La Festa Major 2022 se celebra del 24 al 29 d'agost. El dimecres 29 d'agost és festiu a Palau-solità i Plegamans.
Els actes s'organitzen per part de les associacions culturals, juvenils i esportives del municipi junt amb l'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans, a través de dos espais de participació:
Fotografies de la Festa Major 2022 per dies / Programació
Si fas un clic al text del dia consultes el programa.
Si fas un clic a la icona podràs visualitzar les fotos que s'han publicat .
dimecres 24
XXXVII Concurs de Fotografia
Inauguració el divendres 26 a les 19.00h
del 30 d’agost al 9 de setembre
de 19.00h a 21.00h a la Sala Massagran de la Torre Folch
Coorganitza: Associació Taller de les Arts i Ajuntament de Palau-solità i Plegamans
Visites a l’Arxiu-museu de la Fundació Folch i Torres
Dissabte 27 i diumenge 28 d’agost
D’11.00h a 14.00h i de 17.00h a 20.00h
Organitza: Fundació Folch i Torres
1. Podrà participar qualsevol persona que publiqui una fotografia o un vídeo a través de la xarxa social Instagram tenint el perfil públic. Per a fer-ho caldrà que l’etiqueti amb els hashtags #fmpsip i segueixi el perfil @fmpsip.
2. El període de participació serà la durada de la Festa Major des del 24 d’agost a les 21.00h fins al 29 d’agost a les 23.00h.
3. El tema: Viu la Festa Major!
4. Premis:
· 1r premi: un abonament de temporada de la programació estable de teatre, música i dansa de l’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans.
· 2n premi: un àpat per a dues persones en un restaurant de la vila.
· 3r premi: una caixa multiexperiències per a una persona.
· Premi especial al repte #fmp5ip: un pernil i un lot de vins i caves.
5. Els/Les guanyadors/es seran publicats a través d’Instagram, i notificats via missatge a partir del 15 de setembre. El concurs quedarà desert en el cas que els guanyadors no contactin amb l’organització passats 15 dies hàbils després d’haver-los anunciat.
6. El jurat del concurs estarà format per una comissió de professionals proposats des de l’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans, que decidiran quines són les 3 millors fotografies o vídeos de totes les realitzades durant el període obert a la participació. Els criteris de valoració es basaran en la representativitat de la Festa Major i l’originalitat.
7. La publicació i etiquetatge de tota fotografia implicarà la presumpció de la seva autoria. Els drets de les imatges realitzades seran sempre propietat de l’autor/a i amb Instagram com a copropietari (tal com marquen les normes d’aquesta xarxa social). Tot i això, els i les participants cedeixen a l’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans els drets per utilitzar-les, publicar-les en els seus mitjans, i especialment, per a projectar-les en espais públics en dies de Festa Major.
8. Totes les fotografies publicades han de respectar el dret a la intimitat de les persones i a la pròpia imatge d’acord amb la Llei Orgànica 1/1982, de 5 de maig, de protecció civil del dret a l’honor, a la intimitat personal i familiar, i a la pròpia imatge. Els i les participants es comprometen a tenir el consentiment de les persones que puguin veure afectats els seus drets a l’honor, a la intimitat personal, a la familiar i a la pròpia imatge.
9. Serà responsabilitat de qui hagi publicat les fotografies tota reclamació que pugui sorgir. A aquests efectes l’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans podrà dirigir-se contra aquesta persona en cas que una fotografia resulti denunciada.
10. La participació al concurs suposa l’acceptació de la totalitat de les seves bases.
De nou, aquest any us proposem un repte dins del concurs d’Instagram. El repte consisteix en publicar una fotografia, afegint a cada una d’elles el hashtag #fmp5ip i el progrés de l’1/5 al 5/5 al peu de la fotografia, a les cinc parades del següent recorregut:
1/5 – Sopar de duro de dijous 25
2/5 – Tret de sortida amb el pregó de divendres 26
3/5 – Tarda Castellera de dissabte 27
4/5 – Pavanaventura de diumenge 28
5/5 – Concert de Buhos de dilluns 29
Per a participar del repte serà necessari complir les bases del concurs general, i serà imprescindible publicar una imatge de cada parada. És premiarà al millor repte valorant el conjunt de les cinc fotografies. Publicar una fotografia al repte no la descarta del concurs general.
