La Caravana d’Innovació digital, de la Diputació de Barcelona, fa parada a Palau-solità i Plegamans
13/5/2026
L’Ajuntament va rebre el reconeixement pel procés de realització del Codi Ètic dels i les treballadores municipals
Ahir [dimarts 12 de maig], Palau-solità i Plegamans va rebre la visita de la Caravana d’innovació digital, una iniciativa de la Diputació de Barcelona, que va seleccionar i reconèixer el projecte d’elaboració participativa del Codi Ètic de les empleades i empleats públics de l’Ajuntament.
A la plaça de la Vila, l’equip de relators de la Diputació va parlar sobre el projecte en una xerrada distesa i pública amb l’alcalde Oriol Lozano i la tècnica Elena Jiménez de Participació i govern obert, regidoria des de la qual s’ha impulsat el projecte.
Es va parlar de participació interna, cultura organitzativa, servei públic i de la importància de generar espais compartits per pensar com treballar i relacionar-se amb la ciutadania.
Al final de la xerrada, es va fer entrega del reconeixement pel compromís de tota la plantilla que ha participat en la realització del Codi Ètic de l’Ajuntament, batejat com a “Valors de Poble”.
L’alcalde Oriol Lozano va valorar la iniciativa perquè aquests processos demanen temps, escolta, consens i moltes ganes de construir conjuntament.
La Caravana d’Innovació Digital és una iniciativa impulsada per la Diputació de Barcelona per promoure la transformació digital, la innovació i el bon govern als ajuntaments i ens locals de la província. Forma part del projecte Municipi360, orientat a ajudar els governs locals a ser més eficients, digitals, transparents i centrats en el valor públic. Es destaquen experiències dels ens locals en innovació digital i es reconeixen bones pràctiques que serveixen de model o d’inspiració per altres ajuntaments.
La xerrada estarà disponible pròximament en el portal de La Caravana d’innovació digital de la Diputació de Barcelona:
Inici - Caravana d'innovació digital - Diputació de Barcelona
El Codi Ètic municipal fixa els valors i criteris que han de guiar la tasca diària del personal de l’Ajuntament. Aquest codi vol reforçar un model de gestió basat en el respecte, la integritat i la responsabilitat envers la ciutadania.
Comparteix aquest contingut



