Palau-solità i Plegamans commemora el Dia Internacional per a la Salut de les Dones
20/5/2025
Tallers, xerrades i cinefòrums abordaran temes com la pressió estètica, la salut emocional i el càncer de mama del 28 de maig al 5 de juny
Amb motiu del Dia Internacional d’Acció per a la Salut de les Dones, que es commemora el 28 de maig, l’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans ha preparat diverses activitats per promoure la salut integral de les dones i reflexionar sobre les pressions socials que afecten el seu benestar físic i emocional.
El programa s’inicia el dimecres 28 de maig amb el taller vivencial “Escoltem-estimem els nostres cossos”, una proposta adreçada a noies adolescents i joves per treballar l’acceptació corporal i combatre la pressió estètica. El taller, organitzat des de l’Àrea de Joventut, tindrà lloc de 17 a 19 h a l’Espai Jove l’Escorxador. Per participar-hi cal inscriure’s prèviament en aquest enllaç.
El dilluns 2 de juny, l’auditori de la Masia de Can Cortès acollirà a les 19.30 h una xerrada i presentació del llibre Operació biquini, de Júlia Barceló i Camille Vannier, que tracta amb humor temes com la grassofòbia, la cultura de la dieta i l’alimentació intuïtiva. L’acte, que estarà conduït per una de les autores -Júlia Barceló-, està organitzat per l’àrea d’Igualtat, Feminismes i Polítiques LGTBIQ+, amb el suport de la Diputació de Barcelona.
Finalment, el dijous 5 de juny, també a l’auditori de Can Cortès, es projectarà la pel·lícula Five, seguit d’un debat sobre l’impacte del càncer de mama en la vida de les persones. L’activitat, organitzada pel col·lectiu Sin teta hay paraíso i El Taller de les Arts, començarà a les 18.30 h.
Patricia Freire, regidora d’Igualtat ha reivindicat aquesta data assenyalada que busca “visibilitzar el dret a una salut integral amb perspectiva de gènere lliure de violències, desigualtats i amb mirada feminista”. Alhora ha afegit que, “són necessàries polítiques públiques que posin la salut de les dones al centre, reconeixent les nostres necessitats específiques i les cures com a dret col·lectiu”.
Documentació adjunta
Comparteix aquest contingut