Accés al Programa Temps per Cures 2025 (Casals d'Estiu)
Descripció
L’objecte d’aquest tràmit és valorar l'accés a les subvencions pels Casals d’estiu adscrits al Programa Temps per cures 2025. A continuació en trobareu la relació d'entitats que organitzen casals d'estiu:
- Atlètic Club Bàsquet Palau, G60883352
- Can Cladellas - Xala't, 46946716J
- Club Futbol Sala Palau - Gestió per a l'esport JC10, B66466277
- Club Esportiu Rítmica Palau, G60297413
- Folch i Torres - Associació Rodola, G66283953
- Hoquei Club Palau, G59662809
- Marinada - Activa, B50447978
- Escola Palau - Edukidschool, B06305673
El procediment de concessió de les subvencions serà el de concurrència competitiva prèvia sol·licitud i entrega de la documentació requerida per part de la persona representant legal (mare/pare/tutor/a legal) de menors de 0 a 16 anys inscrits a Casals d’Estiu 2025 adscrits al programa Temps per Cures, i fins a l’esgotament de la partida pressupostària prevista per a tal fi en el pressupost.
Organisme competent / responsable
Ajuntament de Palau-solità i Plegamans
Àrea tramitadora
Serveis Socials
Classificació temàtica
Àrea de Serveis Socials de l'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans
Qui el pot demanar
Podran ser beneficiàries d’aquestes subvencions aquelles persones físiques, menors de 16 anys, que realitzin Casals d’Estiu adscrits al Programa Temps per Cures 2025 i que compleixin els requisits establerts.
Internet
Observacions
Per realitzar la tramitació electrònica es requereix de certificat digital o IdCAT mòbil. En el cas de no disposar dels mitjans per poder presentar la sol·licitud telemàticament, podeu trucar al telèfon d’OAC360, Tel. 935 954 803 (de dilluns a divendres de 8 a 20h) o enviar un correu a l'adreça: oac360@palauplegamans.cat per rebre assistència.
Recordeu adjuntar els impresos de sol.licitud i la documentació requerida a la instància electrònica. Trobareu els documents a l'apartat IMPRESOS DEL TRÀMIT. Així mateix, és imprescindible revisar la resta de documentació requerida i adjuntar-la a la instància.
‼️Si tens dubtes per tramitar telemàticament, truca'ns al ☎️935 954 803 o si ho prefereixes et truquem
Qui té l'obligació de fer els tràmits electrònicament amb l'ajuntament?
Telèfon
Observacions
Ajuda en la tramitació online: 935 954 803
Telèfon
Ajuda en la tramitació online: 935 954 803
Horari d´atenció
De dilluns a divendres de 08h a 20h
Presencial
Observacions
OAMR Área de Serveis Socials, sol·licitant cita prèvia trucant al telèfon 93 864 30 12. Horari : de dilluns a divendres de 9:00 a 13:00h
Si vols que t'ajudem a fer el tràmit online truca al 935 954 803
On es fa
Sol·licita cita prèvia per tramitar els ajuts de Temps per Cures
Serveis Socials
C/Anselm Clavé, 11
T. 93 864 30 12
c/e: serveissocials@palauplegamans.cat
Horari: De dilluns a divendres de 9:00 a 13:00 hores
Període de l'any en que es pot demanar
Del 16/06 al 27/06/25 inclosos
Termini de la sol·licitud
Del 16/06 al 27/06/25 inclosos
Requisits previs
Podran ser beneficiàries d’aquestes subvencions aquelles persones físiques, menors de 16 anys, que realitzin Casals d’Estiu adscrits al Programa Temps per Cures 2025 i que estiguin en la situació que en legitima la concessió, és a dir, aquelles persones que:
- Estiguin empadronades al municipi de Palau-solità i Plegamans.
- Que compleixin els requisits de valoració en aplicació del barem aprovat per Junta de Govern Local (Reglament de prestacions econòmiques de caràcter social).
Preu / Taxa
Gratuït
Documentació a aportar
Dades de tots els membres de la Unitat Familiar
Emplenar i adjuntar el formulari: Formulari normalitzat de sol·licitud prestació Temps per cures
Documentació necessària
Per tal de valorar la situació socioeconòmica familiar i confirmar que compleix els requisits per a poder accedir a la subvenció derivada del Programa Temps Per Cures 2025, podrà adreçar-se al departament de Serveis Socials, situat al C/ Anselm Clavé, 11 de Palau-solità i Plegamans amb la documentació següent de totes les persones del nucli familiar:
- Volant de convivència actual, en cas que l’Ajuntament no pugui fer la consulta directa.
- DNI/NIF/NIE/Passaport de tots els membres computables per al càlcul de la renda familiar, en cas de no disposar-ne: certificat de naixement o llibre de família.
- Document acreditatiu dels ingressos per rendes de treball (3 darreres nòmines).
