Escut Ajuntament de Palau-solità i Plegamans

Dimecres se celebra una sessió informativa sobre la factura electrònica per a comerciants i empresaris

#Comerç
#Economia
#Empresa i Ocupació
#Noves tecnologies

3/3/2015

S'ofereix una xerrada oberta per aclarir dubtes sobre com emetre i presentar factures electròniques a l'Ajuntament i altres administracions

 

L'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans ha organitzat una xerrada informativa oberta per als proveïdors del consistori i tots aquells comerciants i empresaris del municipi que vulguin aprendre a generar i tramitar factures electròniques.

 

La xerrada tindrà lloc dimecres 4 de març, a les 20.45h, a l'Auditori de Can Cortès. Anirà a càrrec de David Pastor, cap del Servei d'Informàtica i Telecomunicacions de l'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans, i Esaú Soto, interventor del consistori.

 

Miquel Rovira, regidor d'Indústria, Comerç i Turisme, presentarà la sessió i donarà la benvinguda als assistents. "Hem convocat aquesta sessió perquè és molt important que totes les empreses i comerços sàpiguen com facturar per via electrònica perquè és ja obligatori", subratlla Rovira.

 

La sessió serà divulgativa i amb vocació pràctica. S'hi farà una introducció en la que s'incidirà en la normativa i en els avantatges d'aquest sistema, però també es mostraran de forma pràctica recursos on-line, programes i portals per generar factures electròniques, signar-les digitalment i tramitar-les mitjançant la bústia de lliurament de factures electròniques eFACT. S'obriran, a més, torns de preguntes per resoldre dubtes.

 

Obligatòria i beneficiosa

La factura electrònica és ja obligatòria per a tots els proveïdors que girin factures a l'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans amb un import superior als 1.200€. Es recomana, de tota manera, que tots els proveïdors utilitzin la via telemàtica per emetre i tramitar factures amb el consistori i altres administracions públiques.

 

Per tal d'emetre i tramitar factures electròniques cal signar-les electrònicament amb un certificat digital reconegut per l'Agència Catalana de Certificació, com el CATCERT, idCAT o l'eDNI. Els autònoms poden sol·licitar el certificat idCAT al Servei d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament.

 

La factura electrònica presenta molts avantatges per als proveïdors. Suposa un important estalvi en paper, enviaments i temps de tramitació. També permet consultar en tot moment l'estat de la tramitació de la factura. Alhora es minimitza el marge d'error, des de l'emissió de la factura i fins al seu cobrament.

 

A l'apartat 'Seu Electrònica' del web www.palauplegamans.cat s'explica com s'ha de fer la factura electrònica i com s'ha de presentar. També s'hi pot trobar la 'Bústia de Lliurament de Factures eFACT', que és la plataforma de les administracions públiques catalanes per a la recepció de factures electròniques.

Comparteix aquest contingut