Escut Ajuntament de Palau-solità i Plegamans

Un simulacre d’emergència fa evacuar la Casa Consistorial

#Règim Intern

12/2/2013

L’alarma d’emergències de la Casa Consistorial ha començat a sonar poc abans de les 13.00h. En realitat no ha succeït cap incident, sinó que es tractava d’un simulacre d’emergència “per comprovar com reaccionava la gent que hi era dins i si se seguia el protocol elaborat en aquests casos”, explica Xavier Capdevila, de l’empresa ICESE Prevenció, que s’encarrega d’elaborar els plans de seguretat i de prevenció de riscos laborals per a l’Ajuntaemnt.

 

El resultat ha estat força satisfactori, ja que aproximadament la trentena de persones que hi havia en aquell moment a l’edifici han sortit del mateix i s’han concentrat al punt de reunió en 1 minut i 29 segons. De fet, en aquest experiment s’ha millorat força respecte al primer simulacre fet a la Casa Consistorial. “La reacció ha estat més ràpida i hi ha hagut més consciència del que calia fer respecte al simulacre anterior”, comenta Capdevila, que ha aprovat l’experiment.

 

Amb tot, s’han detectat aspectes a millorar, cosa que és la principal utilitat d’aquests simulacres. Entre aquestes, ha faltat que algú avisés la Policia Local, si bé hi han acudit igualment alguns agents en sentir la sirena. Hi ha hagut també qui ha tancat portes amb clau abans d’abandonar l’edifici, cosa que podria dificultar la tasca dels cossos de seguretat i de rescat si hagués estat una emergència real. També s’ha detectat un malentès amb si calia fer baixar o pujar l’ascensor i hi ha hagut una persona que s’ha quedat a dins de l’edifici sense que ningú el fes sortir, si bé el propi Capdevila admet que això últim s’ha produït per una confusió, ja que qui s’ha quedat a dins és un tècnic de l’Ajuntament que participa en l’elaboració dels plans de seguretat i sembla que els treballadors encarregats d’evacuar la gent han considerat que hi era per fer l’avaluació. Com a conclusió, Capdevila posa en relleu “la bona reacció general davant l’emergència i el fet que s’hagin pogut detectar aspectes a millorar”.

Comparteix aquest contingut