Escut Ajuntament de Palau-solità i Plegamans

Consells i mesures a tenir en compte pel que fa l’afectació en pagaments per quotes pel Covid-19

#Consum-OMIC
#Salut Pública

1/4/2020

L’Ajuntament a través de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor ha preparat una sèrie d’informació a tenir en compte, sobre  diferents aspectes que poden afectar directe o indirectament a les persones. 

 

La quarta entrega fa referència als serveis que es paguen per quotes (cursos, gimnasos), etc.:

 

Si us deixen de prestar un servei que pagueu per quotes (mensual, trimestral, anual), per tancament temporal de l'empresa o de l’activitat:

 

 

Si és per causa de força major (és a dir, ordres o instruccions del govern):

 

  • Teniu dret a reclamar el retorn de la part proporcional de les quotes, en funció del temps que hàgiu estat sense servei per causa del tancament; o bé podeu acceptar d’altres compensacions com ara serveis addicionals (monitor personal, ampliació d’horari, etc.) o descomptes.

 

  • Si el servei no es pot reprendre un cop passat el període de suspensió, podríeu reclamar el total dels imports que hàgiu pagat. 

 

Si no és per una causa de força major:

  • També podeu reclamar compensacions pels danys i perjudicis que pugueu justificar i demostrar.

 

Si no es respecten aquests drets, us aconsellem que:

 

  • Reclameu a l'empresa amb qui heu contractat el servei, sempre de manera que en quedi constància (full oficial de reclamacions, bústia de reclamacions en línia de l'empresa, correu electrònic...).

 

  • Si en el termini d'un mes l’empresa no us respon o no arribeu a un acord, podeu presentar una reclamació en el servei públic de consum OMIC. Des dels organismes públics de consum es tramitarà la vostra reclamació mitjançant els mecanismes de resolució alternativa de conflictes, que són sistemes gratuïts i voluntaris per a ambdues

 

 

Comparteix aquest contingut