Escut Ajuntament de Palau-solità i Plegamans
Inici |

Fitxa 40

FITXA DESCRIPTIVA DEL LLOC DE TREBALL - 40

 

 


ÀREA/DEPARTAMENT: Àrea de territori i sostenibilitat  
DENOMINACIÓ DEL LLOC: TÈCNIC/A MITJÀ SALUT PÚBLICA
TIPOLOGIA: Funcionari / Laboral
PUNTS VALORACIÓ: 415

 

 


DADES ECONÒMIQUES

Grup: A2
Complement destinació: 22
Complement Específic (2021): 13245
Complement Dedicació (2021): No
Complement Disponibilitat (2021): No

 

 

B
DEDICACIÓ HORÀRIA DEL LLOC

 

 

Dedicació horària setmanal: 35
Tipologia de la jornada:: Dll-Dv: 8:00 a 15:00 hores (Flexibilitat horària necessària pel correcte desenvolupament de les seves funcions)

 

 

C
FUNCIONS GENÈRIQUES DEL LLOC

 

 

C.1
Objectiu fonamental del lloc o missió
 

 

Elaborar projectes i inspeccionar activitats amb l’objectiu de garantir els estàndards de salut pública, d’acord amb els procediments establerts, la legislació vigent i les indicacions del superior jeràrquic.

 

 

C.2
Funcions

 

 

Dissenyar, planificar i executar tècnicament els projectes, programes i actuacions dels àmbits de prevenció i de protecció de la salut pública i benestar dels animal i elaborar els informes de seguiment de l’estat de les actuacions i objectius a assolir, per avaluar resultats.

- Assessorar i informar a la ciutadania sobre els temes de salut pública.

- Impulsar i fer el seguiment d’expedients sobre temes de salut pública, així com inspeccions i controls d’establiments derivats de les denúncies.

- Coordinar i controlar la gestió de les empreses que presten serveis en l’àmbit de salut pública per tal de garantir la correcta execució de contractes i l’assoliment dels objectius.

 

ESPECÍFIQUES:

 

PROTECCIÓ DE LA SALUT

- Aigua de consum humà: control de les fonts naturals i aigua d’aixeta i edificis municipals.

- Seguretat alimentària en l’àmbit local: vigilància i control sanitari establiments minoristes d’alimentació, mercat no sedentari i actes puntuals.  Registre sanitari municipal. Gestionar formacions per personal propi, entitats i ciutadania.

- Control i prevenció de legionel·losi en edificis i instal·lacions municipals (alt i baix risc) i altres (rec per aspersió i fonts ornamentals). Cens instal·lacions de baix risc. Control sanitari en instal·lacions de baix risc privades d’ús públic.

- Control sanitari piscines d’us públic

- Control sanitari d’establiments de tatuatge, pírcing i micropigmentació.

- Control de plagues: Lluita integral de plagues. Mosquit tigre. Vespa velutina. Abelles.

- Control animals periurbans: control d’aus urbanes.

- Insalubritats.

- Gestió de queixes i expedients. Elaborar plecs tècnics per licitacions. Inspeccions. Documentació que se’n derivi: requeriments, informes, autoritzacions, etc...

 

PROMOCIO DE LA SALUT

- Activitat de promoció de la salut i la prevenció de malalties. Activitats per fomentar estils de vida saludables.

- Elaboració del Pla de salut municipal (prèviament elaboració del Diagnòstic de salut).

- Programa de prevenció de drogues i riscos associats (membre del grup motor)

- Coordinacions amb altres administracions i serveis per dur a terme activitats de salut comunitàries: entitats, CAP Pala, altres regidories, etc...

 

ANIMALS DE COMPANYIA

- Gestió de recollides i acollides d’animals perduts i/o abandonats. Gestió dels cens d’animals de companyia i les llicències de gossos potencialment perillosos.

- Campanyes de tinença responsable.

- Control de colònies de gats de carrer

- Altres animals: expedient d’animals de corral

Gestió de queixes i expedients. Documentació que se’n derivi: elaborar plecs per licitacions, informes, expedients informatius, expedients sancionadors, requeriments, etc...

 

SANITAT

Coordinacions per les donacions de sang, Consell municipal de salut (secretària del consell), coordinacions als els centres sanitaris de referència, garantir la informació de les farmàcies de guàrdia, projecte de municipi cardioprotegit, campanyes, coordinacions amb les entitats de salut, membre del a Taula de Salut mental vallesana...

 

ALTRES

- Pressupost de l’àrea de Salut Publica i Sanitat

- Redacció plecs tècnics

- Ordenances municipals i fiscals de l’àrea

- Gestió de les subvencions 

- Qüestions relacionades amb l’actual pandèmia

- Qualsevol altra funció de la competència professional de l'ocupant que els seus caps jeràrquics li puguin encarregar.

- Coordinar i participar en els projectes d’educació sanitària que es porten a terme

- Realitzar les actuacions de control i vigilancia sanitària dins del marc competencial i en els àmbits de la protecció de la salut.

- Impartir formació dels seus àmbits competencials.

- Participar en comissions de treball relacionats amb l'àmbit de salut pública.

- Proposar noves línies d’actuació, propostes de gestió i processos de treball per tal de millorar l’assoliment dels objectius fixats col·laborant amb el disseny de procediments i protocols de l’àmbit.

- Elaborar les memòries anuals d’activitats i d’actuació.

- Col·laborar en la gestió dels equipaments adscrits al servei.

- Vetllar per la seguretat i salut en el seu lloc de treball, d'acord amb els procediments establerts i la normativa en matèria de prevenció de riscos laborals

- Vetllar per la protecció de les dades de caràcter personal a les quals tingui accés i per l’aplicació de les normes de confidencialitat vigents a l’organització.

 

 

D
CONDICIONS DE TREBALL

 

 

D.1
Esforços físics

 

 

Esforç marginal propi de treball d’oficina.

 

D.2
Ambient de treball

 

Ambient propi d’oficina.

 

D.3
Riscos possibles

 

 Els determinats en l’avaluació de riscos.

 

E
PROVISIÓ DEL LLOC

 

 

E.1
Requisits per a la seva provisió

 

 

Titulació:                   Titulació equivalent a la pròpia del grup A2 del personal funcionari

Altres:                        Permís de conduir B

 

E.2
Mèrits rellevants a considerar en la provisió

 

 

Formació:

 

En l'àmbit de:

- E-govern, e-democràcia, e-administració

- Evolució de les TIC a l’Administració Pública

- Sistemes de comunicació interns

- Noves formes de participació ciutadana, en la societat del coneixement i cultura digital

- Gestió pressupostària

- Tècniques d’organització, gestió de processos, sistemes de la qualitat i seguretat

- Gestió de projectes i programes i redacció i presentació d’informes

 

Experiència:

En l'àmbit deL coneixement de la salut pública a l’administració local.  

 

E.3
Forma de provisió

 

Concurs-oposició

 

E.4
Dependència Jeràrquica

 

Cap d’Àrea de Territori i Sostenibilitat

 

E.5
Perfil competencial

 

D’acord amb la metodologia emprada per la Diputació de  Barcelona, el perfil competencial és el corresponent al personal TÈCNIC/A.

 

Perfil Competencial Fitxa 40

Comparteix aquest contingut