Informe d'adequació de l'habitatge per a la renovació de familiars reagrupats
Descripció
És un informe preceptiu per acreditar l’adequació de la vivenda en el procés de renovació d’una autorització de residència per reagrupació familiar, en aquells casos en què el reagrupant ha canviat de domicili habitual respecte del que va acreditar per a obtenir el reagrupament de la seva família.
Organisme competent / responsable
Departament de Treball, Afers Socials i Families. Secretaria d’Igualtat, Migracions i Ciutadania
Àrea tramitadora
Serveis Socials
Classificació temàtica
Vivenda i immigració
Qui el pot demanar
Qualsevol persona
Internet
Observacions
Per realitzar la tramitació electrònica es requereix de certificat digital.
Adjunteu a la sol·licitud la documentació requerida.
També podeu tramitar telemàticament directament a la Generalitat de Catalunya
Presencial
Observacions
OAC Área de Serveis Socials
On es fa
Serveis Socials
C/Anselm Clavé, 11
T. 93 864 30 12
c/e: serveissocials@palauplegamans.cat
Horari: De dilluns a divendres de 9:00 a 13:00 hores
Període de l'any en que es pot demanar
En qualsevol moment de l'any
Termini de la sol·licitud
En qualsevol moment de l'any
Requisits previs
- Ser persona estrangera no comunitària
- Ser major d’edat
- Disposar d’una autorització de residència renovada
- Que hi hagi un canvi d’habitatge respecte del que es va acreditar en el moment del primer reagrupament
Preu / Taxa
Taxa de 38,22€.
Mitjans de pagament: per internet o a un caixer automàtic
Documentació a aportar
- Justificant del pagament de la taxa, imprès oficial (INF04) signat per la persona estrangera i per duplicat.
- Original o fotocòpia complerta compulsada del passaport en vigor.
- Original o fotocòpia de l’autorització de residència i treball del reagrupant ja renovada o, si escau, conjuntament còpia de l’autorització i còpia de la sol·licitud de renovació de la mateixa.
- Original o fotocòpia compulsada de la documentació acreditativa del títol que habilita per a ocupar l’habitatge.
Consulteu en la Norma de presentació de documents al registre el format que han de tenir els documents que aporteu en la vostra sol·licitud
|
Impresos del tràmit
Instància Genèrica (descarreguin l'imprès per a la tramitació presencial)
Imprès oficial de renovació de l'informe d'adequació de l'habitatge
Normativa
- LLEI 5/2017, del 28 de març, de mesures fiscals, administratives, financeres i del sector públic i de creació i regulació dels impostos sobre grans establiments comercials, sobre estades en establiments turístics, sobre elements radiotòxics, sobre begudes ensucrades envasades i sobre emissions de diòxid de carboni. (7340 núm. Llei o Decret Legislatiu publicat el 30/03/2017 )
- REIAL DECRET 557/2011, de 20 d'abril pel qual s'aprova el reglament de la Llei orgànica 4/200, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social, reformada per la Llei orgànica 2/2009. (103 núm. BOE publicat el 30/04/2011 )
- ORDRE TSF/98/2017, de 24 de maig, per la qual es dona publicitat a la relació de taxes vigents durant l'exercici 2017 que gestionen el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies i el Servei Públic d'Ocupació de Catalunya. (7379 núm. Ordre publicat el 29/05/2017 )
Termini de resolució
Aproximadament 30 dies
Silenci administratiu
No opera
Normativa del silenci administratiu
- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Vies de reclamació
Independentment del sentit de l'informe, la Generalitat en passarà una còpia a les oficines d'estrangeria de l'Estat, on es resoldrà el procediment principal.
Altra informació d'interès
El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, mitjançant la Secretaria d'Igualtat, Migracions i Ciutadania, emetrà un informe d’adequació de l’habitatge favorable o desfavorable en funció que s’acrediti suficientment la seva idoneïtat per atendre les necessitats del reagrupant i dels familiars reagrupats.
L’informe es fonamentarà en la documentació que acompanyi la sol·licitud, en l'informe tècnic elaborat per l’ajuntament on la persona reagrupant tingui el seu domicili habitual i, si és el cas, en la informació consultada a altres administracions o organismes.
Podeu consultar les condicions d'habitabilitat de la vivenda a les pàgines 14 i 15 de la Instrucció DGI/BSF/1/2014 per la qual s’estableixen els criteris generals per a l’elaboració dels informes d’estrangeria competència de la Generalitat de Catalunya.
La sol·licitud de l'informe s'ha de presentar preferentment a l'Ajuntament on la persona estigui empadronada o a qualsevol dels llocs que preveu l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, d’acord amb el que estableix la disposició derogatòria única de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Informació actualitzada el dia 28/11/2022
Comparteix aquest contingut