Valoració positiva de les dades de seguretat ciutadana a Palau-solità i Plegamans durant 2014
18/11/2014
La Junta Local de Seguretat i el Consell Municipal de Seguretat Ciutadana celebrats a principis de novembre han valorat positivament les dades de seguretat ciutadana recollides al municipi durant els últims dotze mesos (dades d'octubre del 2013 a l'octubre del 2014) i en la seva comparació amb el mateix període de 2012/2013.
Segons Àngels Marcuello, Tinenta d’Alcaldia de Territori i Medi Ambient i regidora de Seguretat Ciutadana, “es tracta de dades molt bones". "Per exemple –continua Marcuello-, en temes d’accidentalitat, no hi ha hagut cap accident amb atropellament al casc urbà (centre i urbanitzacions) en els primers 9 mesos de l’any”. Tot i la valoració positiva, Marcuello afegeix que “l’objectiu és seguir millorant fins que no es cometi cap fet delictiu”.
De fet, les dades mostren que hi ha hagut un augment del nombre de denúncies que s’han tramitat des de la Policia Local en relació a les tramitades per Mossos d’Esquadra (MMEE) de Sta. Perpètua de Mogoda, tot i que encara cal millorar el servei durant els caps de setmana.
La regidora també valora molt positivament les patrulles mixtes de Policia Local i Mossos d’Esquadra que es realitzen al municipi. “Hi ha patrulles especials estàtiques i aleatòries que fan controls a les entrades i sortides del municipi de forma continuada. Durant aquest període s’han fet un total de 124 controls de Seguretat Ciutadana i d’alcoholèmia que han donat bons resultats”, explica Marcuello. Aquestes patrulles mixtes també visiten les zones més aïllades del municipi i les masies dins un dispositiu denominat Grèvol Rural .
Els Mossos d’Esquadra també han valorat positivament la col·laboració de la Policia Local en la investigació que van fer d’un grup de persones que perpetraven robatoris a domicilis i que van actuar a la zona de Can Rovira, Can Falguera i els Turons, durant els mesos de novembre i desembre de 2013 i gener d’enguany. Segons les anàlisis dels fets delictius, s’han tornat a incrementar els robatoris a l’interior de vehicles a causa de la crisi, i han augmentat les infraccions administratives degut a la major presència policial al carrer. Pel que fa al grup especial de Mossos d’Esquadra dedicat al control de la violència de gènere, va informar que al municipi hi ha un total de 14 víctimes de nivell 3 (el nivell més baix).
D’altra banda, la Policia Nacional ha destacat que al municipi no s’ha detectat cap matrimoni de conveniència, i ha explicat que es va desarticular una xarxa de venda de droga que operava a Can Rovira i a Santa Perpètua.
Pel que fa a la Guàrdia Civil, les seves dades registren que s’han comès 7 infraccions administratives al l’Ordenació del Mercat del Tabac i l’obertura de 2 expedients administratius per contraban de tabac.
Canvi en l’accidentalitat
En referència a les dades d’accidentalitat al municipi, la Policia Local ha destacat que hi ha hagut un canvi en la temporalitat dels accidents, passant a produir-se, principalment, a les tardes, quan el 2013 es registraven al matí.
També el motiu dels accidents s’ha modificat. Durant el 2013, els accidents al casc urbà eren deguts a la manca d’atenció dels conductors (38,4% del total d’accidents), mentre que aquest 2014 es produeixen principalment per no respectar el senyal de Stop (34,6% del total d’accidents).
Comparteix aquest contingut