- En cas de persones treballadores autònomes, Declaració de la Renta (IRPF).
- En el cas que algun dels membres de la unitat familiar rebi qualsevol classe d’ingrés corresponent a rendiments no tributables o exempts (excepte els de la Seguretat Social i Renda Garantida de Ciutadania), caldrà aportar la següent documentació, en funció de la font o fonts d’ingressos:
- Pensió d’aliments en favor dels fills/es: resolució judicial en procediments de família (sentència de separació/divorci o conveni regulador aprovat per l'autoritat judicial) que estableixi mesures de guarda i/o pensions d'aliments.
- Les persones que estiguin donades d’alta al sistema especial de treballadores de la llar de la Seguretat Social, caldrà aportar el certificat de cotitzacions corresponent a l’any en curs.
- Altres rendiments no contributius, mitjançant l’acreditació corresponent.
- En el cas de no poder acreditar el nivell de renda familiar, declaració responsable d’ingressos, acreditada pels serveis socials.
- Despesa d’habitatge (darrer rebut de la renda de lloguer o amortització crèdit hipotecari)
Consulteu en la Norma de presentació de documents al registre el format que han de tenir els documents que aporteu en la vostra sol·licitud
|
Impresos del tràmit
Formulari normalitzat de sol·licitud valoració pel programa Temps per cures
Normativa
La tramitació, la resolució i l’atorgament de les subvencions que preveu aquesta convocatòria, i les condicions, els criteris de valoració, els requisits de participació i la documentació que cal aportar, es regiran per allò fixat en la present, en la LLEI 12/2007, d'11 d'octubre, de serveis socials.
LLEI 13/2006, de 27 de juliol, de prestacions socials de caràcter econòmic, en el Reial decret 130/2019, de 8 de març, pel qual es regula la Base de dades Nacional de Subvencions i la publicitat de les subvencions i altres ajudes públiques, en el Reglament de prestacions econòmiques de caràcter social de l'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans, aprovat per acord de Ple de la Corporació, de data 26 de maig de 2021, i publicat al DOGC núm. 8384, de 12 d’abril de 2021, i en la Convocatòria de Prestacions econòmiques de caràcter social pel 2024
La legislació bàsica de l’Estat reguladora de l’Administració local:
- Els articles 25 i 72 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local (en endavant, LRBRL).
- Els articles 40, 189.2. i 214.2 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març (en endavant, TRLRHL).
La legislació de la comunitat autònoma:
- Els articles 239, 240 i 241 del Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril.
- Els articles del 118 al 129 del Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals, aprovat pel Decret 179/1995, de 13 de juny.
- Els articles 15 i concordants de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
- Els articles 9, 10, 12, 13, 45 i 52 del Decret 8/2021, de 9 de febrer, sobre transparència i el dret d’accés a la informació pública.
La normativa europea:
- Els articles 107 a 109 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea.
- El Reial decret 1755/1987, de 23 de desembre, pel qual es regula el procediment de comunicació a la Comissió de les Comunitats Europees dels projectes de les administracions o ens públics que es proposin establir, concedir o modificar ajuts interns. - Les disposicions concordants.
La normativa interna:
- La normativa sobre delegació de competències i atribucions dels òrgans de govern a l’Ajuntament vigents en el moment de la concessió.
- Ordenança General de Subvencions de Palau-solità i Plegamansde l’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans
- Reglament de les notificacions i les comunicacions per mitjans electrònics a l’ajuntament de Palau-solità i plegamans, de data 26 de març de 2015.
- Ordenança municipal de Transparència i Administració Electrònica, vigent des del dia 17 de Novembre del 2017
- Les Bases d’execució del pressupost
La resta de disposicions legals o reglamentàries que siguin d’aplicació, entre d’altres:
- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic
La normativa interna específica:
- RESOLUCIÓ IFE/3841/2024, de 28 d’octubre, per la qual s’aprova la transferència destinada a finançar la prestació del servei de cura per a nenes i nens dels 0 als 16 anys als ajuntaments de més de 20.000 habitants i als consells comarcals per a l’exercici 2024
- Resolució Concessió Subvenció Ajuntament Palau-solità i Plegamans Programa Temps per cures
- Reglament de prestacions econòmiques de caràcter social
Termini de resolució
15 dies
Silenci administratiu
Sens perjudici de l’obligació d’emetre resolució, transcorregut el termini esmentat sense que s’hagi dictat i notificat la resolució expressa, les sol·licituds s’entenen desestimades i, en conseqüència, denegat l’ajut, d’acord amb l’article 54.2 e) de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya
Normativa del silenci administratiu
- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- LLEI 13/2006, de 27 de juliol, de prestacions socials de caràcter econòmic.
Vies de reclamació
Les ordinàries del procediment administratiu
4
Informació actualitzada el dia 16/06/2025
Comparteix aquest contingut