El Teatre de la Vila estrena façana alhora que millora l’aïllament acústic i tèrmic
25/1/2013
L’Ajuntament ha culminat recentment les obres de millora al Teatre de la Vila. El més visible és la reforma que s’ha fet de la façana principal, però tal i com explica el regidor d’Equipaments, David Abascal, “l’objecte principal de l’obra és la millora de l’aïllament acústic i tèrmic”. L’obra Temps, de Quim Masferrer, que es representa aquesta mateixa nit, és el primer espectacle de la Programació Estable de Teatre que acull aquesta sala després de finalitzar-se els treballs.
La millora de l’aïllament acústic ha comportat el tapiat de les finestres superiors de la façana principal. També s’han canviat les portes, col·locant-hi unes que aïllen millor el so i la temperatura. Pel que fa a les façanes, s’hi ha renovat el revestiment de ciment i s’ha culminat amb el repintat dels murs, així com amb la instal·lació d’un nou cartell metàl·lic que identifica l’equipament. En paral·lel s’han modificat els ràfecs situats a sobre de les tres portes de la façana principal per protegir-les de l’aigua de pluja. A més s’introdueixen millores en la il·luminació externa de la façana mitjançant uns programadors perquè l’encesa i apagada de llums sigui automàtica. Aquest conjunt de treballs ha suposat per a l’Ajuntament una inversió pressupostada de 21.832,50€.
Aquesta intervenció al Teatre de la Vila s’ha fet de forma coordinada amb altres treballs que s’han dut a terme a la Sala Polivalent. I és que, malgrat que són dos equipaments diferents, es tracta de dos edificis contigus i units, que comparteixen elements com l’escenari, els lavabos i camerinos i el sistema de climatització. En concret, a la Sala Polivalent també s’han introduït millores en l’aïllament tèrmic, alhora que s’ha modificat el vestíbul mitjançant la construcció de nous envans a l’entrada de la mateixa i amb la reubicació del mobiliari d’emmagatzematge. Això ha comportat la reubicació d’interruptors de llum i del quadre elèctric. L’Ajuntament ha invertit en les actuacions a la Sala Polivalent 5.232,08€.
Malgrat aquestes millores, Abascal matisa que la climatització d’ambdós equipaments s’ha millorat “però no ha quedat completament resolta”. I és que conformen un únic espai de grans dimensions i el sistema de climatització requereix un “gran consum energètic sense que el resultat sigui completament satisfactori”. Així, de cara al futur les opcions són múltiples, fins i tot la construcció d’un nou teatre. “L’edifici actual és molt antic i està més que amortitzat, així que potser sigui més rendible la construcció d’un nou teatre enlloc de fer una remodelació a gran escala de l’actual”.
Enllaços relacionats
Comparteix aquest contingut