Escut Ajuntament de Palau-solità i Plegamans

La vila s’omplirà de llibres, roses i activitats culturals durant la ‘Setmana de Sant Jordi’

#Cultura
#Fires i mercats

11/4/2023

S’han programat tota una sèrie d’actes del 17 al 28 d’abril que tindran com a eix central la tradicional Fira a la Plaça de Ca l’Estruch

 

L'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans celebra la Diada de Sant Jordi amb un conjunt d'activitats que tindran lloc entre el 17 i el 28 d’abril i que culminaran amb la tradicional Fira a la Plaça Ca l’Estruch on es podran comprar roses i llibres.

 

De dilluns a divendres, del 17 al 28 d’abril, es podrà veure l’Exposició literària dels i les participants de les activitats dirigides a la gent gran en horari d’obertura al Casal de la Gent Gran de la Masia de Can Cortès.

 

En les mateixes dates es podrà fer intercanvi de llibres a l’Espai Jove l’Escorxador de 16h a 20h.

 

El dimarts 18 d’abril, l’Espai Jove l’Escorxador acollirà a les 18 h el Taller llibre-llibreta.  Taller de descoberta, iniciació   i  enquadernació. 

Una mica més tard, a les 18.30 h tindrà lloc a l’Auditori de Can Cortès la presentació del llibre “Nom de les cases del nostre poble” de Jaume Ventura.

 

El dimecres 19 d’abril a les 17.30 h serà el moment de ‘L’Hora del conte’  a la Biblioteca amb ‘Sant Jordi Mata al drac...o potser no’ amb Clara Gavaldà. I a les 18 h hi haurà el Taller d’escriptura creativa  a l’Espai Jove l’Escorxador  amb la col·laboració de ‘El Taller de les Arts’. 

 

El dijous 20 d’abril torna per segon cop el Taller d’escriptura creativa a les 18h a l’Espai Jove l’Escorxador amb la col·laboració de ‘El Taller de les Arts’. I només mitja hora més tard, a les 18.30 h, l’Auditori de Can Cortès acollirà la presentació del  llibre “L’ull de la realitat” de Xavier Panadès.

 

El divendres 21 d’abril es faran dues activitats. De 17 h a 18.30 h a la Sala Massagran de la Torre Folch tindrà lloc el Taller d'Art en Família "Balla, balla endevinalla. Juguem amb la poesia i la il·lustració". És necessària inscripció prèvia en aquest link: Taller d’Art en Família.

 En aquest taller es gaudirà de la lectura de breus poemes i endevinalles de grans autors i autores catalanes, escrits especialment per a infants. Tot seguit, es farà volar la imaginació i s’il·lustrarà fent un collage amb fulles i altres elements naturals.

 També a les 17 h i fins les 20 h, a l’Espai Jove L’Escorxador s’organitza ‘Mircro obert per Sant Jordi a l’Espai Jove’. Un espai per narrar, o recitar escrits o textos literaris que són del teu interès, amb acompanyament musical.

 

El dissabte 22 d’abril serà el moment de la  Cerimònia d’entrega dels XXXII premis del concurs de prosa i poesia de San Jordi 2023 a les 11 h a la Torre Folch. Un acte per guanyadors/es, familiars i acompanyants.

 

Fira de Sant Jordi

 

El diumenge 23 d’abril serà la Diada de Sant Jordi amb la Fira de llibreries i floristes de 10h a 21h a la Plaça de Ca l’Estruch

 

En aquest mateix espai es farà el Taller de Morro de Drac ferotge amb material reciclat de 10 h a 14 h. D’altra banda, d’11 a 14 h serà el torn del Llegim? Micro obert de lectura on tothom qui vulgui podrà apropar-se a narrar cròniques, recitar poesia, o cantar alguna cançó, organitzat per l’Associació Taller de les Arts

 

Durant tot el dia, al recinte de la Fira de Sant Jordi hi haurà signatures de llibres:

 

Xavier Panadès

L'Ull de la Brutalitat

De 11 a 13 h

 

Anna Campillo

Trencadissa

De 11 a 13 h

 

Laura Magó

Alas de plata

De 11 a 13 h

 

Jaume Ventura Nualart

El nom de les cases del nostre poble

De 16 a 20 h

 

Cecilia Alcaraz Murillo

Més vides

De 17h a 19h

 

A les 18 h, s’oferirà una ballada de sardanes a càrrec de la Cobla Genisenca. Organitzat per l’Agrupació Sardanista de Palau-solità i Plegamans

 

Organitzen i col·laboren: Regidories de Cultura, Gent Gran, Joventut, Fires i Mercats, Tallers de les Arts i Agrupació Sardanista de Palau-solità i Plegamans

Comparteix aquest contingut