Sol·licitud d'ajuts menjador pel curs 2025-2026
Descripció
Ajuts econòmics per la utilització del servei escolar de menjador que ofereix el Consell Comarcal del Vallès Occidental a través de l'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans als alumnes escolaritzats en un centre educatiu del Vallès Occidental sostingut amb fons públics de Catalunya per alumnes matriculats/des en qualsevol dels cursos d'educació infantil (I3 a I5), de primària (1r a 6è) i ESO (1r a 4t), pel curs 2024/2025 i que no els pertoqui la gratuïtat del servei.
- Pots consultar aquí les Bases de la convocatòria d'Ajuts Menjador 2025-2026
- Per més informació consulta el Full informatiu Ajuts menjador 2025-2026
- Pots trobar aquí la sol·licitud de beques menjador
Podreu consultar els resultats de la sol·licitud dels ajuts de menjador pel curs 2025-2026 a partir del 26 d'agost del 2025 al taulell d'anuncis
Organisme competent / responsable
Departament d’Educació. Generalitat de Catalunya
Àrea tramitadora
Serveis Socials
Classificació temàtica
Ajuts socials
Qui el pot demanar
L'alumnat matriculat en un centre educatiu del Vallès Occidental sostingut amb fons públics de Catalunya, en qualsevol dels cursos dels ensenyaments de segon cicle d’educació infantil, d’educació primària i d’educació secundària obligatòria, durant el curs escolar 2025/2026.
Internet
Observacions
Per realitzar la tramitació electrònica es requereix de certificat digital o IdCAT mòbil. En el cas de no disposar dels mitjans per poder presentar la sol·licitud telemàticament, podeu trucar al telèfon d’OAC360, 93 595 48 03 o enviar un correu a l'adreça: oac360@palauplegamans.cat per rebre assistència.
Recordeu adjuntar els impresos de sol·licitud i la documentació requerida a la instància electrònica. Trobareu els documents a l'apartat IMPRESOS DEL TRÀMIT. Així mateix, és imprescindible revisar la resta de documentació requerida i adjuntar-la a la instància.
❓Si tens dubtes per tramitar telemàticament, truca'ns al ☎️93 595 48 03 o si ho prefereixes et truquem nosaltres.
Qui té l'obligació de fer els tràmits electrònicament amb l'ajuntament?
Telèfon
Observacions
Si vols ajuda en la tramitació online truca al 93 595 48 03 o envia un correu electrònic a oac360@palauplegamans.cat
Telèfon
Ajuda en la tramitació online: 93 595 48 03
Horari d´atenció
De dilluns a divendres de 08h a 20h
Presencial
On es fa
Serveis Socials
C/Anselm Clavé, 11
T. 93 864 30 12
c/e: serveissocials@palauplegamans.cat
Horari: De dilluns a divendres de 9:00 a 13:00 hores
Sol·licita cita prèvia per tramitar presencialment les beques menjador
Si vols que t'ajudem a fer el tràmit online truca al 93 595 48 03
Període de l'any en que es pot demanar
Del 19 de maig al 6 de juny de 2025
Termini de la sol·licitud
Del 19 de maig al 6 de juny de 2025 (ambós inclosos)
Requisits previs
Requisits previs
L’alumnat matriculat pel curs 2025/2026 en un centre escolar de la Comarca del Vallès Occidental que no tingui el servei de menjador amb caràcter gratuït i no estigui en acolliment residencial en els cursos de:
- 2n i 3r dels ensenyaments de primer cicle d’infantil (Escoles Bressol) de titularitat de la Generalitat on s’hagi implantat.
- 2n cicle d’educació infantil (I3 a I5)
- Primària
- ESO (Sempre que el centre tingui servei de menjador).
Per presentar la sol·licitud d’ajut de menjador escolar pel curs 2025-26 a través de l’ajuntament de Palau-solità i Plegamans cal estar empadronat al municipi.
Requisits principals
El requisit principal és que la suma de les rendes dels membres computables de la unitat familiar no sigui superior als llindars que s’estableixen a les Bases reguladores per a l’atorgament d’ajuts individuals de menjador escolar pel curs 2025-2026. Es pot consultar els càlculs al document taules comparatives de llindars de renda.
També hi ha llindars màxims per volum de negoci, rendiments patrimonials i valors cadastrals, es pot consultar els requisits a les bases de la convocatòria.
Tipus d'ajuts
S’atorgarà ajuts garantits del 70% o del 100%, d’acord amb els ingressos econòmics de la unitat familiar, criteris socials, familiars i percentatge de discapacitat de l’alumne/a sol·licitant.
L’import de l’ajut s’aplica sobre el cost del servei de menjador, que no podrà superar en cap cas el preu màxim establert pel Departament d’Educació, en funció de la durada de l’espai de migdia.
Per més informació, consulteu el full informatiu del Consell Comarcal
Preu / Taxa
Gratuït
Documentació a aportar
DOCUMENTACIÓ IMPRESCINDIBLE:
- NIF/NIE/Passaport de tots els membres de la unitat familiar. En cas de no disposar-ne: Certificat de naixement o llibre de família.
- Informar de l’IDALU o codi identificador únic de l’alumne.
- En el cas que algun dels membres de la unitat familiar rebi qualsevol classe d’ingrés corresponent a rendiments no tributables o exempts (excepte els de la Seguretat Social i Renda Garantida de Ciutadania), caldrà aportar la següent documentació, en funció de la font o fonts d’ingressos:
- Original i fotocòpia de l’informe de vida laboral actualitzat, emès per la Seguretat Social.