Aquesta Festa Major, participa a la Migdiada Popular! Fes-te una foto fent la migdiada, i publica-la a FB, Twitter o Instagram, etiquetant al Casal Popular La Revolta @cplarevolta i utilitzant el hashtag #MigdiadaPopular.
Anunciarem els premis a les millors fotos a les xarxes abans de començar la Festa Major.
PER UNA FESTA MAJOR LLIURE DE VIOLÈNCIES MASCLISTES I LGTBIFÒBIQUES
Vine i informa’t a la Karpalila!
L'espai de Barrakes treballa estretament amb l'Ajuntament per evitar i prevenir les violències masclistes i LGTBIfóbiques durant la Festa Major.
Les entitats de Barrakes han estat formades per prestar la seva ajuda en cas que vegin o tinguin coneixement d'alguna situació de violència masclista o LGTBIfòbica.
Si veus o vius alguna situació de violència masclista i LGTBIfòbica i necessites acompanyament, no dubtis d'apropar-te a alguna barraka, anar a la Karpalila o adreçar-te a les Agents Preventives (porten una armilla identificada amb el logotip del No tot s'hi val).
Si vols informació sobre recursos d'atenció i acompanyament en situació de violències masclistes i LGTBIfóbiques o sobre diversitat afectiva, sexual i de gènere, dirigeix-te a la Karpalila.
Horari: dijous, divendres, dissabte i diumenge des de les 23.30 h i dilluns des de les 19.30h fins al tancament de les barraques.
La Karpasana de la Festa Major
Espai informatiu nocturn sobre temàtiques relacionades amb la salut, coordinat per la Regidoria de Joventut
Si tens dubtes sobre alguna substància, sobre el seu ús i els seus riscos o si vols fer-te la prova d'alcoholèmia abans de conduir.
Si vols parlar sobre sexualitat, relacions, cossos o necessites preservatius, vine a la Karpasana de la Festa Major.
Si no pots o no vols acostar-te, també trobaràs a altres espais de la festa les parelles educatives itinerants, per resoldre qualsevol consulta.
Horari: dijous, divendres, dissabte i diumenge des de les 23.30 h i dilluns des de les 19.30h fins al tancament de les barraques.
Informació inscripcions – cursa, caminada i inscripció als actes
41a Cursa Popular Maria Víctor
Reglament Cursa | Inscripció Cursa Maria Víctor
· La sortida i l’arribada estarà situada al Bosc de Can Pavana.
· L’horari previst de l’inici de la Cursa Popular Maria Víctor és a les 9h sota el arc de sortida.
· La Caminada tindrà un recorregut de 6'9 quilòmetres degudament senyalitzat.
. Preu: 5€.
. La inscripció és gratuïta per a els nens/es de 5 a 10 anys.
. Es donarà premis als:
- 3 primers corredors masculins
- 3 primeres corredores femenines
- 3 primers corredors locals
- 3 primeres corredores locals
- corredor/a més gran i al/a més jove d’edat (i que hagin fet tot el recorregut)
. L’entrega de premis es farà a les 11.00h al costat de l'arc de sortida.
Recorregut
Sortida: Carrer Torres i Bages (Zona Bosc de Can Pavana), Carrer Sant Roc, Carrer Arquitecte Falguera, Rambla del Sol, Plaça del Molí, Avinguda Diagonal, Plaça Lluís Companys, Carrer Dom Bosco, Rambla Mestre Pere Pou, Carrer Isaac Peral, Carrer Indústria, Carrer Pompeu Fabra, Camí de Santa Magdalena, Carrer Sagrera, Carrer Sant Oleguer, Carrer Montjuïc, Camí de Sant Roc a Montjuïc, Prolongació Avinguda Navarra-Gual de Sant Roc, Pont del Passeig de la Carrerada, Vial Paral·lel a la Riera de Caldes (costat fàbrica de cartró), Arribada: Carrer Torres i Bages (Zona Bosc de Can Pavana).
