Escut Ajuntament de Palau-solità i Plegamans

Sol·licitud casament civil

#Educació i Cultura
#Ciutat i Via Pública
#Família

Descripció

Sol·licitud de celebració de la cerimònia civil a l’ajuntament de Palau-solità i Plegamans. 

Per a la celebració d'un casament civil, en primer lloc cal tramitar l'expedient de casament civil al Registre Civil o davant de notaria competent i disposar de la seva autorització. 

 

Per obtenir informació sobre la documentació que cal presentar per iniciar l’expedient de casament, us podeu adreçar a: 

Jutjat de Pau de Palau-solità i Plegamans 

Pg. de la Carrerada, 53 Telèfon 93 864 56 63 

Horari de dilluns a divendres de 10:00 a 13:00 hores 

 

TIPOLOGIA DE CASAMENTS I HORARIS: 

  • Tràmit: Només hi assisteixen contraents i testimonis i tenen una durada aproximada de 15 minuts. L’acte tindrà lloc principalment al Saló de Plens de l’Ajuntament o qualsevol altre equipament municipal segons ocupació. No hi haurà música ni decoració floral. Els casaments es duran a terme els divendres d’11 a 13h. segons disponibilitat d’agenda d’alcaldia. Caldrà concertar hora prèviament amb el gabinet d’alcaldia al telèfon 938648056 
  • Cerimònia: Permeten l’assistència de convidats amb un aforament màxim de 60 persones, música i decoració floral. L’acte tindrà lloc a l’auditori de la Masia Can Cortès els dissabtes de 11 a 13h segons disponibilitat d’agenda. Caldrà concertar hora prèviament amb la Masia Can Cortès al telèfon 938644177. Es disposa d’1h. 

Organisme competent / responsable

Ajuntament

Àrea tramitadora

Cultura i Alcaldia

Classificació temàtica

Actes i Celebracions

Qui el pot demanar

Les persones interessades o a través de representació adequadament acreditada.

Internet

Observacions

Per realitzar la tramitació electrònica es requereix de certificat digital.
Recordeu adjuntar a la sol·licitud la documentació necessària

Tramitar

 

Qui té l'obligació de fer els tràmits electrònicament amb l'ajuntament?


Presencial

Observacions

A les oficines del Servei d'Atenció Ciutadana

On es fa

SAC (Servei d'Atenció Ciutadana)
Plaça de la Vila, 1
c/e: info@palauplegamans.cat
Horari: De dilluns a divendres de 8:30 a 14:00 hores

T. 93 864 80 56


Període de l'any en que es pot demanar

En qualsevol moment de l'any

Termini de la sol·licitud

En qualsevol moment de l'any abans de la caducitat de l'expedient en tràmit que té 1 any de validesa.

Requisits previs

Tramitar l'expedient de casament civil al Registre civil o davant notaria competent i haver pagat les taxes corresponents.


Preu / Taxa

La taxa que estableix l'ordenança municipal vigent núm. 18

Casaments de tràmit: 23€

Casaments de cerimònia: 92€

Documentació a aportar

    • Resolució d’autorització de matrimoni del registre civil o acta de resolució d’expedient matrimonial notarial si no s’ha tramitat al Jutjat de Pau de Palau-solità i Plegamans. 
    • DNI, NIE o passaport dels contraents i testimonis. 

 

Consulteu en la Norma de presentació de documents al registre el format que han de tenir els documents que aporteu en la vostra sol·licitud

 


Impresos del tràmit

Sol·licitud casament civil


Normativa

  • Ordenança fiscal reguladora de la Taxa per utilització de locals i instal·lacions municipals. Ordenança 18.
  • Codi Civil, articles que regulen les unions matrimonials.

Termini de resolució

20 dies

 

Notificació per escrit al sol·licitant de la valoració positiva o negativa de cessió de l'espai i de la possibilitat de que l'alcalde/ssa, delegat/da o de que algun/a regidor/a pugui oficiar la cerimònia.

 

En el cas de valoració positiva la persona sol·licitant ha de recollir l'autorització provisional i abonar les taxes corresponents a la utilització del local.


Silenci administratiu

Per la naturalesa del tràmit no es contempla

Vies de reclamació

Les ordinàries del procediment adminsitratiu

Altra informació d'interès

La persona sol·licitant ha de saber que l'autorització és provisional i que resta subjecte a qualsevol modificació que es pugui produïr, d'acord amb les necessitats de la corporació municipal. Així mateix, l'autorització no comporta la utilització exclusiva de l'espai cedit.

 

La cessió de l'ús de l'equipament pot coincidir amb la instal.lació,  a les parets de la sala, d'exposicions temporals.

 

Qualsevol modificació o canvi en l'autorització provisional concedida serà comunicada a la persona o persones interessades.


0

Informació actualitzada el dia 24/04/2025

Comparteix aquest contingut

Et podem ajudar?X

Truca'ns

935 954 803

de dilluns a divendres
de 8 a 20h


 

Et podem ajudar?