Escut Ajuntament de Palau-solità i Plegamans
Inici |

L’Ajuntament engega el ‘Portal de Transparència’

#Alcaldia
#Comunicació
#Noves tecnologies

4 de gener de 2016

 

L'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans posa en marxa el Portal de Transparència, donant així compliment a la Llei 19/2014 de Transparència, Accés a la Informació pública i Bon Govern. En aquest sentit, el nou portal recull en cinc grans apartats tota la informació relativa a la institució i la seva organització, la gestió econòmica, l’acció de govern i normativa, els contractes i convenis i el catàleg detallat de serveis i tràmits del Consistori.

 

Amb l’objectiu d’agilitzar al màxim la seva creació, l’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans va decidir després de l’estiu adherir-se al portal de transparència per als ens locals que ha creat el Consorci d’Administració Oberta de Catalunya (AOC). Es tracta d’un projecte conjunt de la Generalitat de Catalunya, les quatre diputacions provincials i les entitats municipalistes, que van signar un conveni marc de col·laboració. Aquest treball conjunt permet racionalitzar la feina administrativa, ja que es carrega de forma automàtica tota la informació que l’Ajuntament envia a organismes supramunicipals.

 

A banda, el nou portal ofereix tota una sèrie de recursos com els formularis de contacte, diferents models de documents i l’accés a tota la informació d’una forma més àgil i intuïtiva, com per exemple, la nova solució que es dóna a la seu electrònica.

 

Govern Obert i Transparència és un dels eixos clau que el govern municipal ha volgut posar en marxa amb aquest inici d’any 2016. “És un dels compromisos del pacte de govern que vam signar a l’inici del mandat. Una aposta clara i decidida per la transparència i la bona gestió administrativa que fem a l’Ajuntament”, explica l’Alcaldessa Teresa Padrós.

 

En el nou portal està estructurat en 5 grans blocs que recullen tota la informació:

  1. Informació institucional i organitzativa: recull l’organització política, personal, entitats i d’altres organismes.
  2. Gestió econòmica: detalla els pressupostos, gestió tributària i econòmica, patrimoni, subvencions.
  3. Acció de govern i normativa: Actes, acords, edictes, convocatòries, normatives, plans i estratègies.
  4. Contractes i convenis: Perfil del contractant, contractes menors, òrgans i convenis de col·laboració
  5. Catàleg de serveis i tràmits: Oferta de serveis i tràmits posats a disposició de la ciutadania. 

Comparteix aquest contingut