12a Caminada Popular Maria Víctor
Reglament Caminada| Inscripció Cursa Maria Víctor
. La sortida i l’arribada estarà situada al Bosc de Can Pavana.
. L’horari previst de l’inici de la Caminada Popular és a les 9,05h del matí sota el arc de sortida.
. La caminada tindrà un recorregut de 8 quilòmetres degudament senyalitzat.
. Preu: 4€.
. La inscripció és gratuïta per a els nens/es de 5 a 10 anys.
Recorregut
Sortida: Carrer Torres i Bages (Zona Bosc de Can Pavana), Camí de can pavana, Camí paral·lel a la riera, ronda verda, fins arribar als lavabos del hostal de fum (Anar i tornar) Arribada: Carrer Torres i Bages (Zona Bocs de Can Pavana).
Inscripcions Curs i Caminada
Inscripcions per internet, del 4 juliol al 20 d’ agost a l’enllaç del lloc Web de l’Ajuntament: www.plauplegamans.cat i fins que s’arribi al límit de participants (1.300).
Inscripcions presencials (si no s’esgoten les places per internet): Del 23 al 25 d’agost, al Pavelló Municipal d’Esports Maria Víctor (Passeig de la Carrerada, 55) de 10.00 a 13.00h i de 17.00 a 20.00h.
La recollida del dorsal i les samarretes es farà al pavelló Municipal d’esports Maria Víctor (Passeig de la Carrerada, 55) del 23 al 25 d’agost de 10.00 a 13.00 i de 17.00 a 20.00, o al mateix dia de la cursa de 07.45 a 8.30h.
A l’arribada tots els participants rebran una ampolla d’aigua i un tiquet per l’entrepà de botifarra.
NOTES:
- Els nens i nenes menors de 5 anys no es poden inscriure.
- No s’admeten inscripcions el mateix dia de la caminada.
- En el cas de menors d’edat, només s’acceptaran les inscripcions si venen acompanyats per la mare, el pare o tutor/a legal.
Com vestir per a participar al Correfoc o al Correfoc Infantil
La roba més idònia és la de cotó, amb mànigues i pantalons llargs, un barret de roba i unes sabates esportives de pell que s’agafin fort als peus.
No utilitzis gel hidroalcohòlic, amb la pirotècnia i el foc son incompatibles.
Es recomana usar una mascareta de cotó, les quirúrgiques son inflamables.
Si participeu als actes de foc...
Seguiu les recomanacions dels organitzadors i dels serveis de seguretat ciutadana a fi que la vostra participació a l’acte esdevingui una autèntica festa.
Heu d’anar davant de les colles de diables, adoptant una actitud correcte, deixant-vos portar pel diable.
Si per qualsevol circumstancia se us encenen els vestits, tireu-vos a terra i rodoleu per apagar les flames. Sobretot no correu, les flames s’estendrien i serien més violentes.
No demaneu aigua a les veïnes, així evitareu taps i relliscades i que la pólvora es mullo i exploti en lloc de cremar-se.
Mantingueu sempre una distancia prudencial amb els elements de foc.
Si teniu menys de 16 anys, cal que vingueu acompanyats per un adult.
Durant un acte de foc, una bengala verd intens indicarà l’aturada de l’acte. Deixeu la plaça o el centre del carrer lliure.
Si només voleu mirar i seguir els actes de foc...
Seguiu les recomanacions dels organitzadors i dels serveis de seguretat ciutadana a fi que la vostra participació a l’acte esdevingui una autèntica festa
No enceneu foc ni fumeu a prop de les bosses o contenidors de material pirotècnic.
No us acosteu al correfoc amb cotxets ni amb infants que no vagin correctament protegits.
No envaïu l’espai on el grup de foc fa l’actuació i no agafeu ni destorbeu cap dels seu membres.
Eviteu en la mesura que us sigui possible les aglomeracions i els taps de gent.
Si un acte de foc passa pel vostre carrer...