- Pensió d’aliments dels fills, en cas de divorci. Document acreditatiu de l’atorgament i del seu import de l’any 2024.
- Les persones que estiguin donades d’alta al sistema especial de treballadores de la llar de la Seguretat Social, caldrà aportar el certificat de cotitzacions corresponent a l’any 2024.
- Altres rendiments no contributius, mitjançant l’acreditació corresponent.
- En el cas de no poder acreditar el nivell de renda familiar, declaració responsable d’ingressos, acreditada pels serveis socials.
Principals prestacions i rendiments que no tributen (no contributius):
- Anualitats per aliments a favor dels fills.
- Indemnitzacions per acomiadament o cessament del treballador.
- Prestacions de la Llei de dependència.
- Prestacions per acolliment familiar.
I totes les previstes a l’art. 7 de la “Ley 35/2006, de 28 de noviembre, del Impuesto sobre la Renta de las Personas Físicas y de modificación parcial de las leyes de los Impuestos sobre Sociedades, sobre la Renta de no Residentes y sobre el Patrimonio”.
DOCUMENTACIÓ COMPLEMENTÀRIA
Si s’escau, s’haurà d’acreditar amb documentació complementària les següents situacions específiques de la unitat familiar:
- Infants en acolliment: s’acreditarà mitjançant la resolució d’acolliment de la Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència.
- Document acreditatiu de prestacions econòmiques d’urgència social, atorgades per administracions públiques, que tinguin per finalitat atendre situacions de necessitats puntuals, urgents i bàsiques, de subsistència, com per exemple l’alimentació, el vestit i l’allotjament.
- Conveni regulador o sentència de separació/divorci/acta final de mediació del Departament de Justícia, o autorització notarial de sortida del país i si s’escau conveni regulador (adjuntant en idioma original i la traducció jurada al català o castellà). Si s’escau, en cas d’impagament, caldrà acreditar amb la demanda executiva de compliment dels acords o per sentència del divorci o separació. I en els casos d’actes finals de mediació, caldrà presentar la demanda de regulació de mesures civils en relació amb els menors en comú.
- En cas de viduïtat d’un progenitor/a, adjuntar el certificat de defunció.
Consulteu en la Norma de presentació de documents al registre el format que han de tenir els documents que aporteu en la vostra sol·licitud
|
Impresos del tràmit
Sol·licitud ajut menjador escolar
Declaració responsable ingressos unipersonals
Declaració responsable ingressos unitat familiar
Normativa
-
- Bases reguladores en funció dels criteris del Departament de Ensenyament de la Generalitat de Catalunya publicats en el DOCG.
- Resolució EDF/1222/2025, de 2 d'abril, per la qual es determina el preu màxim de la prestació del servei escolar de menjador dels centres educatius de titularitat del Departament d'Educació i Formació Professional i el preu de l'ajut individual de menjador escolar per a l'alumnat escolaritzat fora del seu municipi de residència en centres educatius privats concertats i municipals, d'acord amb la planificació feta al mapa escolar, per al curs escolar 2025-2026.
- Aprovació definitiva de les bases reguladores de concessió d’ajuts individuals de menjador del Consell Comarcal del Vallès Occidental per al curs escolar 2025-2026.
Normativa general sobre la tramitació:
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques
- Llei 40/95, d’1 de d’octubre, de Règim jurídic del Sector Públic
- Real Decret 3/2010, de 8 de gener pel que es regula l’Esquema Nacional de Seguretat en l’àmbit de l’Administració Electrònica
- Real decret 4/2010, de 8 de gener, pel que es regula l’Esquema Nacional de Interoperabilitat en l’àmbit de l’Administració Electrónica
- Reial Decret 59/2003, de 19 de desembre, de firma electrònica
- Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels Drets Digitals
Termini de resolució
3 mesos
Silenci administratiu
Sens perjudici de l’obligació d’emetre resolució, transcorregut el termini esmentat sense que s’hagi dictat i notificat la resolució expressa, les sol·licituds s’entenen desestimades i, en conseqüència, denegat l’ajut, d’acord amb l’article 54.2 e) de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya
Normativa del silenci administratiu
- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Vies de reclamació
Les ordinàries del procediment administratiu
Altra informació d'interès
- Les sol·licituds presentades dins el termini ordinari, convocatòria inicial que aprovarà la Comissió Permanent del Consell Comarcal, s’estableix un termini de 2 mesos a comptar des de la data d’inici del curs escolar per a presentar al·legacions i/o per a resoldre les irregularitats que hagin pogut esdevenir del resultat del creuament amb l’Agència Tributària, i també per a resoldre qualsevol altra irregularitat que no permeti la valoració de la sol·licitud. I un màxim de deu dies, en el cas de segones reclamacions per presentar documentació incorrecta o incompleta.
- Les sol·licituds presentades fora del termini ordinari, convocatòria inicial que aprovarà la Comissió Permanent del Consell Comarcal, s’estableix un termini de 1 mes a comptar des de la data d’inici del curs escolar per a presentar al·legacions i/o per a resoldre les irregularitats que hagin pogut esdevenir del resultat del creuament amb l’Agència Tributària, i també per a resoldre qualsevol altra irregularitat que no permeti la valoració de la sol·licitud. I un màxim de deu dies, en el cas de segones reclamacions per presentar documentació incorrecta o incompleta.
- D’acord amb la Resolució 17/XI del Parlament de Catalunya, la convocatòria d’accés als ajuts de menjador escolar quedarà oberta durant tot el curs escolar 2025/2026.
0
Informació actualitzada el dia 13/05/2025
Comparteix aquest contingut