Escut Ajuntament de Palau-solità i Plegamans

Les entitats que vulguin decidir en els Pressupostos Participatius s’han d’inscriure al RMEAC abans del 2 de febrer

#Participacio

28/1/2020

La inscripció és obligatòria per formar part de la Comissió de Seguiment dels Pressupostos Participatius

 

Amb aquesta nova eina, l’Ajuntament vol impulsar l’associacionisme i la participació ciutadana

 

La inscripció en el Registre Municipal d’Entitats i Associacions Ciutadanes (RMEAC) és condició indispensable perquè les entitats registrades puguin col·laborar, decidir i dissenyar els Pressupostos Participatius 2020. Aquesta partida econòmica, inclosa dintre del Pressupost Municipal de Palau-solità i Plegamans, dóna l’oportunitat a la ciutadania de suggerir propostes d’inversions a la vila.

 

L’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans ha posat en marxa aquest mes de gener el RMEAC, amb l’objectiu de disposar d’una informació fiable sobre el nombre d’entitats i seccions existents a la vila, la seva tipologia, la seva representativitat, el nombre de socis i altres dades d’interès. Amb aquest material, l’Ajuntament vol impulsar una correcta política municipal de foment de l’associacionisme i la participació ciutadana.

 

Cal recordar que al RMEAC, s’han d’inscriure les entitats ciutadanes que tinguin com a objecte fomentar o millorar els interessos generals o sectorial de la ciutadania del municipi: associacions de veïns, AMPA, entitats culturals, esportives, recreatives, juvenils, de gent gran, socials, educatives, etc.

 

Les entitats inscrites, a més de cooperar en la elaboració dels Pressupostos Participatius 2020, també poden sol·licitar l’ús dels recursos públics municipals, presentar-se a les diferents convocatòries de subvencions i formar part de consells i òrgans de participació municipals.

 

Com fer les inscripcions

Per poder inscriure’s-hi, els interessats han de presentar una sol·licitud en el Registre General de l’Ajuntament aportant la següent documentació:

 

  • Resolució d’inscripció, estatuts i acta fundacional, registrats en el Registre d’Entitats Jurídiques de la Generalitat (*) o en d’altres registres oficials
  • Targeta d’identificació fiscal
  • Composició actualitzada dels càrrecs directius
  • En el cas de delegació d’una entitat que no és de la vila, caldrà el certificat original de reconeixement de la delegació, de la seu social i de les persones de contacte.

(*) En el cas del Registre d’Entitats Jurídiques de la Generalitat no cal presentar cap documentació, l’Ajuntament les consultarà telemàticament.

 

Les entitats poden fer la inscripció telemàticament des del web municipal fent clic en aquest enllaç. També ho poden fer presencialment a la Oficina d’Assistència en Matèria de Registre de l’Ajuntament (OAMR) amb cita prèvia si no disposen de certificat digital, si han d’adjuntar documentació a la sol·licitud o si necessiten que se les assisteixi en la presentació telemàtica.

 

Si en algun moment es produeixen canvis en algun dels documents aportats per les entitats o alguna modificació de dades, s’ha de comunicar al Registre General de l’Ajuntament. Per això, l’Oficina d’Assistència en Matèria de Registres recordarà periòdicament a les entitats registrades l’obligació de avisar de qualsevol alteració.

 

Les dades del RMEAC són públiques i consultables per la ciutadania. El nom de l’entitat, el domicili social, el telèfon, l’adreça electrònica i l’àmbit temàtic es publicaran al web municipal.

Comparteix aquest contingut