Escut Ajuntament de Palau-solità i Plegamans

El servei de Whatsapp per notificar incidències a la via pública ha rebut 164 missatges durant el primer mes de funcionament

#Atenció Ciutadana
#Comunicació

26/2/2020

Aquest nou sistema de comunicació registra més de 4 avisos diaris de mitjana

 

L'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans ha rebut 164 comunicacions d'incidències a través de Whatsapp (674 74 06 00)  durant el primer mes d'implantació d'aquest servei. D’aquest total, un 60,98% (118) eren comunicacions directament relacionades amb la via pública, mentre que un 28% eren queixes.

 

Per barris, el Centre és el que ha acumulat més missatges d’incidències (19), seguit de La Sagrera (10), el Pla de l’Alzina i el Carrer de Dalt (9). Pel que fa al tipus d’incidència, en primer lloc s’ha informat de voreres amb mal estat (13); problemes d’enllumenat (12) o en els registres de connexions (8); carrers coberts per terra (7) i la calçada en mal estat (6); desperfectes en el mobiliari urbà en parcs (6) i incidències en el servei de neteja viària (6) o de recollida de mobles (6). La majoria de les comunicacions han estat gestionades per les Brigades de l’Ajuntament (el 43%), Gestió ambiental (14%) i Via Pública (13,5%).

 

La primera setmana del servei es van rebre 37 missatges d’incidències. Durant el període, la mitjana ha estat de 4,7 incidències registrades al dia.

 

Eva Soler, regidora de Comunicació i Transparència, ha posat en valor “la bona rebuda que ha tingut aquest nou canal de comunicació entre els veïns i veïnes del nostre municipi i el bon ús que se n’està fent. També m’agradaria destacar la feina addicional feta per part de les persones que fan l’atenció ciutadana a l’Ajuntament, adaptant-se a les noves eines de comunicació que planteja aquest equip de govern”. Soler afegeix també que “gràcies a aquest sistema l'eficàcia dels departaments afectats per aquestes incidències s’està incrementant”.

 

La regidora ha explicat que en la majoria dels casos la ciutadania que ha utilitzat aquest servei ha adjuntat una fotografia i una localització, fet que ha suposat “un avantatge per trobar les incidències”.

 

Cal recordar que des del 27 de gener, per tal de proporcionar un sistema ràpid i eficient de la gestió d’incidències a la via pública que puguin haver-hi al municipi, l’Ajuntament va obrir una nova línia de WhatsApp per permetre a la ciutadania informar-ne immediatament a través del seu telèfon mòbil. El telèfon 674 74 06 00 s’ha convertit en una nova via de comunicació habilitada perquè els veïns i veïnes puguin: Donar part de desperfectes que es detectin al carrer, enviar la localització de la incidència, enviar una breu descripció dels desperfectes, o enviar fotografies.

Torna



Comparteix aquest contingut