Una comissió estudiarà la forma de gestió del servei d’abastament d’aigua a la vila
21/3/2022
Estarà formada per membres de la Corporació, per personal tècnic qualificat i per representants dels usuaris
L’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans ha aprovat iniciar un expedient per establir la millor forma de gestió del servei públic d’abastament d’aigua potable a la vila. Per aquest motiu, i paral·lelament, s’ha aprovat, en Ple Municipal de febrer de 2022, la creació d’una Comissió d’Estudi, que serà l’encarregada de redactar una memòria justificativa per determinar el model de gestió. La comissió estarà integrada pels membres de l’Ajuntament, per personal tècnic qualificat i per representants dels usuaris.
Aquestes accions es prenen amb motiu de la finalització, el proper 30 de juny de 2022, de l’actual contracte de concessió de la gestió de l’aigua amb l’entitat privada (CASSA Aigües i Depuració, SL) i de la voluntat del govern de recuperar la gestió directa del servei.
L’Ajuntament ha gestionat el servei d’abastament domiciliari d’aigua potable de forma indirecta amb CASSA des de l’any 2000. Cal recordar que aquesta concessió del servei s’establí per una durada de 20 anys amb possibilitat de pròrrogues per períodes de dos anys.
Perllongació forçosa
En el cas que a la data de finalització de concessió amb CASSA l’Ajuntament encara no disposi d’un alternativa a l’actual model o bé estigui adjudicat a un altre operador, es pot fer ús del perllongament forçós de prestació del servei. Aquesta possibilitat es conforma per tal de garantir la continuïtat de la prestació de l’abastament a la ciutadania.
La durada d’aquesta perllongació forçosa es preveu que sigui inicialment de 6 mesos. En qualsevol cas, tindrà lloc fins que es pugui prestar el servei directament o estigui adjudicat a un nou operador, segons el que resulti de les conclusions de la Comissió d’Estudi.
Comparteix aquest contingut