Escut Ajuntament de Palau-solità i Plegamans

Preparen dues jornades per presentar el nou projecte educatiu de Servei Comunitari adreçat a alumnat de 3r i 4t d’ESO

#Educació

22/6/2023

Aquest mes de juny es va fer la cloenda i el reconeixement als i les participants en l’edició 2022-2023

 

El Departament d’Educació de l’Ajuntament ha preparat per dilluns 26 i dimecres 28 de juny, dues trobades amb entitats per presentar el catàleg de possibles accions a realitzar dins del Servei Comunitari pel 2023-24 i que així puguin valorar la seva participació dins del mateix.

Les trobades es realitzaran:

 

  • Dilluns 26/06 a les 19 hores a l’auditori de Can Cortés.
  • Dimecres 28/06 a les 10h en format telemàtic. Les entitats interessades en assistir a aquest a trobada, han d’enviar un correu a educacio@palauplegamans.cat

 

Cal recordar que el Servei Comunitari (SC) és un instrument per desenvolupar una de les competències bàsiques marcades pel currículum de l’ESO, la competència social i ciutadana adreçat a l’alumnat de 3r o 4t.

 

És una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte on l’alumne posa el seu coneixement i competències al servei dels altres: Aprendre a ser un ciutadà/ana des de la pràctica.

 

L’objectiu del SC és garantir que els i les estudiants al llarg de la seva trajectòria escolar i en el marc curricular experimentin, protagonitzin accions de compromís cívic, aprenguin en l’exercici actiu de la ciutadania i posin en joc els seus coneixements i capacitats al servei de la comunitat.

 

Dedicació

El temps dedicat pot ser flexible, atenent el tipus d’activitat d’aprenentatge i servei que es porti a terme, tot i que s’aconsella una dedicació aproximada de 20 hores al desenvolupament del Servei Comunitari, que inclogui un mínim de 10 hores de servei actiu a la comunitat.

 

Per a la realització del SC, des del Servei d’Educació s’està en contacte amb l’equip del Centre de Recursos Pedagògics (CRP) de la Generalitat al que de manera anual s’ha de fer arribar possibles activitats a desenvolupar al territori.

 

Per a més informació: Servei Comunitari

 

Cloenda del SC 2022-2023

El passat dijous 8 de juny es va fer l’acte de reconeixement del Servei Comunitari del curs 22-23 (adjunto foto al correu).

 

Aquest curs, han participat 231 alumnes de 3r i/o 4t d’ESO dels centres de Palau-solità i Plegamans: INS Ramón Casas i Carbó, INS Can Periquet  i Marinada. Han realitzat tasques en diverses entitats del territori i en serveis de l’Ajuntament: Escola Can Cladellas, Escola Folch i Torres, Escola Palau, Escola Marinada, Escola Bressol Patufet, Escola Bressol El Sol, Pati-Lúdic de Nadal 2022, Carnestoltes Rua de dissabte (febrer 2023), Cros Escolar (març 2023), Promoció d’hàbits i estil de vida saludable a l’adolescència (maig 2023), Residencial Palacent, Fundació Folch i Torres, ProGAT Palau, Banc de Sang i Teixits de Catalunya, activitats proposades a l’Espai Jove l'Escorxador, Banc d'Aliments de Càritas, Aula Oberta, Associació Cabres i Vaques, Progat Palau, Esports de l'Ajuntament de Palau, Centre de dia " Els meus avis", Sector Friki, ADISPAP, Ràdio Palau, Creu Roja, Càrites Parroquial Palau,...

Comparteix aquest contingut