de comparses del Carnaval 2022

#Festes

10/2/2022

Es poden fer fins el 24 de febrer. La rua tindrà lloc el dissabte 26 de febrer amb la Reina Carnestoltes

 

Les inscripcions per participar en el concurs de comparses de la Rua de Carnaval 2022 ja estan obertes. Els grups o entitats han d’estar integrats per més de 7 persones i interpretar un espectacle coreogràfic musical i/o portar una indumentària, disfressa i/o maquillatge homogenis i harmònics. Es recomana que tots aquells grups inferiors a 7 persones que vulguin desfilar a la Rua, encara que no participin en el concurs, facin la inscripció per tal de garantir la seguretat de totes les persones participants. Enguany, una vegada més, per fomentar la igualtat de gènere s’ha optat perquè hi hagi una Reina Carnestoltes en comptes d’un Rei Carnestoltes.

 

 

Fins al 24 de febrer està obert el període d’inscripcions (les que es rebin fora d’aquestes dates podran desfilar a la Rua però no participar en el concurs). Podeu adreçar-vos a:

 

Masia de Can Cortès

Camí Reial, 56

Horaris: de dilluns a divendres, de 10 a 21h.

 

Els membres del jurat seran designats per l’organització i estarà format per un mínim de tres i un màxim de nou persones. Es valorarà les diferents comparses participants mitjançant diferents puntuacions que tindran en compte:

 

  • Originalitat en la temàtica escollida
  • Coherència entre els elements de la comparsa
  • Interacció amb el públic
  • Constància de l’animació i/o coreografia durant tot el recorregut
  • Vestuari: vistositat, elaboració, originalitat, materials...
  • Coreografia: cohesió, complexitat, coherència...
  • Carrossa: elaboració, vistositat i complexitat

 

Hi haurà cinc premis per a les comparses: el primer a l’originalitat és de 300€; el premi al millor vestuari, de 300€; premi a la millor coreografia, de 300€; premi a la simpatia amb el públic, de 300€, i a més també s’entregarà un premi a la millor carrossa, la qual podrà disposar d’un remolc i un equip de música de forma gratuïta per a la pròxima edició del Carnaval. Aquest darrer premi és acumulable amb un altre premi.

 

A les 16:30 hores, tindrà lloc la concentració de les comparses davant la Masia de Can Cortès, que aniran ubicant-se al llarg del Camí Reial segons les indicacions dels organitzadors. L’inici, amb l’exhibició dels balls de les comparses, està previst a les 17 hores. La rua es farà pels següents carrers:

 

  • Can Cortès (c. Camí Reial) – carrer Barcelona – carrer Dom Bosco – passeig de la Carrerada - pista annexa del Pavelló Municipal d’Esports Maria Víctor

 

Un cop totes les comparses arribin al pavelló, a les 18.30 hores aproximadament, es donarà el tret de sortida al ball de Carnaval, amb berenar per les comparses amb bosses individuals, la proclamació de la República del Carnaval i l’entrega de premis del concurs de comparses.

Comparteix aquest contingut