Escut Ajuntament de Palau-solità i Plegamans

L’alumnat de 5è de Primària porta a terme la primera proposta sorgida del Consell d’Infants: la pintada de murals als patis

#Educació

23/6/2021

Ara cada escola decidirà quines altres millores vol implementar, tot atenent a la resta de propostes fetes pels representants del Consell d’Infants i al pressupost reservat

 

L’alumnat de 5è de Primària de les escoles de Palau-solità i Plegamans ha executat durant aquesta setmana i la passada una de les propostes del IV Consell d’Infants: pintar un mural amb el lema ‘Un pati per a tothom’. El Consell d’Infants va concloure el passat 9 de juny amb l’objectiu de la renovació dels patis escolars i de trobar ‘un pati per tothom’.

 

Durant el Consell d’Infants d’enguany es va parlar dels valors que els infants volen al pati, així com de buscar una insígnia, un denominador comú, del Consell d’Infants a totes les escoles. Precisament per aquest motiu es va prendre la decisió de pintar un mural on apareguessin els valors que s’han estat treballant al llarg del curs -amistat, felicitat, igualtat, tolerància, pau, respecte,...-, acompanyat del lema ‘Un pati per a tothom’.

 

I això és el que ha estat fent l’alumnat de 5è de Primària durant les últimes dues setmanes. Un cop pintats els murals, ara cada escola decidirà quines altres accions vol tirar endavant, tenint en compte el pressupost reservat i les idees acordades al Consell d’Infants.

 

ALTRES PROPOSTES

 

I és que el IV Consell d’Infants de Palaus-solità i Plegamans va tancar amb un bon grapat d’idees de millora dels patis del municipi, com per exemple la instal·lació d’un circuit d’agilitat fet amb materials naturals (on poder córrer, saltar, penjar-se...) o l’habilitació d’un espai de calma, amb seients i coixins exteriors, amb una tauleta per guardar llibres i materials diversos i un cartell on hi digui “Espai de calma”. També es va posar èmfasi en la necessitat que la natura estigui present als patis i, en aquest sentit, es va proposar plantar-hi un lledoner, una espècie que viu fins a 500 anys i que l’alumnat podria veure créixer i desenvolupar-se per tal d’entendre la importància de la natura i el respecte al medi ambient.

Comparteix aquest contingut