Escut Ajuntament de Palau-solità i Plegamans

 

Taxa ​de Residus domèstics 2025

La Llei 7/2022 obliga a establir una taxa de residus diferenciada, no deficitària i que implanti sistemes de pagament per generació, i dona de termini fins l'abril de 2025. La nova taxa és un instrument fiscal per incentivar millors resultats en prevencio i recollida selectiva. 

 

QUOTA FIXA + QUOTA VARIABLE 

   de 178 €             de 0 € a 115 €

 

Càlcul de la quota variable

Per la taxa del 2025, es comptaran les vegades que cada habitatge treu la resta, els envasos i l’orgànica entre l’1 de gener i el 31 de maig de 2025.

Es compten a través de les recollides dels cubells amb xip i els lliuraments als contenidors comunitaris amb la targeta (un lliurament al dia), que estan vinculats a cada habitatge.

 

La quota variable és la suma de la tarifa per la fracció resta, més la tarifa pels envasos, més la tarifa per l’orgànica.

Quota variable de la taxa 2025

A partir de l’1 de juny de 2025 les aportacions comptaran per a la taxa de l’any 2026.

 

Reduccions de la quota fixa

→ Cal sol.licitar-ho a l'Organisme de Gestió Tributària (c. Josep Brunès, 5. Tel.: 93.472.91.79) abans del 31 de desembre de cada any:

-100% en habitatges on els ingressos de les persones empadronades no superin el salari mínim interprofessional.

-50% en habitatges on visquin jubilats i pensionistes i els ingressos de les persones empadronades no superin el doble del salari mínim interprofessional.

 

→ No cal sol.lictar-ho, només registrar l'entrada a la deixalleria amb la Targeta de serveis municipals:

-10 € si s'han fet 5 visites a la deixalleria de l'1 de gener al 31 de desembre de l'any anterior, en dies diferents i aportant materials que no tinguin un servei de recollida porta a porta, a excepció dels residus voluminosos i restes vegetals.

 

Per consultar les aportacions a la deixalleria, cliqueu aquí. En el camp d'usuari, cal anotar el correu electrònic que vau facilitar quan es va entregar la Targeta de serveis municipals i clicar a "recordatori de contrasenya". 

 

Com podeu saber els lliuraments realitzats en la recollida de residus?
A través de l’APP bitPAYT podreu consultar la vostra participació en la recollida de residus. La trobareu a Google Play i a l’App Store. Un cop descarregada, caldrà que us registreu anotant l’adreça electrònica que vau facilitar quan vau recollir els cubells i targeta. Només es pot registrar una adreça electrònica per habitatge.

app bitPAYT

 

Situacions especials

Àrea d'emergència Si realitzeu més de 10 entrades, la quota variable per a la fracció resta serà de 55 €.

 

→ Cal sol.licitar-ho abans del 31 de desembre de cada any:

Autocompostatge En cas d'autocompostatge, la quota variable per a la fracció orgànica serà 0 €. 

 

→ Cal sol.licitar-ho abans del 31 de març de 2025:

Bolquers i residus sanitaris En cas d'ús de bolquers i/o residus sanitaris per convivència amb infants o persones que n'utilitzen, la quota variable per a la fracció resta serà 0 €, sempre que com a mínim s'efectui un lliurament entre l'1 de gener i el 31 de maig de 2025.

 

Habitatges desocupats Quan no es resideixi a l'habitatge o es tingui dificultat a participar en la recollida de residus porta a porta, per calendari o horari, la quota variable serà 0 €, amb justificació adequada que en demostri la causa.

 

 

Taxa de residus domèstics 2024 

 

Reducció del 10% quan es participa correctament en la recollida porta a porta en les condicions següents:

  • Aportació realitzada amb el cubell amb xip o obertura del contenidor amb la targeta identificativa de l’habitatge.
  • Freqüència d’aportació continuada i amb un mínim d’un dia cada quinze dies per la fracció orgànica, i un mínim d’una recollida mensual de les fraccions reciclables.
  • Ús de bossa compostable per als residus orgànics segons resultat de mostres a l’atzar o caracteritzacions dels contenidors dels habitatges plurifamiliars.
  • No haver utilitzat l’àrea d’emergència més de 2 vegades al més.

 S’aplica automàticament.

 

Recàrrec d’un 15% quan no es participa en la recollida porta a porta

Es considera que no es participa del sistema de recollida porta a porta si es fan menys de 10 aportacions a l’any, tant sigui amb el cubell o amb l’obertura dels contenidors dels habitatges plurifamiliars. A excepció que s’acrediti que es tracta d’habitatges buits.

 

Altres reduccions

→ Cal sol.licitar-ho a l'Organisme de Gestió Tributària (c. Josep Brunès, 5. Tel.: 93.472.91.79) abans del 31 de desembre de cada any:

-100% en habitatges on els ingressos de les persones empadronades no superin el salari mínim interprofessional.

-50% en habitatges on visquin jubilats i pensionistes i els ingressos de les persones empadronades no superin el doble del salari mínim interprofessional.

 

→ Cal sol·licitar-ho a l'Organisme de Gestió Tributària (c. Josep Brunés, 5. Tel.: 93.472.91.79) o a l'Ajuntament abans del 31 de desembre de cada any:

-10% per autocompostatge de les restes orgàniques a casa.

 

→ No cal sol.lictar-la, només registrar l'entrada a la deixalleria amb la Targeta de serveis municipals:

-10% si s'han fet 5 visites a la deixalleria de l'1 de gener al 31 de desembre de l'any anterior, en dies diferents i aportant materials que no tinguin un servei de recollida porta a porta, a excepció dels residus voluminosos i restes vegetals.

Per consultar les aportacions a la deixalleria, cliqueu aquí. En el camp d'usuari, cal anotar el correu electrònic que vau facilitar quan es va entregar la Targeta de serveis municipals i clicar a "recordatori de contrasenya".