Mantingueu les portes i les finestres tancades, les persianes abaixades, els aparadors protegits i els tendals recollits.
No tingueu roba estesa o altres elements penjats, com per exemple banderes, i desconnecteu tot tipus d’alarmes.
No col·loqueu cap element que pugui obstaculitzar el desenvolupament de l’actuació o els pas fluid de la gent (testos, taules, cadires...)
Retireu els vehicles de la zona on es realitzarà l’actuació, per tal d’evitar danys a la gent i al vostre cotxe.
Per més que els assistents a l’actuació us demanin aigua, no en tireu. Evitareu que la pólvora es mulli i exploti o surti en una direcció inesperada.
Per Festa Major, el medi ambient present!
Cuidem l’entorn
Les activitats d’aigua previstes podrien veure’s afectades degut a la sequera, si això succeeix i per cuidar el nostre entorn; s’oferiran activitats de joc i gaudi alternatives.
Les activitat de foc també es poden patir modificacions ja que els agents rurals poden cancel·lar l’autorització de foc en cas de risc d’incendis forestals. Estigueu atents/es a les xarxes socials.
Cada cosa al seu contenidor
Separa els residus que es generin i diposita’ls al seu contenidor corresponent. Recorda: al contenidor blau es diposita el paper i cartró; al contenidor verd el vidre; al contenidor groc els envasos i al marró la resta.
Si trobes el contenidor ple no deixis els residus a qualsevol lloc; si us plau busca’n un altre de proper amb suficient capacitat.
Mou-te, però sense contaminar
Els espais de Festa Major estan molt a prop, no cal que agafis el cotxe per anar i tornar de la Festa Major, mou-te a peu o en bicicleta i evita, sempre que sigui possible, el cotxe.
Programació especial de Festa Major 2022
Com a mitjà de comunicació local de referencia, de proximitat i més immediat, Ràdio Palau serà en directe aquesta Festa Major amb una programació especial entre els dies 26 i 29 d’agost, ambdós inclosos.
Ràdio Palau fa seguiment de la festa gran del poble amb connexions en directe, musica i entrevistes, en horari de tarda i vespre.
Ens pots seguir a traves del 91.7 de la FM o bé a traves d’internet a www.radiopalau.cat i via dispositius mòbils.
El dilluns 29 d’agost és dia festiu a la població.
Per a qualsevol emergència durant un acte de Festa Major cal posar-se en contacte amb l’Oficina de la Policia Local a través del telèfon 938 649 696. Si es tracta d’un accident immediatament hi derivaran una equip de primers auxilis.
Es tancarà el trànsit a qualsevol carrer on es desenvolupi algun acte o activitat de la Festa Major. Seguiu en tot moment les indicacions de la policia local i utilitzeu els recorreguts alternatius als carrers que romandran tancats.
S’instal·laran lavabos públics amb servei de neteja en diversos punts del nucli urbà.
A l’Espai de Barraques queda prohibida la venda de begudes alcohòliques als menors de 18 anys d’acord amb la normativa vigent de la Generalitat de Catalunya.
El fet d'acudir als actes de la Festa Major implica que s'accepta que l'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans faci i difongui fotografies i vídeos de les persones presents.
L’organització és reserva el dret de variar o modificar la programació per causes que ho justifiquin.
Els actes han estat organitzats per les associacions culturals, juvenils i esportives, i l’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans a través d’un procés participatiu format per persones representants de les associacions municipals i del Mulla’t per la Festa Major.
La titularitat i coordinació de tots els actes corre a càrrec de l’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans.
Ajuntament de Palau-solità i Plegamans
Plaça de la Vila, 1
08184 Palau-solità i Plegamans
Horari: de 10.00 a 14.00h i de 16.00 a 20.00h
Telèfon: 938 648 056
Dies de servei: de dilluns 22 a divendres 26 d’agost
Telèfons d’interès
Masia de Can Cortès – Casa de Cultura
938 644 177
Espai Jove l’Escorxador
938 645 118
Torre Folch | Viver Cultural
938 643 533
Policia Local
938 649 696
Centre d’Atenció Primària (CAP)
938 649 898