Escut Ajuntament de Palau-solità i Plegamans

Es creen dos nous passos de vianants a l’avinguda Catalunya

#Espais Publics

26/2/2013

Durant la jornada del 27 de febrer es duran a terme les feines necessàries per crear dos nous passos de vianants a l’avinguda Catalunya. El primer s’ubica a prop de la intersecció d’aquesta via amb el carrer Can Cortès. El segon, a pocs metres de la cantonada entre l’avinguda Catalunya i el carrer Arquitecte Falguera. No es preveu que aquestes feines comportin talls de trànsit, però sí s’estretiran els carrils de circulació per permetre la feina dels operaris.

 

Tal i com explica la regidora de Manteniment d’Espais Públics, Carme Sanz, “fa temps que l’Ajuntament fa gestions per crear més passos de vianants a l’avinguda Catalunya per millorar la seguretat de les persones que volen creuar d’una banda a l’altra”. De fet, l’Ajuntament ha sol·licitat la creació d’una desena de nous passos de vianants a l’avinguda Catalunya. El consistori no pot prendre aquestes decisions pel seu compte perquè aquesta via pertany a la Direcció General de Carreteres de la Generalitat de Catalunya. De moment, aquest ens ha donat el vist-i-plau perquè es puguin crear els dos nous passos descrits del total de propostes que ha fet l’Ajuntament. Amb tot, i malgrat que les competències són d’aquest organisme de la Generalitat, és el consistori qui es fa càrrec de la inversió amb fons propis. El cost total aproximat dels dos nous passos de vianants que es creen ara és d’uns 1.800€.

 

L’avinguda Catalunya és l’antic únic traçat que tenia la carretera C59 al seu pas pel municipi. És una carretera que va de Mollet del Vallès a Santa Maria d’Oló, sent un dels accessos principals a poblacions com Caldes de Montbui, Castellterçol o Santa Perpètua de Mogoda, entre altres. Ja fa uns anys que es va crear la variant de la C59 per fora del nucli urbà de Palau-solità i Plegamans per tal que els vehicles puguin evitar haver de travessar-lo. Malgrat que la variant existeix des de fa anys, l’avinguda Catalunya manté la morfologia i l’aspecte d’una travessera, més similar a una carretera que no pas a un carrer. A més, és la via del nucli urbà que més trànsit absorbeix i on els vehicles circulen a més velocitat. Travessa tot el municipi, incloent-hi el centre i zones amb força densitat de població, comerços i serveis. Per tot plegat, i tal i com recorda Sanz, “bona part de la població de la vila reclama mesures que millorin la seguretat dels vianants en aquesta artèria”.

Comparteix aquest contingut